fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 69989
    تاریخ انتشار : 11 اسفند 1393 11:26
    تعداد بازدید : 1256

    کاربران از سپاس راضی نیستند

    انتقادات مردمی از سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات

    در حالیکه وزیر ارتباطات سامانه ۱۹۵ این وزارتخانه را که به سپاس شهرت دارد، راهی برای پاسخگویی به انتقادات، شکایات و پیشنهادات مردم می داند اما ظاهرا مردم دل خوشی از این سامانه هم ندارند.

    فناوران- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسب نهم اسفند روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان در صفحه اجتماعی خود نوشت: حقوق مصرف کننده از بخش های مهم حقوق شهروندی است که رعایت آن از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است و این موضوع بر مسوولیت ما در پاسخگویی به مردم در ارایه خدمات ارتباطی و اطلاعاتی افزوده است.
    وی گفت: به همین منظور سامانه سپاس را با تلفن 195 و آدرس اینترنتی www.195.ir راه اندازی کردیم تا به انتقادات، شکایات و پیشنهادات مردم از خدماتی که دریافت می کنند پاسخگو باشیم. که هم اکنون میزان رضایت افرادی که با این سامانه تماس گرفتند حدود 70 درصد است.
    جالب آنجاست که چند روز پیش رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این باره گفته است که میزان پاسخگویی اپراتورها به شکایات ثبت شده در سامانه 195 در ارزیابی آنها موثر است. او گفته که گزارش وضعیت پاسخگویی به شکایات ثبت شده در سامانه 195 در جلسه شورای فنی وزارت مطرح و بررسی شد که براساس این گزارش در آبان ماه سال 93 شرکت های نداگستر صبا و مبین نت با صد در صد پاسخگویی به شکایات ثبت شده، بهترین وضعیت پاسخگویی را ثبت کرده اند.وی با تاکید بر نظر وزیر ارتباطات بر توسعه فعالیت های سامانه 195 ، اهمیت پاسخگویی به مشترکان و رضایت سنجی از آنها گفت: خوشبختانه وزیر ارتباطات در این جلسه، خطاب  به همه مدیران شرکت ها و سازمان های وابسته به وزارت گفت: حمایت و توجه به نتایج ارایه شده توسط این سامانه  ضروری است و پاسخگویی وظیفه همه مدیران نظام است.در حال حاضر اما گویا کاربران این سامانه آنچنان که باید دل خوشی از وعده های داده شده در این سامانه ندارند. خبرگزاری تسنیم در همین باره و با مراجعه به صفحه شخصی محمود واعظی در شبکه اجتماعی کلوب بخشی از نظرات کاربران نوشته آخر وزیر ارتباطت را جمع آوری کرده است. یک که با این سامانه کار کرده در کامنتی نوشته است که من دقیقا 31 روزه از طریق 195 شکایت کردم؛ شکایت شده توپ فوتبال ایرانسل شوتش میکنه واسه وزارت اونم شوتش میکنه واسه قسمت دیگه. منم به دنبال این توپم. خدایا شکرت ....
    کاربری با عنوان ام بی در ادامه نوشته است: 195 هیچ ارزشی برای حقوق مردم قایل نیست. به شکایت ها هم اگر بعد از چند ماه بخواد پاسخ بده شخص با یک پاسخ از قبل آماده شده و بی ربط و بی ارزش که برای دیگران هم عینا همونو کپی و ارسال می کنه روبرو میشه. کارش شده توجیه تخلفات نه برخورد با متخلفین.
    حمید که در اکثر پست های وزیر ارتباطات حضوری فعال دارد نیز نوشت: ما می گیم سرویس نامحدود این می گه سامانه 195؛ بگو ببینم این 70 درصد حتما جز ملت نیستن که راضین واقعا آمار و ارقام غلطی به مردم می دید.
    کاربر دیگری گفته: من شش ماهه بنا به توصیه شخص خودتان درباره اوضاع نامناسب تلفن ثابت در شیراز زنگ زدم 195 هیچ فایده نداشته و هنوز ما تلفن ثابت نداریم.
    کاربر دیگری که ظاهرا تنها شخص راضی از این سامانه است نیز در ادامه نوشت: سلام واقعا ممنونیم آقای وزیر. هر وقت به 195 مراجعه کردیم نامید نشدیم و خیلی سریع رسیدگی شد.یکی دیگر از مخاطبان مطلب وزیر ارتباطات نیز گفته: دوستان مثل اینکه اینا به حرف ما گوش نمیدن و هر کاری خودشون دوست دارن انجام میدن باید ای دی اس ال مخابرات رو تحریم و فقط از اینترنت موبایل برای وبگردی استفاده کنیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :