fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 68641
    تاریخ انتشار : 27 بهمن 1393 11:52
    تعداد بازدید : 968

    مردم دریک سال یک میلیارد دلار در Candy Crush خرج کردند

    بازار بازی های آنلاین فیس بوکی با سرعت نجومی در حال رشد است و همین امر هم باعث شده که توجه خیلی از شرکت های بازی سازی به این سمت جلب شود و به قول معروف به یک میدان رقابت جدید تبدیل شود. جالب است بدانید که مثلا در آمریکا بیش از 100 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی مشغول به بازی هستند و جالب تر اینکه یک بازار 600 میلیون دلاری از محصولات مجازی تولید کرده اند. آمار کلی در مورد گیمرهای اجتماعی حاکی از آن است که یک دوم جمعیت آنلاین دنیا که تعداد آنها به 510 میلیون نفر می رسد در شبکه های اجتماعی بازی می کنند. این میزان از سال 2010 تاکنون با رشد چشمگیر 71 درصدی همراه بوده است.

    در این میان بازی کندی کراش با چنان استقبالی مواجه شده که شرکت سازنده آن یعنی کینگ حتی در خواب هم آن را نمی دیده است. شرکت کینگ با ساخت این بازی نه تنها سابقه 10 ساله اش را در حوزه توسعه بازی های ویدیویی درخشان کرد، بلکه درآمدی به جیب زد که تحلیلگران آن را حدود 633 هزار دلار در روز تخمین می زنند.
    حال خبری منتشر شده که نشان می دهد این بازی محبوب در سال گذشته درآمدی معادل 1/33 میلیارد دلاری را برای شرکتش رقم زده است.
    بازی کندی کراش در حالی موفق به کسب این درآمد میلیاردی شده است که کاربران می توانند آن را از بسیاری از اپ استورهای معروف به صورت رایگان دریافت کنند. اما این درآمد از خرید های درون برنامه ای حاصل شده است. 
    البته با وجود بالا بودن این خرید های درون برنامه ای، درآمد کینگ از کندی کراش کاهش یافته است. این بازی موفق شد تنها در شش ماهه پایانی سال 2013 حدود 1/04 میلیارد درآمد کسب کند. درآمد این بازی با 551 میلیون دلار، در سه ماهه سوم سال 2013 به اوج خود رسید.
    درآمد این بازی پس از رسیدن به اوج، در هر سه ماهه کاهش داشته است.
    کینگ اکنون باید به فکر جبران این کاهش درآمد باشد. در حال حاضر 97/7 درصد از کاربران از این بازی به صورت کاملا رایگان استفاده می کنند و تنها 2/3 درصد از کاربران درآمد حاصل شده را تامین می کنند. شرکت کینگ باید تلاش کند تا این 97/7 درصد را به خرید های درون برنامه ای تشویق کند. 
    همانطور که گفتیم این بازی هم نسخه موبایلی و هم نسخه فیس بوکی اش به صورت مجانی در دسترس کاربران قرار دارد. اما زمانی که کاربر جان دیگری برای ادامه بازی ندارد یا در مراحلی گیر می افتد که به کمک دوستان فیس بوکی خود نیاز دارد، به کاربر پیشنهاد می دهد که با پرداخت پول واقعی می توانید این مراحل را به راحتی از سر بگذرانید و این درآمد حاصل از این نوع کمک هاست. 
     منبع: گاردین


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :