آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 72921
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1394 11:57
تعداد بازدید : 1267

فعالیت انتخاباتی هیلاری کلینتون در شبکه های اجتماعی آغاز شد

هیلاری کلینتون ۶۷ ساله که روز یکشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده، همانند باراک اوباما در دوره قبل، حساب ویژه ای روی شبگکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب برای جلب رای باز کرده است.

CNet – با توجه به اینکه کلینتون به تازگی یکی از مدیران ارشد گوگل را به عنوان مدیر ارشد فناوری به استخدام درآورده، باید دید که چه نوع فعالیت هایی و با چه خلاقیت هایی در شبکه اجتماعی برای رقابت با نامزدهای دیگر ریاست جمهوری انجام خواهد داد. 
روز یکشنبه گذشته، تیم حامی و پشتیبان کلینتون در ایمیلی، ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری را به صورت علنی و عمومی منتشر کردند و شروع به استفاده از شبکه های اجتماعی برای اعلام برنامه های او کردند. در ویدیوی دو دقیقه ای که با عنوان «آغاز به کار» در یوتیوب گذاشته شد، کلینتون با لبخندی اعلام کرد که برای پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد، کاندید شده است. 
در این ویدیوی تبلیغاتی، شرکت کنندگان به دو زبان انگلیسی (زبان رسمی ایالات متحده آمریکا) و زبان اسپانیایی (زبان دوم آمریکایی ها) از آرزوها و برنامه های شان برای سال آینده صحبت کردند. کلینتون در پایان این ویدیو گفت: من هم برای کاری مشغول آماده شدن هستم، من کاندید ریاست جمهوری شده ام! 
این ویدیو در عرض چند ساعت با 2 هزار کامنت و 5 هزار و 700 بازدید مواجه شد. این ویدیو در فیس بوک کلینتون نیز منتشر شد و با بیش از 607 بازدید و 20 هزار به اشتراک گذاری مواجه شد.
کلینتون در توییتر نیز کمپین تبلیغاتی اش را شروع کرد و در صفحه اش با 3/25 میلیون فالور اعلام کرد: من نامزد انتخاباتی شدم. آمریکایی ها هر روز نیاز به یک کمپین دارند و من می خواهم که آن کمپین را راه بیندازم. به طور کلی، استفاده از شبکه های اجتماعی خیلی زود به یکی از روش های جدی و مهم برای افزایش آگاهی مردم و جلب پشتیبانی تبدیل شد و کلینتون امسال به غیر از فیس بوک و توییتر و یوتیوب، ابزار جدیدی نیز همانند اسنپ چت و پریسکوپ را نیز در اختیار دارد. 
 رقبا در فضای مجازی 
اما بد نیست به رقبای کلینتون و نوع فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی نیز اشاره ای داشته باشیم. رقبای وی، تد کروز با 392 هزار و کنتاکی سن با 592 هزار فالور در توییتر هستند که قطعا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل تعداد فالورهای کلینتون ندارند.
این در حالی است که کلینتون به تازگی به دلیل استفاده از ایمیل شخصی در زمان وزارتش نیز با انتقادات بسیاری همراه بود.
 بازتاب های منفی از فعالیت های جدید کلینتون در فضای مجازی
نماد تبلیغاتی هیلاری کلینتون که عبارت است از حرف لاتین "H” به رنگ آبی که از داخل آن تیری قرمز رنگ به شکل افقی رد شده است و شبیه به یکی از علائم راهنمایی – رانندگی است که نشان دهنده مسیر رفتن به سوی بیمارستان است، با انتقاد و تمسخر از سوی بسیاری از کاربران توییتر مواجه شد.
برخی گفته اند که این علامت، شباهت زیادی به شعار شرکت حمل و نقل “فیدِکس” دارد و این درحالی است که روزنامه نگار بخش بیزنس اینسایدر در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: برخی معتقدند که این نماد را می توان به سادگی با آرم یک حزب فاشیست مجارستانی در دوران جنگ جهانی دوم، مقایسه کرد.
دردسر بزرگتر برای کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات - چپ گرا – این است که این پیکان، به سمت راست اشاره دارد. هنوز مشخص نشده که این شعار توسط چه کسی طراحی گردیده و تیم تبلیغات انتخاباتی کلینتون چه مبلغی بابت طراحی آن پرداخته است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :