آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 74509
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1394 11:1
تعداد بازدید : 1946

جلوتر از شیائومی، هوآوی و سامسونگ

اپل سلطان بازار چین شد

چین بزرگ ترین و وسوسه انگیزترین بازار موبایل دنیا را دارد، اما این بازار برای اولین بار در طول 9 سال گذشته با افت فروش گوشی همراه شده، با این حال اپل جایگاه شماره یک را در این بازار از آن خود کرده است.

فناوران- موسسه تحقیقاتی IDC گزارش داد که در طول فصل اول سال 2015 میلادی، 8/98 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین به فروش رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 4 درصدی داشته است.
از سوی دیگر این میزان فروش در مقایسه با فصل قبل کاهش 8 درصدی را نشان می دهد.
به گفته کیتی فاک، تحلیل گر موسسه IDC، چین معمولا به عنوان یک بازار در حال توسعه شناخته می شود، اما حقیقت این است که در این بازار نیز امروزه گوشی های هوشمند درصد غالب فروش را در اختیار دارند و از این نظر بازار این کشور را می توان هم ردیف با بریتانیا، استرالیا و آمریکا در نظر گرفت.
نتیجه فعالیت در چنین بازاری، رقابت هر چه بیشتر و ایجاد چالش برای رشد فروش است، چراکه کمپانی ها باید راهی پیدا کنند تا از طریق آن بتوانند مشتریان را مجاب به خرید یک گوشی هوشمند جدید کنند. با این وجود، بازار گوشی های هوشمند در چین را باید به عنوان بزرگ ترین بازار جهان در نظر گرفت. اپل همچون سایر نقاط جهان در این کشور نیز با ارایه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، گوی سبقت را از رقبا ربوده است. براساس گزارش IDC، این کمپانی در حال حاضر لقب بزرگ ترین عرضه کننده گوشی های هوشمند را در چین از آن خود کرده است.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، اپل با فروش 7/14 درصد از گوشی های هوشمند عرضه شده در رتبه اول قرار گرفته است. شیائومی با 7/13 درصد در جایگاه دوم قرار دارد و هوواوی، سامسونگ و لنوو/موتورولا به ترتیب با در اختیار داشتن 4/11، 7/9 و 3/8 درصد از کل گوشی های به فروش رفته در سه ماهه اول سال 2015 میلادی، رتبه های بعدی را در اختیار دارند. IDC در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که نوسانات در تغییر علاقه کاربران به برندها در آینده نزدیک منجر به عوض شدن جایگاه ها خواهد شد.
با نگاهی به آمار های مربوط به فصول پیش می توان این موضوع را به روشنی دید. در فصل منتهی به سال 2015 میلادی، شیائومی موفق شد گوی سبقت را از سامسونگ برباید و رتبه نخست عرضه کنندگان گوشی های هوشمند را از آن خود کند، حال آنکه این کمپانی کره ای در فصل اول 2015 به رتبه پنجم نزول کرده است.
براساس گزارش IDC چینی ها کماکان علاقه وافری به صفحه نمایش بزرگ مورد استفاده در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس دارند، اما باید دید که آیا اپل قادر است در ادامه نیز از این علاقه به نفع خود استفاده کند. ارایه این گوشی های هوشمند اپل از طریق هر سه اپراتور چینی را می توان یکی از دلایل مهم فروش بالای گوشی های آیفون در چین خواند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :