fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 74011
    تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1394 11:52
    تعداد بازدید : 792

    واکنش نایب رییس کمسیون اینترنت نصر تهران به کیفیت پایین اینترنت

    حجم پهنای باند اینترنت پاسخگوی میزان تقاضا نیست

    با روی کار آمدن دولت یازدهم، افزایش پهنای باند در دستور کار وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت و وزیر و معاون او در جلسات مختلفی اذعان داشتند که دولت عزم جدی برای گسترش پهنای‎باند دارد و در این راستا قرار است پهنای باند اینترنت تا پایان سال 94 هشت برابر شود. علی رغم اینکه وزیر تا حدودی به وعده خود عمل کرد و پهنای‎باند اینترنت کشور از آغاز به کار او تقریبا سه برابر شده است، اما به هیچ وجه تغییری در کیفیت اینترنت ایجاد نشده و حتی می توان گفت نسبت به سال های گذشته این کیفیت نامطلوب تر نیز شده است. از آنجایی که سرعت و کیفیت دو مقوله مهم برای کاربران اینترنت به شما می آید، این موضوع نارضایتی مشترکان اینترنت را در پی داشته و اکثر آنها انگشت اتهام‎شان به سوی شرکت های PAP است.
    فخری زارع
     تناسب نداشتن حجم پهنای باند با میزان مصرف
    اما نایب رییس کمیسیون اینترنت نصر تهران در این خصوص تمام قد از عملکرد شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت دفاع کرده و معتقد است، در حال حاضر حجم پهنای باند کشور هیچ تناسبی با میزان افزایش مصرف ندارد و این مهم تنها دلیل افت کیفیت اینترنت در کشور است.علی توسلی افزود: هرچند پهنای‎باند اینترنت از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تقریبا سه برابر شده است، اما باید در نظر بگیریم که تعداد کاربران اینترنت نیز از آن زمان تاکنون چندین برابر شده اند و این حجم پهنای باند پاسخگوی نیاز بازار اینترنت نیست.
    وی در توضیح گفت: بر اساس آمارهای موجود از سال گذشته تاکنون بیش از 8 میلیون گوشی هوشمند در کشور به فروش رسیده است که این نشان از افزایش تعداد کاربران اینترنت دارد. 
    در همین رابطه مدیرعامل شرکت شاتل نیز برنامه‎ای تلویزیونی تاکید کرد: کاربری اینترنت بسیار متفاوت شده است و تعداد افرادی که در یک خانه از سرویس اینترنت استفاده می کنند، افزایش یافته و انتظار داریم از همان مصارف اینترنت در دنیای توسعه یافته مانند مدیاها، اپلیکیشن ها و ویدیوها برخوردار باشیم با این تفاوت که کاربر اینترنت در کره جنوبی با همین مصارف از پهنای باند 50 مگابیتی استفاده می کند و کاربر ایرانی با همان مصرف از سرویس 512 کیلوبیتی استفاده می کند.
    نخجوانی همچنین افزود: طی یک سال و نیم گذشته در حوزه کمبود پهنای باند تحولات بسیار خوبی در کشور اتفاق افتاده است و این درحالی است که خیلی از شرکت های اینترنتی برای اینکه اینترنت را به دست مردم برسانند، با اینترنت جیره بندی شده مواجه بودند اما طی یک سال گذشته با تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند اینترنت کشور دو برابر شده است و کاربرانی که اعتراض دارند، اعتراض شان به جا است چون سرویس دریافتی را با تقاضا و نیاز خود مقایسه می کنند.
     لزوم آزادسازی ورود پهنای باند
    نایب رییس کمیسیون اینترنت نصر تهران همچنین با بیان اینکه کاربران اینترنت سرعت بالاتر و پهنای باند بیشتر را راه‏حل اصلی مشکلات اینترنت می‏دانند،گفت: به اعتقاد من و شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت تنها راه حل مشکلات اینترنت آزادسازی ورود پهنای باند به کشور است.توسلی افزود: تا زمانی که ورود پهنای باند آزاد نشود مشکلات اینترنت کشور کماکان باقی خواهد ماند. بنابراین بهتر است دولت هرچه سریع تر راهکاری در این خصوص ارایه دهد.
    وی همچنین اضافه کرد: باید شرایط به صورتی باشد که هر شرکت PAP با توجه به نیاز خود پهنای باند را خریداری کند و برای رسیدگی به شرکت زیرساخت تحویل دهد. در واقع این گونه زیرساخت نقش گمرک را ایفا کرده و می تواند بر ورود پهنای باند به کشور نظارت داشته باشد.توسلی نسبت به رفع مشکلات اینترنتی کشور بسیار خوش بین بوده و معتقد است، مشکلات کشور یکی یکی در حال رفع شدن است و کاملا بدیهی است که مشکلات در خصوص پهنای باند نیز رفع خواهد شد. زیرا دولت هیچ چاره ای جز آزاد کردن پهنای باند ندارد.
     نیاز به افزایش 10 برابری پهنای باند
    توسلی در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به حجم پهنای باند کاربر اینترنت حق دارد از کیفیت اینترنت راضی نباشد، گفت: هرچند پهنای باند سه برابر شده است، اما کشور به 10 برابر آن نیاز دارد و دولت باید زمینه ورود این حجم پهنای باند را فراهم کند.
    وی با بیان اینکه فرایند خرید پهنای باند از دولت بسیار پیچیده است، گفت: شیوه ارایه پهنای‎باند ایراد دارد و شرکتی که باید خیلی سریع پهنای‎باند خود را به دلیل تقاضای بالا افزایش دهد معمولا دو ماه در انتظار می‎ماند.
    نایب رییس کمیسیون اینترنت نصر تهران ضمن تاکید مجددا بر اینکه شرکت‎های PAP تلاش می‎کنند تا  سرویسی با کیفیت به مشتری ارایه دهند، گفت: سامانه‎های سنجش سرعت 
    یکی از ملاک‎ها و معیارهایی که کاربران با مراجعه به این سامانه و انجام آزمون‎های مربوطه می‎توانند از کیفیت خط ارتباطی خود مطلع شوند که با وجود این سامانه و نظارت مستمر برروی آن احتمال ارایه سرویس با کیفیت پایین از سوی شرکت‎ها به صفر می‎رسد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی