آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 74543
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1394 12:16
تعداد بازدید : 2088

خودروی بی سرنشین گوگل در 6 سال 11 بار تصادف کرد

مدیر برنامه خودروهای بدون راننده گوگل اخیرا اعلام کرده که این خودرو در عرض ۶ سال گذشته فقط ۱۱ بار تصادف کرده و البته در این تصادفات، هیچ گاه هم مقصر نبوده است.

BBC- مدیر پروژه خودروهای بدون سرنشین گوگل روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که ناوگانی متشکل از ۲۰ خودروی بدون سرنشین و خودران این شرکت که تاکنون برای آزمایش قابلیت ها بیش یک میلیون و ۷۰۰ هزار مایل (دو میلیون و ۷۳۵ هزار کیلومتر) رانده اند، ۱۱ مورد تصادف را تجربه کرده اند و شگفت انگیز آنکه در همه این تصادفات خطای انسانی نقش داشته و خودروهای گوگل بی تقصیر بوده اند.
به گفته کریس اورمسون، مدیر پروژه خودروهای بی سرنشین گوگل که از شش سال پیش آغاز به کار کرده حتی یک بار هم این خودروها مقصر تصادف نبوده اند. او می گوید که اگر به اندازه کافی در جاده ها برانید،احتمالا شاهد وقوع تصادف خواهید بود و این ربطی به بی سرنشین یا با سرنشین بودن خودرو ندارد.
در هفت مورد از 11 تصادف، خودروهای گوگل پشت چراغ های ترافیکی و از پشت مورد ضربه قرار گرفته اند و اکثر تصادفات هم نه در بزرگراه ها که در خیابان های شهری رخ داده است. در این تصادفات به هیچ کسی آسیب یا جراحتی وارد نشده است.
خودروهای گوگل در واقع قربانی خطاها و بی دقتی های انسانی بوده اند. آنها همچنین شاهد طیف گسترده ای از اقدامات تکان دهنده رانندگان در طول رانندگی بوده اند؛ از صحبت کردن با موبایل گرفته تا نواختن ترومپت در پشت فرمان.
بر اساس آمار سازمان امنیت ترافیکی آمریکا، اشتباهات انسانی در طول رانندگی عامل ۹۴ درصد تصادفات رخ داده در این کشور است و یکی از مهم ترین اهداف پروژه خودروی بدون سرنشین گوگل هم کاستن از آمار تصادفات است.
خودروهای بدون سرنشین گوگل حالا هفته ای ۱۰ هزار مایل (حدود ۱۶ هزار کیلومتر) را در حالت خودمختار می رانند و این تقریبا نزدیک به میزان مسافتی است که رانندگان آمریکایی به طور میانگین در طول یک سال طی می کنند. گوگل سعی دارد با بررسی موشکافانه برخوردهای صورت گرفته، به الگوهایی از بی ملاحظگی و بی دقتی در رانندگی دست یابد تا بتواند مهارت این خودروها را برای پیشگیری یا گریز از موقعیت های خطرناک افزایش دهد. با وجود این، گوگل گفته است تلاش می کند تا الگوهای رانندگی به را به خودرو هایش آموزش دهد؛ برای مثال، خودروهای این شرکت پیش از ورود به تقاطع بلافاصله پس از سبز شدن چراغ راهنمایی مکث خواهند کرد. زیرا بیشتر وسایل نقلیه سرعت خود را زیاد می کنند تا زود تر از تقاطع خارج شوند. در یک مورد، خودرویی که در حال دور زدن بود با توقف به موقع از برخورد با یک دوچرخه سوار بی احتیاط جلوگیری کرد؛ به این ترتیب که دوربین ۳۶۰ درجه گوگل با مشاهده دوچرخه و پیش بینی مسیر آن متوقف شد تا وی عبور کند.
در حالی که خطاهای انسانی اصلی ترین عامل تصادف است، این خودرو ها می توانند با دید ۳۶۰ درجه و بررسی تمام جزئیات، احتمال و خسارات جانی و مالی ناشی از بی احتیاطی رانندگان را برخورد را به حداقل ممکن کاهش دهند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :