آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 6740
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1390 0:14
تعداد بازدید : 580

بر اساس مصوبه سازمان رگولاتوری

اضافه دریافت مکالمات بین الملل مسترد می شود

براساس مصوبه كاهش هزينه هاي مكالمات بين الملل رگولاتوري، تمامي اپراتورها از ابتدای آذر ماه ملزم شدند، تعرفه مكالمات بين الملل خود را براساس تعرفه هاي جديد محاسبه كنند. این در حالی است که به گفته مسوولان شرکت مخابرات ایران با توجه به ابلاغ نشدن این مصوبه به مخابرات، هزینه مکالمات بین الملل با همان تعرفه های پیشین اعمال شده است. سازمان تنظیم مقررات نیز با توجه به این موضوع، قول پیگیری را داده است. اما شرکت زیرساخت با ارایه مستندات این موضوع را رد کرده و مخابرات را در اعمال نشدن تعرفه های جدید مقصر می داند. تمام اینها در حالی است که هیچ یک از دستگاه های مربوطه صحبتی از بازگرداندن مبلغ اضافی از مشترکان دریافت شده را نمی کند.

ابلاغ کنند، مبالغ اضافه دریافت بین الملل را
 برمی گردانیم
 مدير روابط عمومي شركت مخابرات ايران درباره نحوه محاسبه تعرفه بین‌الملل گفت: تعیین تعرفه به شركت ارتباطات زيرساخت مربوط است و ما دخالتي در اين محاسبه نداريم و مبلغ اعلام شده را در صورتحساب مشتركان‌مان اعمال مي‌كنيم.
داوود زارعيان، افزود: كل درآمد بين‌الملل براي شركت ارتباطات زيرساخت است و درصد بسيار كمي از آن، در حدود ‌١٠ درصد از این محل به اپراتورها داده مي‌شود و شركت ارتباطات زيرساخت ‌١٠ درصد از درآمد ترمينيشن و ‌٢٠ درصد از درآمد اورجينشن را به اپراتورها اختصاص مي‌دهد.
وی بیان کرد: با توجه به اين فرمول به‌عنوان مثال هزينه تماس با آمريكا كه پيش از اين و قبل از اين مصوبه، دقيقه‌اي بيش از ‌١٥٠ تومان بوده، به حدود ‌٣٨/٥ تومان كاهش يافته است.
وی در پاسخ به این سوال در خصوص نحوه بازگرداندن تعرفه اضافی که از مشترکان دریافت شده گفت:‌ در این خصوص مخابرات تنها مجری است و اگر بگویند از ابتدای آذر ماه باید تعرفه مکالمات بین‌الملل اعمال شود ما در صورتحساب بعدی مشترکان را بستانکار می‌کنیم و مبلغ اضافه را باز می‌گردانیم.

مخابرات مقصر است
حسن شاهی، معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با اشاره به ارسال نامه ‌١٦٧٣٣٩ /‌٢٠١ تاريخ ‌٢٢ آبان ماه ‌٩٠ به رگولاتوري و ‌١٠ اپراتور مخابراتي گفت: اپراتورها موظفند از اول آذرماه سال جاري تعرفه مکالمات بين‌الملل خود را براساس تعرفه‌هاي جديد محاسبه کنند؛ اين نامه به ‌١٠ اپراتور شامل شرکت مخابرات ايران، ايرانسل، ارتباطات شمس نوين، شرکت مشارکتي مخابرات سيار اصفهان، سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي کيش، ضحي کيش، شرکت جامع ارتباطات نوين، شرکت ايرافون، شرکت ارتباطات کوه نور و شرکت منتظران عدل گستر ابلاغ و ارسال شده است.
وی افزود:‌هفته گذشته نیز در نامه‌ای به رگولاتوری و مخابرات تاکید کردیم که این مصوبه باید از ابتدای آذر ماه اجرایی می‌شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ صحبتی در خصوص مبلغ اضافه دریافتی از مشترکان نمی‌شود، گفت: در این زمینه رگولاتوری باید بررسی کند که چرا مخابرات تعرفه را در زمان مقرر اجرایی نکرده و نحوه چگونگی بازپرداخت مبالغ اضافی را باید رگولاتوری مشخص کند نه شرکت زیرساخت.
شرکت ارتباطات زیرساخت پس از مذاکره با اپراتورهای مخابراتی کشورهایی که بیشترین ترافیک مکالماتی را با ما دارند، موفق شد هزینه مکالمات بین‌الملل از طریق دو صفر را با 75 درصد کاهش از 1575 ریال به 384 ریال برساند.
بر این اساس، برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت با کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، چین، دانمارک، روسیه، سنگاپور، فرانسه، کانادا، مالزی، نروژ، هلند، هندوستان، عراق و ارتباط از طریق موبایل با کشورهای آمریکا، چین، سنگاپور، کانادا و هندوستان بیشترین کاهش قیمت را به دنبال داشته است اما شواهد نشان می‌دهد که برخی اپراتورها با اعلام اینکه این تعرفه‌های جدید به آنها ابلاغ نشده است، تاکنون نسبت به محاسبه و اجرای نرخ‌های جدید برای مشترکان اقدام نکرده‌اند.
در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت باردیگر اعلام کرد که مصوبه کاهش هزینه‌های مکالمات بین‌الملل از سوی این شرکت در آبان ماه سال جاری به رگولاتوری و تمامی‌اپراتورها ابلاغ شده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :