fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 73434
    تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1394 12:20
    تعداد بازدید : 772

    قایم مقام شرکت توسن:

    استاندارد سازی کلید گشایش بازار جهانی به روی نرم افزارهای ایرانی است

    قایم مقام شرکت توسن و مدیرعامل شرکت مالزی IDCORP گفت: برای ورود به بازار خارجی محصولات نرم افزاری رعایت مسایل کیفی و استانداردها یک الزام و محرک است که قطعا باعث بالا رفتن کیفیت و رشد می شود.

    فناوران- امید ترابی درباره چرایی تلاش بیشتر در به دست آوردن بازار خارجی و از طرفی میزان تمایل به استفاده از محصولات خارجی در بازار داخلی گفت: صادرات کیفیت می آورد و رقبای ما کشورهای خارجی هستند. عرضه محصولات فنی و مهندسی در بازارهای جهانی باعث ایجاد رقابت می شود و این رقابت کیفیت به دنبال دارد. 
    وی افزود: ما از وجود رقبای خارجی استقبال می کنیم. حقیقت این است که همیشه بازار داخلی فکر می کندکه نرم افزار خارجی بهتر از نرم افزار ایرانی است و البته این امر در مجموع به نفع بازار است اما عامل مهم در بازار نرم افزار این است که تولید نرم افزار در ایران در مقایسه با دنیا بسیار ارزان است که این امر برای شرکت های مختلفی مثل توسن این انگیزه را ایجاد می کند و مشوق خوبی برای همه شرکت های آی تی است که وقتی قیمت های داخلی را با قیمت های خارجی مقایسه می کنند تمایل پیدا می کنند که وارد این بازار شوند.وی ادامه داد: البته برای ورود به بازار خارجی رعایت یک سری مسایل کیفی و استانداردها یک الزام و محرک است و این ها شاید در ایران جا نیفتاده باشد اما وقتی شما خود را در معرض این قضیه قرار می دهید که گواهی نامه از فلان شرکت معتبر بین المللی بگیرید قطعا این باعث بالا رفتن کیفیت می شود. 
    برای به دست آوردن بازار جهانی باید خود را روی پروتکل های جدید امنیت قرار دهید و این امر باعث رشد می شود. وی تاکید کرد: این یعنی تغییر در دید، کیفیت و معماری. ما نیز با نگاه وارد بازار شدیم اما هنگام ورود با حجم عظیمی از تغییرات و نیازمندی ها مواجه شدیم و تا 2 سال فقط در حال انطباق خود بودیم و تمام وقت کار می کردیم. ما امروز رقبا و روندها را خیلی خوب می شناسیم و تعداد زیادی محصول داریم که برای بازار بین المللی طراحی کرده ایم و این ها قابل اریه در داخل نیز هستند و ما در حال مذاکره هستیم تا این ها را برای استفاده مشتریان داخلی، بهبود و ارتقای کیفیت بانکداری داخلی به کار ببریم.
    قایم مقام شرکت توسن درباره چرایی انتخاب کشورهای درجه دوم و سوم به عنوان بازار محصولات گفت: مساله اینجاست که ما هم دوست داریم به کشورهای بزرگ نرم‎افزار صادر کنیم اما زیرساخت های بازار نرم افزار در کشورهای پیشرفته از مدت ها پیش ایجاد شده اند و نیازی به خرید از ما ندارند ولی از طرفی این کشورهای پیشرفته در کسب بازار کشورهای درجه 2 و 3 رقبای ما هستند و ما با این برندهای برتر در فروش محصولات خود به این کشورها به رقابت می پردازیم. وی افزود: رقابت در این بازار و در کنار این نام ها بسیار دشوار است اما بازار خیلی بزرگی وجود دارد. درست است که ایران یک کشور بزرگ است اما در فضای صد برابری، فرصت ها هم بیشتر می شوند.
     برندهای رقیب گاهی حاضر به شکستن قیمت نمی شوند و ما به عنوان کشورهای کوچک تر چون علاقه و انگیزه برای فروش داریم در شرایط سخت تر باقی می مانیم. وی افزود: حقیقت این است که پارامترهای اکنونی بازار زیادند و هر شرکتی نقشه راه خود را پیدا می کند. شرکت های بزرگ چابکی کمتر و قیمت بیشتری دارند که می تواند برای ما فرصت باشد. کشورهای در حال توسعه به برند ارزان تر هم راضی می شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :