fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 75252
    تاریخ انتشار : 5 خرداد 1394 11:52
    تعداد بازدید : 849

    خداحافظی با شعبه‌های فیزیکی با ورود فناوری‌های جدید بانکی

    5 فناوری نوین که بانکداری را متحول می کند

    هر روز امکانات جدیدی برای توسعه بانکداری الکترونیکی به بازار عرضه می‎شود. در سال‎های آینده باید خود را برای خداحافظی با شعبه‎های فیزیکی بانک‎ها آماده کنیم. هر چند در سال های اخیر هم بسیاری از کارهای بانکی با استفاده از خدمات نوین قابل انجام است و میزان مراجعه حضوری به شعب بانک‎ها کاهش یافته است اما این شاید شروع راه باشد.

    فناوران - چندی پیش مسوولان بانک مرکزی از امکان نقد کردن چک توسط دستگاه‎های خودپرداز سخن گفته و از راه‎اندازی این سرویس در آینده‎ای نزدیک خبر داده بودند. این نشان می‎دهد استفاده‎های فراوانی از این ابزار بانکی غیر برداشت و انتقال  پول و پرداخت قبوض می‎شود کرد. یکی از محورهای گسترش بانکداری در آینده بر گسترش خدمات دهی این دستگاه‎ها استوار است. در ادامه با 5 فناوری آشنا می‎شوید که بر اساس گزارش سایت خبری اخبار بانک قرار است نظام بانکی را در آینده دگرگون کند. 
     فناوری بلاک چین
    فناوری بلاک چین به تعریف اینوستوپدیا عبارت است از نوآوری اصلی فناوری بیت کوین و به مانند یک تاریخچه کامل نقل و انتقالات بانکی است که می‎تواند در چند سال آینده محبوبیت زیادی پیدا کند. 
    به گزارش وال استریت ژورنال این فناوری برای توزیع، شناسایی و ثبت طیف گسترده‎ای از خدمات مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته این فناوری در عین حال که باعث ایجاد سیستم های مالی با مرکزیت کمتر می‎شود، خطراتی هم به همراه دارد.
     خودپردازهای پیشرفته
    در چند سال آینده خدمات زیادی به دستگاه‎های خودپرداز افزوده می‎شود به طوری که علاوه بر اموری نظیر انتقال وجه، چک کردن موجودی و برداشت وجه می‎توانید بلیط‎های مسافرتی تهیه کنید. از دیگر قابلیت‎هایی که به این دستگاه ها گنجانده خواهد شد قابلیت برقراری ارتباط با یک شخص حقیقی مسئول بانکداری و ارسال درخواست وام است. دریافت وجه چک هم به شرط کامل بودن موجودی صاحب چک از دیگر قابلیت‎هایی است که به این دستگاه‎ها اضافه خواهد شد
     کیوسک‎های بیشتر
    اگر در هنگام برداشت وجه از خودپرداز نگران امنیت خودتان هستید فناوری جدید بانکداری نگرانی شما را برطرف می کند. نیویورک تایمز گزارش کرد در سال ۲۰۱۴ بانک جی پی مورگان چیس ۳۰۰ شعبه خود را متحول کرده است. این شعب مجهز به کیوسک شدند که کاربردهای بیشتری نسبت به خودپرداز دارد از جمله صفحه نمایشگر تخت، انجام دقیق‎تر امور و صفحه نمایشگر ویدئویی. به علاوه اگر در منطقه پر خطری از نظر بلایای طبیعی زندگی می‎کنید در زمان بحران و موقعیت‎های اورژانسی ژنراتورهای برق آن کمک می کند در هر شرایطی به وجه نقد دسترسی داشته باشید.
     روبات مشاور
    طبق گزارش وال استریت ژورنال در آینده روبات‎های مشاور یا ابزارهای خودکار شناسایی مشتری در مورد نحوه خرج و مخارج مشتریان و امور مالی به آنها مشاوره می دهد تا بتواند در صرفه جویی هزینه موفق باشند.
     محل آزمون
    دایبولد برند معروف امنیت و خدمات مالی نوعی شعبه بانکی طراحی کرده است که سه محل آزمون دارد. این مراکز مجهز به خودپردازهایی هستند که مشتریان می توانند از طریق آن با استفاده از گوشی همراه مبالغ مورد نیاز برای برداشت وجه را بلافاصله با رسیدن به دستگاه مشخص کنند. در این شعب مشتریان می توانند از راه دور برای دریافت مشاوره یا گرفتن پاسخ با مسئول مربوط در ارتباط باشند. همچنین از طریق روبات امور عادی بانکی مشتریان انجام می شود. 
     اینها فقط نمونه‎هایی از برخی فناوری‎های جدید هستند که قرار است به کمک توسعه بانکداری نوین بیایند. با توجه به جهت حرکتی این صنعت می‎توان پیش‎بینی کرد که بانکداری شعبه‎ای در آینده‎ای نه چندان در منسوخ خواهد شد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :