آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 63594
تاریخ انتشار : 4 آذر 1393 11:42
تعداد بازدید : 814

برندهای مطرح بازار اسپیکر

صدای «میکرولب» بلند است

بازار خرید و فروش اسپیکر پر از برندهای گوناگونی است که هر کدام بسته به نوع، قدرت و ویژگی های دیگر دارای قیمت و مخاطبان خاص خود هستند.
مریم عسگری
می توان گفت که بازار این کالا ترکیبی از برندهای شناخته شده و مطرح و نمونه های چینی با اسامی نه چندان شناخته شده است و به همین دلیل بازار این کالا دارای تنوع بالای مخاطب نیز هست و مخاطبان با مد نظر قرار دادن دو فاکتور قیمت و قدرت دستگاه دست به انتخاب این کالا می زنند.
به گفته فعالان بازار تجهیزات کامپیوتری، بر خلاف سال های قبل که بیشتر اسپیکرهای ارزان قیمت با برندهای متفرقه در بازار فروش بالایی داشتند، در یکی دو سال اخیر با وجود رشد قیمت ها برندهای مطرح در بازار محبوبیت بیشتری یافته اند. البته عرضه نمونه هایی از اسپیکر با طراحی های خاص توسط برندهای مطرح و شناخته شده به میزان محبوبیت این دستگاه بین گروه های سنی کم سن و سال نیز افزوده است.
فعالان بازار و کارشناسان می گویند: عرضه نمونه های میان قیمت توسط برندهای مطرح موجب شده است که توجه خریداران به سمت برندهای مطرح و شناخته شده جلب شود.
ضمن اینکه اکثر خریداران به موضوع خدمات پس از فروش اهمیت بیشتری می دهند تا قبل و به همین دلیل به سوی اسپیکرهایی که با ضمانت شرکت های معتبر ارایه می شوند رفته اند.
همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی که زیر نظر شرکت فراسو به جمع آوری و اطلاعات بازاری می پردازد، از میان برندهای موجود
 در بازار اسپیکر میکرولب با کسب 23.76 درصد محبوبیت در صدر پرفروش های بازار اسپیکر ایستاده است.
پس از این برند هم ادی فایر با کسب 18.4 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. برندهای جنیوس با کسب 15.8 درصد، فراسو با کسب 15.1 درصد و لاجیتک با کسب 11.6 درصد در رتبه ای بعدی محبوبیت در بازار اسپیکر ایستاده اند.  این گزارش می افزاید که برند مارشال نیز با اختصاص 6.5 درصد و تسکو با کسب 6.4 درصد از سهم محبوبیت بازار در رده های پایانی محبوبیت ایستاده اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :