fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 73701
    تاریخ انتشار : 7 اردیبهشت 1394 10:43
    تعداد بازدید : 957

    برخورد دوگانه وزارت ارتباطات با «همراه اول»

    مجوز نهایی بهره برداری از خدمات نسل های سوم و چهارم ارتباطی همراه اول صادر شد اما بعد از اینکه وزیر ارتباطات هم با وضعیت کیفی شبکه این اپراتور موافقت کرد، معاونش جریمه را پیش کشید.

    خبرگزاری تسنیم- تعلل در ارایه پروانه تجاری نسل های سوم و چهارم به همراه اول سرانجام یک ماه گذشته (پیش از عید) به پایان رسید و اولین اپراتور موبایل ایران هم که شاید کمی مورد بی مهری واقع شده بود، توانست این پروانه را دریافت کند. البته این نوع نگاه ها در طول فعالیت دولت های مختلف و به حسب سیاست زدگی همواره نسبت به اپراتورهای موبایلی که صرفا در حوزه ICT فعالیت می کنند وجود داشته است اما دلیل آن واقعا مشخص نیست. نکته قابل تامل تری که این روزها به چشم می خورد نوعی بروز اختلاف و تعارض در بدنه وزارت ارتباطات است؛ سرانجام اعطا مجوز به همراه اول با رونمایی از این اختلافات درونی همراه شد که شاید اگر کمی کلان تر فکر کنیم به دلیل دیر اعطا شدن این پروانه از سوی دولت برسیم. همراه اول که پایان سال گذشته بی سروصدا مجوز بهره برداری تجاری این نسل های جدید ارتباطی را دریافت کرد به گفته مدیر عاملش اختلالات شبکه آن از دی ماه سال پیش به پایان رسیده و شبکه این اپراتور به حالت عادی بازگشته بود. در همین مقطع محمود واعظی وزیر ارتباطات به صراحت اظهار کرد: براساس گزارشاتی که به دست ما رسیده مدتی است اختلالات همراه اول پایان یافته و حتی در ایام عید که زمانی پرترافیک اپراتورها محسوب می شود از نظر صوت و پیامک مشکلی در ارتباطات این اپراتور وجود نداشت. اما رییس رگولاتوری در طرف دیگر صحنه از جریمه کردن اپراتور اول کشور می گوید. علی اصغر عمیدیان به عنوان رگولاتور ارتباطی درباره نحوه نظارت بر کیفیت خدمات اپراتور اول تلفن همراه و نارضایتی مردم گفت: حق با مردم است و مشکلات را قبول دارم. وی گفت: بر اساس زمان بندی اعلام شده قرار بود تا آخر سال 93 کیفیت خدمات در تهران و تعدادی از مراکز استان ها به حد استاندارد برسد، اما در شرایط فعلی از شاخص های ارایه خدمات در این شبکه راضی نیستم. عمیدیان افزود: به صورت مرتب میان معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات با اپراتور مربوطه جلساتی تشکیل می شود، البته اکنون شبکه رو به بهبودی است ولی تا استاندارد لازم هنوز فاصله داریم و بر اساس پروانه احتمال جریمه آنها وجود دارد. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر چند بار پیگیری کنیم و تذکر دهیم و رعایت نکنند، براساس پروانه اپراتور به سراغ جریمه خواهیم رفت. عمیدیان در پاسخ به این سوال که اپراتور اول تلفن همراه کشور قرار بود تا 22 بهمن سال گذشته مشکلات شبکه را حل کند و این اتفاق روی نداد،گفت: با توجه به بحث تامین تجهیزات و نرم افزار، تاخیر سه تا چهار ماهه را می توان پذیرفت، اما اگر قرار باشد این مشکلات از اردیبهشت و خرداد عبور کند قابل تحمل نیست و برخورد می کنیم؛ البته امیدواریم با توجه به قول داده شده و پشت کاری که وجود دارد، تا خرداد این مشکلات برطرف شود و مردم از پولی که می پردازند راضی باشند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :