fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 68488
    تاریخ انتشار : 26 بهمن 1393 10:23
    تعداد بازدید : 960

    بررسی استارت آپ ها در مرکز ملی فضای مجازی

    شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور سیاست های حمایت از کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) و فرصت های این شرکت ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

    روابط عمو می مرکز فضای مجازی - در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جلسه شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان دستگاه های عضو شورای عالی فضای مجازی، چگونگی فعالیت شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    بنابراین گزارش، در این جلسه از سوي معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبي در خصوص روند ايجاد و شكل گيري اين تشكل ها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارایه شد. 
    در ادامه نکاتی درخصوص هدف از شكل گيري اينگونه از فعالیت ها وتأثيرات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي اين کسب وکارها در ایران را با بر شمردن نمونه های موفق آن ترسیم کرد.
    در ادامه اعضای جلسه دیدگاه های خود را درخصوص فرصت ها و تهدیدات این فعالیت ها بیان داشته و تاکید کردند در فازنخست که گام حمایتی است اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت کارآفرینان جدید از طریق آموزش های تخصصی و در گام دوم شناسایی نیازهای بازار داخلی و پیشتیبانی و راه اندازی این شرکت ها می بایستی انجام شود.
    همچنین در توصیه های سیاستی مواردی همچون توسعه کارآفرینی، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای نوآورانه و نوپای حوزه فضای مجازی، تدوین قوانین حمایتی از کسب و کار شرکت های نوپا، ایجاد حمایت از مراکز خدمات مشاوره ای و توسعه شرکت های دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.
    گفتنی است؛ کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ ها سازمان هایي موقتی هستند که با هدف یافتن تحقق پذيري یک مدل کسب و کار و يا تکرار پذیر بودن آن به وجود آمده اند و معمولاً سير تحولات آن از تولید ایده تا نتیجه مطلوب بین 6 تا 7 سال به طول می انجامد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :