آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 69057
تاریخ انتشار : 2 اسفند 1393 12:49
تعداد بازدید : 906

در گرد و غبار سیاسی اهواز کسی حال خودروسازان را نمی پرسد

هفته گذشته گرد و غبار شدید در اهواز، موجب تاثر بسیاری از هم وطنان مان شد. این گرد و غبار، لزوم توجه به این پدیده و برنامه ریزی سریع برای حل آن را به دولت یادآوری کرد. فضای غبارآلود این اتفاق، به برخی هم کمک کرد تا تورشان را پهن کنند و از آب گل آلود برای خودشان ماهی و مروارید صید کنند.

علی اصلان شهلا
هنگامی که پرواز هواپیمای معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، به دلیل گرد و غبار به اهواز کنسل شد و فردای آن روز با مساعدتر شدن هوا، وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت به اهواز رفت، تورها پهن شد. قاعدتا حضور وزیر بهداشت در این شرایط برای نظارت بر روند درمان ضروری تر از سفر ابتکار بود و رییس سازمان محیط زیست ترجیح داد به جای سفر به خوزستان، طرحی را برای حل مشکل آماده کند. ضمن این که این انتقاد به رییس سازمان محیط زیست وارد است که چرا باید گرد و غبار به فاجعه تبدیل شود تا دولت به فکر چاره بیفتد، اما مخالفان، سوار موج احساسی همدردی با مردم خوزستان شدند و نرفتن ابتکار به خوزستان را به پیراهن عثمانی برای تسویه حساب های شخصی بدل کردند.
در نتیجه همان رسانه هایی که ابتکار را به خاطر قطع تولید بنزین داخلی شماتت می کردند، با یکپارچگی عجیبی به انتشار اخبار علیه این سفر نکردن پرداختند. کار به جایی رسید که در برخی از روزها، نیمی از صفحه یکی از  این رسانه های به نظر دلسوز، به انتشار صحبت ها و اظهار نظرها علیه ابتکار اختصاص یافت.
گرد و غبار در اهواز البته موضوع کوچکی نبود اما بهانه ای شد برای تسویه حساب های شخصی برخی از رسانه ها با بعضی از مسوولان. چرا می گوییم «تسویه حساب شخصی رسانه ها»؟ این نتیجه تحلیل رفتار رسانه ها در مقابل اخبار مهم دیگری است که اگر «دلسوز» بودند باید به آنها نیز می پرداختند.
هفته پیش که رسانه های دلسوز درگیر خانم ابتکار بودند، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیوا رییس شورای رقابت اعلام کرده خودروسازان در حالی برای سال بعد به پیش فروش خودرو پرداخته اند که هنوز تعهدات امسال خود را عملیاتی نکرده اند و اگر با همین روند به تولید ادامه دهند، اجرای تعهدات سال 93 در برخی خوردوها تا آبان 94 طول خواهد کشید.  در آن رسانه های دلسوز کسی دلش برای مردمی که خودرو پیش خرید کرده اند و به مشکل برخواهند خورد نسوخت، چرا؟ شاید چون دلیلی برای تسویه حساب با خودروسازان پیدا نکردند. و اینطور بود که در کنار اخبار مربوط به خودروسازان، چندین خبر دیگر هم سوخت و دل برخی رسانه ها نسوخت اما ابتکار را نقره داغ کردند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :