آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 62927
تاریخ انتشار : 26 آبان 1393 12:13
تعداد بازدید : 907

یاهو با AOL ادغام می شود

گفته می شود که سهامداران اصلی یاهو اعلام کرده اند که که مریسا مه یر، مدیرعامل این شرکت برای گسترش فعالیت ها اقدامات لازم را انجام نمی دهد و معتقدند که یاهو باید با AOL ادغام شود تا امکان توسعه آن فراهم شود. این در حالی است که هفته پیش اخباری منتشر شد که نشان می داد یاهو شرکت نوپایی را با نام برایت رول (BrightRoll) که در زمینه تبلیغات ویدیویی فعالیت می کند، به مبلغ 640 میلیون دلار خریده است.

فناوران- چند روز پیش، خبرگزاری رویترز گزارش داد که 2 نفر از 10 سهامدار اصلی یاهو مذاکراتی را با تیم آرمسترانگ، مدیرعامل AOL آغاز کرده اند تا بتوانند شایعات منتشر شده مبنی بر تلاش این شرکت برای ادغام با شرکت بزرگتر را جامه عمل بپوشانند. به گفته سهامداران یاهو، مه یر برای توسعه شرکت خود تلاش چشمگیری انجام نداده است و اگر در این راستا با شرکت اینترنتی AOL ادغام شود، تحولات بزرگی در یاهو صورت می گیرد. به طور کلی، مه یر این روزها تاکید فراوان بر توسعه خدمات ویدیویی در یاهو دارد و در همین راستا با افزایش سرمایه گذاری روی سرویس تامبلر کوشیده است آن را به رقیب اصلی یوتیوب تبدیل کند. هرچند که بسیاری از سهامداران معتقدند که مه یر بار دیگر برای خرید خود پول زیاد پرداخت کرده است و به جای پرداخت ۶۴۰ میلیون دلار و خرید شرکت برایت رول می توانست یک مرکز ویدیویی کوچکتر با خدمات بهتر را در اختیار بگیرد.
با این حال، سهامداران اصلی یاهو به این نتیجه رسیده اند که ادغام این شرکت با AOL می تواند تا 1/5 میلیارد دلار در هزینه های یاهو صرفه جویی کند و البته راه های جدید برای ورود به بازار آسیا را پیش روی این پورتال بزرگ اینترنتی قرار دهد.
شرکت یاهو هم اکنون ۴۷ میلیارد دلار می ارزد و این در حالی است که ارزش یکی از سهامداران اصلی آن یعنی شرکت چینی علی بابا از ۴۴ میلیارد دلار هم بیشتر شده است.
با نگاهی اجمالی به اقدامات اخیر یاهو می توان حدس زد که هسته مرکزی یاهو در حال حاضر بسیار متزلزل است و در آینده می تواند خطرات فراوانی این پورتال بزرگ اینترنتی را تهدید کند. اما به هر حال، این شرکت سعی می کند تا با اقدامات جدید با این چالش ها روبه رو شود.
گفتنی است که AOL که بیشتر به آمریکا آنلاین شهرت دارد، یک شرکت آمریکایی سرویس دهنده اینترنتی و رسانه ای است. این شرکت در سال ۱۹۸۳ تاسیس شده است و تاکنون پنجاه و هشت شرکت فناوری را خریداری کرده که از این میان می توان به شرکت نت اسکیپ و وب سایت تک کرانچ و خبرگزاری هافینگتون پست اشاره کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :