fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 64799
    تاریخ انتشار : 26 آذر 1393 11:5
    تعداد بازدید : 810

    در خصوص ارایه خدمات مکالمه در ایام اربعین حسینی

    زائران گله کردند وزیر ارتباطات قدردانی کرد

    در حالیکه اکثر قریب به اتفاق زائران ایرانی حاضر در اربعین حسینی وضعیت مکالمه را بد عنوان می کردند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش های اعضای ستاد مدیریت ارتباطات که به منظور ساماندهی و مدیریت ترافیک ارتباطات در ایام عزاداری حسینی که در شرکت ارتباطات زیر ساخت تشکیل شده بود قدردانی کرد.


    خبرگزاری فارس-
    در آستانه اربعین حسینی، ستادی برای روان سازی ترافیک ارتباطات ایران و عراق به ریاست معاون وزیر تشکیل شد که نمایندگانی از شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در آن عضو بودند.
    میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 150 هزار دقیقه است که در این ایام به 2.5 میلیون دقیقه در روز افزایش یافت. از 24 میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور، 15.8 میلیون دقیقه ترافیک صادره و8.2 میلیون دقیقه ترافیک وارده بوده است. 50 درصد از ترافیک به شرکت همراه اول، 35 درصد به شبکه ثابت و مابقی به شرکت ایرانسل و سایر اپراتورها مربوط می شود.
    طبق گزارش ها، هر سال 15 میلیون تا 17 میلیون زائر در اربعین حسینی حضور دارند که منابع غیر رسمی امسال این رقم را 20 تا 21 میلیون گزارش کرده اند.
    طبق اطلاعات رسمی منایع ایرانی، امسال 1.5 میلیون زائر ایرانی به صورت رسمی و با پاسپورت به عراق رفتند که آمار زائرانی که به صورت غیررسمی راهی شده اند حدود 3 میلیون نفر تخمین زده می شود.
    آمار 2.5 میلیون دقیقه مکالمه برای 4 میلیون زائر ایرانی، نشان می دهد به طور میانگین هر زائر ایرانی در یک روز 1 دقیقه مکالمه نیز با خانواده نداشته اند.
    اقدامات این ستاد در حالی انجام شده که اغلب زائران بازگشته از عراق نسبت به وضعیت مکالمه در ایام اربعین به شدت معترض اند. آنها می گویند پشت مرز عراق و در کشور عراق آنتن نداشته اند و تجربه اغلب آنها از وضعیت مکالمه، به برقراری موردی مکالمه منتج می شود.
    آنها اعلام می کنند حتی برای اعلام سلامت خود به خانواده با مشکل مواجه بوده اند و در این بین تقریبا اوضاع تمام اپراتورها یکسان بوده است. یکی از اپراتورها دراین باره با بیان دشواری وضعیت، توضیح می دهد: اپراتورهای عراق ظرفیت پاسخ گویی به این حجم از تماس ها را نداشتند؛ مشکل عمده آنجا بودند که جمعیت در دو نقطه و نه در تمام کشور عراق جمع شده بودند و این جمعیت متمرکز پیوسته در حال حرکت بود. از سوی دیگر به دلیل پر بودن کانال های ترافیکی و عدم موفقیت در برقراری تماس، تلاش زائران و خانواده در ایران برای تماس مجدد ادامه می یافت و این تلاش ها بار مضاعفی را بر کانال های مسدود شده اضافه می کرد.
    گفته می شود ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق در شرایط عادی روزانه ۱۵۰ هزار دقیقه است که در اربعین امسال به 2.5 میلیون دقیقه افزایش یافت. از این ترافیک ۵۰ درصد متعلق به همراه اول، ۳۵ درصد شبکه ثابت و مابقی برای ایرانسل و سایر اپراتورها بوده است.
    بر اساس آمار ترافیک مکالمه شرکت ارتباطات زیرساخت، در ایام عزاداری اربعین حسینی، حضور بی سابقه زائران ایرانی در این ایام و محدودیت ظرفیت ارتباطی کشور عراق، ترافیک ارتباطات بین دو کشور ساماندهی شده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :