fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 79493
    تاریخ انتشار : 5 مرداد 1394 11:36
    تعداد بازدید : 940

    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انتقاد کرد:

    بنیاد ملی بازی های رایانه ای پاسخگوی ساخته نشدن بازی های قرآنی باشد

    دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره طرح برخی از بازی های قرآنی همچون ذوالقرنین که هنوز اجرایی نشده است، باید پاسخگو باشد.

    ایکنا- سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال هاست در موضوع حمایت نگاه مان این است که دولت همیشه باید حامی باشد درحالی که در دنیا شاهد این موضوع هستیم که دولت باید تنها در یک بازه زمانی مشخص از آن صنعت حمایت کند و سپس بخش خصوصی وارد 
    میدان شود.
    وی افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که حمایت دولت در دوره ای به بعد سبب تنزل حوزه مورد نظر می شود چرا که وابستگی به دولت را در آن بخش شاهد می شویم و این یعنی عدم موفقیت بخش خصوصی.
    وی یادآور شد: یکی از امکاناتی که در حال حاضر به عنوان امکانات حمایتی در کشور وحود دارد، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است و سال ها از تصویب این قانون در کشور می گذرد و حتی در این زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده تا پروژه ها به واسطه تسهیلات مناسب و بعضا مشارکت های بهتر در دستور کار قرار گیرد.
    سجادی نیری گفت: یکی از فعالیت هایی که در ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می دهیم تبدیل شرکت های بازی سازی به شرکت های دانش بنیان است تا در نهایت بتوانند در ردیف این حمایت های ستاد قرار 
    بگیرند.
    وی با بیان محتوای دینی و قرآنی بازی های رایانه ای گفت: اصولا بازار یک محرک مناسب برای حوزه محتواست، یعنی اگر بتوانیم بخشی از بازار را برای حضور شرکت های خصوصی تضمین کنیم، یعنی آن محتوا می تواند داخل بازار، فروش داشته باشد که البته این امر نیازمند برنامه ریزی و تیزبینی در لایه فروش و بازاریابی شرکت های خصوصی است.
    دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تعداد دریافت نرم افزارهای دینی و قرآنی در ماه رمضان و ایام مناسبتی بیش از ایام دیگر است که این امر نشان می دهد که شرکت های تولیدکننده متوجه فرصت های مناسبتی و مذهبی هستند و توانسته اند از این فرصت استفاده کنند تا از محتوای دینی و اسلامی را درآمدزایی کند. بنابراین در حوزه بازی های رایانه ای هم بازی سازان می توانند از چنین فرصت های مناسبتی و مذهبی بهره‎مند شوند.
    وی افزود: یکی از اشکالاتی که به بازی سازان وارد است این بوده که پس از تولید به فکر حمایت می افتند درحالی که حمایت باید پیش از تولید باشد و پیش از آنکه به فکر تولید هستند باید برای بازاریابی اش اندیشه کنند.
    سجادی نیری گفت: اگر دولت بخواهد همین حمایت از بازی سازان را تا سالیان سال ادامه دهد، قطعا صنعت بازی های رایانه ای پیشرفتی نخواهد کرد.
    وی بیان کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره طرح برخی از بازی های قرآنی همچون ذوالقرنین که هنوز اجرایی نشده است، باید 
    پاسخگو باشد.
    دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به ابزاری که در قالب شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها وجود دارد، شرکت ها پیش از آنکه به سراغ ما بیایند، ما خودمان تلاش می کنیم تا این فضا را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :