fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 80952
    تاریخ انتشار : 27 مرداد 1394 11:29
    تعداد بازدید : 804

    برنامه ای برای 12 میلیون کاربر اینترنت زیر 18 سال نداریم

    امروز ما در مقابل سرویس ها و خدماتی هستیم که با غفلت مان در طراحی و ارائه محتوا برای فراغت جوانان و نوجوانان به سادگی و با جذابیت بالا، فراغت آنها را نه تنها پر کرده اند بلکه سر ریز نیز کرده اند.

    فارس - حمید صدیق میرزایی کارشناس فضای مجازی و فناوری های نوین گفت: شاید یکی از بزنگاه های اصلی در حوزه تابستان و مسئله فراغت، پرداختن بیش از اندازه و خارج از برنامه ریزی به بحث بازی رایانه ای و فضای مجازی باشد؛ البته موضوع درگیری با فضای مجازی فقط در تابستان مطرح نیست لیکن توجه بیشتر به این موضوع در تابستان، به دلیل تعطیلی سیستم آموزشی کشور و فرصت های خالی و فراغت های بدون برنامه ریزی است که منجر به انحراف در پر کردن آن شده است. وی افزود: ریشه این نگرش به فضای مجازی که با اوقات فراغت گره می خورد را می توان در کافی نت ها یافت؛ کافی نت ها اصولاً برای تفریح طراحی شده اند البته تفریح و سرگرمی از جمله 5 رکن استفاده از فضای مجازی است.
    وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده توسط سامانه مدیریت، ضریب نفوذ کشور حدود 73 درصد است یعنی 55 میلیون کاربر و نزدیک 40 مشترک دائمی؛ و این در حالی است که حدود 60 درصد از مخاطبین فضای مجازی و اینترنت، جوانان 15 تا 24 سال هستند.
    این کارشناس فناوری های نوین با بیان اینکه بر اساس آمار حدود 12 میلیون کاربر زیر 18 سال در کشور وجود دارد که همه دانش آموزان را در بر می گیرد؛ البته این آمار خیلی متقن نیست، افزود: با توجه به فاصله و شکاف بین نسل ها هنوز آنچنان اینترنت در حوزه والدین نفوذ پیدا نکرده است اما در دانش آموزان رشد و شتاب فوق العاده ای داشته است.
    وی اضافه کرد: به عبارتی سواد رسانه ای در خصوص فضای مجازی هنوز به بلوغ نرسیده است و بدون تعارف، تعریفی جز سونامی به آن نمی توان داد و تهدید اصلی در این حوزه مواردی چون انزوا و اعتیاد نیست بلکه اصل شلختگی، به هم ریختگی، موازی کاری و عدم استراتژی ثابت در برخورد فعال، مبتکرانه و خلاقانه با این فضاست و قطعاً تنها راه نجات برخورد خلاقانه در کنار برنامه ریزی به منظور صیانت شبکه هدف آسیب پذیر است. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :