fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 75253
    تاریخ انتشار : 5 خرداد 1394 11:53
    تعداد بازدید : 1037

    رگولاتوری در پاسخ به شرکت مخابرات ایران

    مخابرات به جای طرح و برنامه پاورپوینت داده است

    کشمکش میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران بر سر تغییر تعرفه مکالمات تلفن ثابت باز هم ادامه دار شد.

    فناوران- در حالی که به نظر می رسید نتیجه اختلاف شرکت مخابرات ایران با وزارت ارتباطات دو روز پیش و با انتشار نامه ای از سوی روابط عمومی مخابرات ایران نتیجه را به نفع این شرکت تغییر دهد، اما دیروز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با پاسخ به نامه این شرکت وضعیت را تغییر داد. 
    ماجرا از آنجا آغاز شد که هفته پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم هفته ارتباطات در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد که بحث تغییر تعرفه های مکالمات ثابت به دلیل ارایه ندادن طرح های توسعه ای از سوی مخابرات ایران از دستور کار خارج شده است. 
    دو روز پیش هم شرکت مخابرات ایران با ارسال اطلاعیه ای تلویحا اعلام کرد که برنامه توسعه ای خود را بهمن ماه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده و بر همین اساس تصویر اول نامه ارسال شده را نیز روی سایت خود قرار داد. 
    اکنون اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پاسخ نامه مخابراتی را اینگونه داده است که طرح مورد اشاره شرکت مخابرات فقط یک پاورپوینت بوده و ضمانت اجرایی ندارد. 
    این سازمان اعلام کرده است که «براساس بند 9 مصوبه 184 کمیسیون درخصوص تعرفه مکالمه تلفن ثابت و همراه، «شرکت مخابرات ایران مکلف شده بود برنامه سرمایه گذاری و توسعه کمی و کیفی شبکه موضوع پروانه اش را تا تاریخ 93/6/31 به کمیسیون ارایه و حسب تصمیم کمیسیون اقدامات لازم را در این خصوص به عمل بیاورد» که تا آن تاریخ چنین برنامه ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال نشد.
    آنچه در متن نامه منتشر شده به امضای مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که پنج ماه پس از تاریخ مقرر ارسال شده است، صرفاً یک جزوه حاوی یک پاورپوینت درخصوص عناوین برنامه های توسعه ای شرکت مخابرات ایران و برنامه تغییر ساختار سازمانی و فنی در این شرکت بوده و فاقد برنامه های توسعه کمی و کیفی به ویژه در شبکه تلفن ثابت بوده است. 
    ضمن آنکه این برنامه باید به صورت یک بسته کامل حاوی پروژه ها، زمانبندی اجرایی، اعتبارات منظور شده و نحوه اجرای آن باشد و به تایید هیات مدیره و مجمع شرکت مذکور نیز رسیده باشد تا پشتوانه اجرایی داشته و بتوان بر مبنای آن، برنامه های توسعه شرکت را پیگیری کرد.
    این سازمان در ادامه اطلاعیه خود آورده است که متاسفانه عملکرد شرکت مخابرات ایران در طول سال های گذشته نشان داده است که مدیریت این شرکت به فکر جبران عقب ماندگی، توسعه شبکه و بروز رسانی آن برای ارایه خدمات مطلوب به مردم نبوده است و تصمیمات اخیر مجمع شرکت مخابرات ایران نیز نشان می دهد این شرکت هیچ برنامه و تصمیم جدی برای توسعه و بهبود شبکه خود را ندارد. بدیهی است با حضور رقبای جدی برای خدمات تلفنی در حوزه تلفن همراه، صرف افزایش تعرفه های تلفن ثابت بدون تغییر در پارادایم ارایه خدمات، نمی تواند به حل مشکلات شرکت مخابرات ایران در این خصوص کمک کرده و صرفاً باعث خروج منابع بیشتر به نفع سهامداران عمده خواهد شد.»
    لازم به ذکر است که دولت نیز از جمله سهامداران شرکت مخابرات ایران محسوب شده و 40 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.
    البته پیرامون ارایه طرح های پاورپوینتی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کارت زرد ارایه شده مجلس به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که یک ماه هم از آن نمی گذرد به گفته بهارستانی ها به این دلیل بوده که محمود واعظی در توضیح عملکرد وزارتش پیرامون شبکه ملی اطلاعات نیز فقط یک فایل پاورپوینتی بوده است. واعظی نیز چندی بعد اعلام کرد که در زمان کوتاهی که در مجلس برای توضیح پیرامون
    این موضوع در اختیارش گذاشتند تنها می توانسته یک پاورپوینت ارایه دهد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :