fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 81416
    تاریخ انتشار : 3 شهریور 1394 12:33
    تعداد بازدید : 1223

    در سمینار تخصصی و کاربردی «مدیریت سرنوشت فرزندان نسل فناوری اطلاعات» مطرح شد:

    مدیریت فناوری خانه را به کودکان بسپاریم

     اولین سمینار تخصصی و کاربردی «مدیریت سرنوشت فرزندان نسل فناوری اطلاعات با مشارکت شرکت اروپایی HOLOS توسط دپارتمانICT کودک و نوجوان برگزار شد که در این سمینار چگونگی برقراری ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات، فواید و معایب فناوری های جدید و مدیریت آن ها و استفاده بهینه از فناوری های جدید در راستای شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان بررسی شد.

    فناوران-محمد نصیری مدیر دپارتمان ICT کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران گفت: با توجه به اهداف و راهبردهای تعیین شده در سندچشم انداز 3ساله دپارتمانICT کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران برگزاری سمینارها و همایش ها ی تخصصی حوزه کودک و نوجوان از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این راستا دپارتمان به دنبال برگزاری چندین همایش تخصصی در سال جاری است.
    وی افزود: با بررسی های کارشناسی انجام گرفته مجموعه holos به عنوان یکی از مراکز آموزشی پژوهشی تجربیات موفقی در حوزه های فناوری های نوین و اطلاعاتی داشته و آماده همکاری در زمینه برگزاری سمینارهای آموزشی با این مجموعه است.
    وی ادامه داد: دپارتمان ICT کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران پیشرو در زمینه آموزش علوم رایانه ای به دنبال بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در سطح جامعه است و به گسترش طرح رایزنی و حضور در بازارهای منطقه می اندیشد.
    نصیری تاکید کرد: ما در تلاشیم تا با اتکا به تجربیات و پتانسیل درونی خود و با بهره مندی از مدرسان متخصص و خلاق به ارائه کامل ترین و با کیفیت ترین خدمات آموزشی در حوزه های مشاوره آموزشی، توسعه نرم افزار، تدوین کتب مرجع، برگزاری کلاس های آموزشی حضوری، مجازی، سمینارها و کارگاه های آموزشی پرداخته و محیطی بسیط در امر آموزش کودک و نوجوان ایجاد کنیم. وی درباره دیگر اهداف برگزاری این سمینارها گفت: آگاهی مخاطبان از سرعت حرکت فناوری اطلاعات و به روز کردن خانواده ها در این زمینه از جمله اهداف ما محسوب می شود و امیدواریم بتوانیم به صورت تخصصی در این حوزه انتقال دانش روز و مهارت های زندگی را به جامعه انجام دهیم و از کلیه سازمان های مربوطه درخواست داریم تا ما را یاری کنند؛ چون در تلاشیم در این بخش رتبه اول را در خاورمیانه داشته باشیم. وی درباره دیگر اهداف برگزاری این سمینارها گفت: آگاهی مخاطبان از سرعت حرکت فناوری اطلاعات و به روز کردن خانواده ها در این زمینه از جمله اهداف ما محسوب می شود و امیدواریم بتوانیم به صورت تخصصی در این حوزه انتقال دانش روز و مهارت های زندگی را به جامعه انجام دهیم و از کلیه سازمان های مربوطه درخواست داریم تا ما را یاری کنند چون در تلاشیم در این بخش رتبه اول را در خاورمیانه داشته باشیم. بر اساس این گزارش در این مراسم دکتر پدرو، عضو هیات علمی دپارتمان مهندسی برق دانشگاه لیسبون نیز درباره چگونگی برقراری ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات گفت: درک فرزند و همراهی با آن ها به منظور جلب اطمینان و اعتماد مهم ترین راه برای ایجاد ارتباط موثر است و باید اجازه دهیم آن ها نقش جدی تری در مدیریت فناوری خانه بازی کنند و ضعف های حوزه تکنولوژی خود را با سخت گیری های بی مورد و یا ایجاد محدودیت بی دلیل برای فرزندان نسل فناوری اطلاعات پنهان نکنیم و اجازه دهیم که ارتباط دو طرفه ایجاد شود تا آنها از ما درس زندگی و ما از ایشان مهارت های نوین را فرا بگیریم.
    وی درباره مزایا و معایب فناوری های جدید گفت: این داستان مفصلی است که در چند جمله نمی گنجد؛ اما از نظر من مهم ترین مزیت فناوری های جدید، امکان ایجاد ارتباط و دانش شبکه ای و تجربه سینرژیک است و شاید مهم ترین آسیب فناوری های جدید از بین رفتن حریم خصوصی وکاهش ارتباط دیداری درنظام محدود همانند خانواده است که بدیهی است نیاز به مدیریت برای استفاده بهینه دارد.
    پژوهشگر ارشد اتحادیه اروپا و آژانس فضایی اروپا درباره نقش والدین و مدارس در ارتباط با نسل فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: آموزش و رشد فرزندان یک فرایند است که مجموعه ای از مدیریت سیستماتیک را نیاز دارد و در این فرایند عوامل مختلفی وجود دارد که گاه در نظام تصمیم فعال وموثر و گاه همانند عوامل تکنولوژیک متغیرهایی محسوب می شوند که مدیریت و کنترل می شوند تا اهداف محقق شوند.
     دکتر پدرو افزود: این نسل هم از حیث کلیت موضوع به معنای فرایندهای اصلی و بازیگران موثر همان نظام و قواعد را دارد؛ اما عوامل و متغیرها با سرعت تغییر می کنند و بدیهی است این عوامل همزمان ظرفیت بالقوه برای نقش مثبت و منفی داشته و فناوری های نوین باب جدیدی را باز کرده است.وی با تاکید بر اینکه نقش مجموعه عوامل هدایت نظام تربیتی شامل والدین و مدرسه باید در بهینه کردن منابع و در کاهش آثار منفی باشد، گفت: در این عصر نه تنها توان بچه ها در ابراز نظر و ارتباط بیشتر از قبل شده بلکه نیاز به ارتباط ایجاد شده است.
    وی با بیان اینکه مقایسه نسل قبل و نسل فعلی تحت عنوان مهاجران دیجیتال و شهروندان دیجیتال نامگذاری شده است گفت: نسل قبل عادت کردند که به شکل جدی به یادگیری بپردازند و پردازش اطلاعات را یکی پس از دیگری انجام دهند. ولی شهروندان دیجیتال با ما تفاوت دارند و ترجیح می دهند با مراجعه به منابع دیجیتالی کار کنند و در واقع می توان گفت که یادگیری در نسل جدید به عنوان تفریح محسوب می شود که فقط هنگامی که لازم باشد توسط نسل جدید از آن استقبال می شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :