fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 80947
    تاریخ انتشار : 27 مرداد 1394 10:53
    تعداد بازدید : 1125

    وزیر ارتباطات: در صورت پرداخت نشدن بدهی شرکت مخابرات

    احتمال قطع کل ارتباطات کشور وجود دارد

    درحالی که به نظر می رسید جنگ میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران، دو، سه هفته ای فضای آتش بسی را تجربه می کند اما دیروز این آتش بس برای باری دیگر از سوی محمود واعظی شکسته و ادعایی عجیب از سوی مرد شماره یک ارتباطات کشور مطرح شد.

    فناوران- هر چند که پیش تر نیز در جریان تهدیدات شرکت ارتباطات زیرساخت که به راحتی رد وزارت ارتباطات نیز در آن مشاهده می شد تهدید قطع ارتباطات مخابراتی ها در چند استان مطرح شد اما این بار محمود واعظی گفته در صورتی که مخابرات بدهی خود را به شرکت زیرساخت پرداخت نکند، نمی توانیم بدهی بین المللی در زمینه خرید پهنای باند را پرداخت کنیم و این به معنای قطع ارتباطات کل کشور خواهد بود.
    محمود واعظی دیروز در حاشیه همایش خدمات عمومی مخابراتی روستایی در نشست خبری به سووالات خبرنگاران در خصوص موضوعات روز فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسخ گفت.
     افزایش ۲۵ درصدی درآمد مخابرات با تغییر تعرفه ها
    به گزارش خبرگزاری مهر، وی در مورد اختلافات اخیر دولت با شرکت مخابرات ایران، گفت: سال گذشته به دلیل اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی، نرخ آبونمان تلفن ثابت را از ۳۳ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش دادیم تا مخابرات ضرر نکند. در این بین اما تعرفه تلفن ثابت بین استانی کاهش محسوسی داشت. با این وجود پیش بینی شده بود که درآمد شرکت مخابرات ایران ۲۲ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینکه امروز مخابرات با مشکل مالی مواجه است، ارتباطی به تعرفه های مخابراتی ندارد و این شرکت باید بداند که با سیستم های قدیمی نمی تواند سرویس خوبی به مردم ارایه دهد.
    واعظی ادامه داد: مخابرات باید به فکر توسعه باشد و نباید در هر سال این مقدار سود را برای سهامدارانش هزینه کند، بلکه باید توجه خود را معطوف به توسعه کند.
    وی خاطرنشان کرد: اگر ما مطمئن باشیم که مخابرات پولی که از مردم می گیرد را تبدیل به توسعه و خدمات می کند، موضوع تغییر تعرفه های مخابراتی را در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می کنیم.
     بدون استدلال قوی اجازه تغییر تعرفه ها را نمی دهیم
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان درخواست مخابرات برای تغییر تعرفه های مخابراتی، گفت: با وجود اینکه بدون اجازه دولت و بدون داشتن استدلال قوی، نمی توانیم از افزایش تعرفه ها دفاع کنیم، اما در صورتی که مخابرات بسته توسعه ای خود را با دلیل و استدلال ارایه دهد، امکان بازنگری در نرخ خدمات مخابراتی وجود خواهد داشت.
    واعظی گفت: ضرر درآمدی تنها با اصلاح ساختاری تبدیل به سود می شود و مخابرات نباید مخارج دستگاه عریض و طویل خود را از مردم دریافت کند.
     قطع ارتباطات در صورت عدم پرداخت بدهی مخابرات
    وی در مورد بدهی شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: مخابرات بابت خرید پهنای باند اینترنت، ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت بدهکار است و این در حالی است که شرکت ارتباطات زیرساخت نیز باید بابت خرید پهنای باند بین الملل به اپراتورهای بین المللی همین مقدار پول را پرداخت کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت باید طلب خود را از بدهی های مخابرات بپردازد و در صورتی که مخابرات این بدهی را پرداخت نکند، ارتباط کل کشور قطع خواهد شد و این موضوع به ضرر همه مردم خواهد شد.
    واعظی گفت: ما با بازگشت تعرفه ها به حالت قبل از هم کدسازی مخابرات موافقیم و در صورتی که مخابرات این پیشنهاد را به صورت مکتوب به ما ارایه دهد، این پیشنهاد را قبول می کنیم.
     شرکت های اینترنتی کم فروشی نمی کنند
    وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر کیفیت نامناسب خدمات اینترنتی در کشور، گفت: نظارت کاملی در فعالیت شرکت های اینترنتی صورت می گیرد و ما معتقدیم که شرکت های اینترنتی کم فروشی نمی کنند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نباید تخلف معدود شرکت های اینترنتی را به کل شرکت ها تعمیم دهیم، اظهار داشت: در مورد کیفیت خدمات اینترنت، مطالبات مردم بالا رفته است.
    واعظی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون کاربر ADSL در کشور داشتیم و هم اکنون این تعداد به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت موبایل استفاده می کردند و هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل هستند که این یک تحول بزرگ در مدت زمان کوتاه به حساب می آید.
    وی با بیان اینکه قرار است سامانه نظارت آنلاین بر عملکرد خدمات اینترنتی راه اندازی کنیم، افزود: می دانیم تمامی مردم از خدمات راضی نیستند اما تمامی تلاش بر این است که سرویس های بهتری به مردم ارایه شود و نظارت به صورت سیستماتیک و آنلاین باشد که البته این موضوع نیازمند سرمایه گذاری زیادی است که در حال تلاش برای انجام آن هستیم.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کاربران اینترنت باید انتظارشان از سرعت و کیفیت این خدمات در حد قراردادشان باشد، در مورد نرخ خدمات اینترنت نیز گفت: سال گذشته نرخ اینترنت ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و در زمینه بسته های اینترنت موبایل نیز به بیش از یک دهم قیمت قبلی رسیدیم. تمامی این موضوعات علاوه بر افزایش پهنای باند می تواند به ارایه خدمات بهتر در این حوزه بیانجامد.
     از اپراتورهای موبایل راضی نیستیم
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارزیابی این وزارتخانه از وضعیت اپراتورهای تلفن همراه نیز گفت: اپراتورهای موبایل تمامی مولفه های مد نظر در ارزیابی را به دست نیاورده اند و آنچه در مورد ارزیابی ها عنوان شده، مطلوب ما نبوده است.
    واعظی تصریح کرد: زمانی می توان یک اپراتور را برتر عنوان کرد که به رقم مورد نظر در ارزیابی رسیده باشد، اما بررسی اپراتورهای موبایل نشان داد که آنها با شاخص های در نظر گرفته از سوی ما فاصله بسیاری دارند.
    در ادامه این مراسم علی اصغر عمیدیان نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت صدور پروانه جدید خدمات ارتباطات باندپهن در کشور گفت: کمیته راهبردی خدمات باندپهن در سازمان تنظیم مقررات شرایط تقاضای ۲۶ شرکت متقاضی پروانه FCP را از حیث فنی، صلاحیت و توانمندی های مالی و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار داد که از این تعداد تقاضای ۷ شرکت مردود اعلام شد.
    وی ادامه داد: در این زمینه بررسی ها برای وضعیت ۱۹ شرکت باقی مانده ادامه دارد که از این تعداد روز گذشته شرایط ۷ شرکت برای دریافت مجوز جدید ارایه خدمات در حوزه اینترنت باندپهن مسجل شد.
     چک ۱۰۰ میلیاردی مخابرات برگشت خورد
    عمیدیان در مورد اختلافات میان شرکت مخابرات ایران با وزارت ارتباطات تاکید کرد: اختلافی وجود ندارد و رگولاتوری وظیفه خود را انجام می دهد و طبق قوانین عمل می کند.
    وی با تاکید براینکه رگولاتوری تمامی اپراتورهای ارتباطی را به یک چشم می بیند و در اجرای قانون تفاوتی وجود ندارد اضافه کرد: هفته گذشته چک ۱۰۰ میلیاردی بدهی مخابرات به رگولاتوری برگشت خورد که از ما تقاضا کردند که یک هفته به آن ها فرصت دهیم و ما نیز موافقت کردیم.
    معاون وزیر ارتباطات در مورد مولفه های ارزیابی اپراتورهای ارتباطی نیز گفت: شاخص های مشخصی در کمیته های راهبردی رگولاتوری برای ارزیابی درنظر گرفته شده است که فعالیت اپراتورها را برمبنای حجم خدمات، توسعه، رعایت مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نسبت شکایات واصله به تعداد مشترکان مورد ارزیابی قرار می دهد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :