fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 61523
    تاریخ انتشار : 30 مهر 1393 11:53
    تعداد بازدید : 611

    نایب رییس خانه صنعت و معدن ایران:

    بستر عرضه کالای ایرانی در بازار را تسهیل کنید

    نایب رییس خانه صنعت و معدن ایران گفت: سازمان های وابسته در فرایند صادرات، از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنند.


    ایسنا- منوچهر توسطی گفت: اگر صادرات را به عنوان یک هدف عالی برای یک واحد تولیدی در نظر بگیریم، زمانی که محصول یک واحد تولیدی صادراتی می شود می توان گفت که این واحد به اوج اهداف خود دست پیدا کرده است. وی کیفیت، رعایت استانداردهای جهانی و وسعت فروش را به عنوان ویژگی های یک محصول صادراتی برشمرد و گفت: زمانی که یک محصول صادراتی می شود یعنی این قدرت را از لحاظ کیفیت و رعایت استانداردها در خود می بیند که با رقبای خود در بیرون از مرزهای کشور رقابت کند و عمل خودش را از درون مرزها به خارج از مرزها و به وسعت تمام کشورها رسانده است. وی افزود: دستگاه های ذی ربط در حوزه تولید و تجارت باید تلاش کنند که هزینه های اضافی را به واحد تولیدی تحمیل نکنند همچنین در مقابل واحد تولیدی نیز باید قیمت تمام شده اش را کاهش دهد چون فاکتور دوم بعد از کیفیت، مقوله قیمت است که منجر به رقابت پذیری محصول می شود.
    وی با بیان اینکه واحد تولیدی باید بعد از گذراندن آموزش های لازم و آگاهی به مسایل مختلف در حوزه تجارت خارجی و به ویژه بازارهای مقصد، با نیازها و ذائقه مصرف کننده کالا در بازارهای هدف آشنایی پیدا کند، گفت: دستگاه هایی مثل سازمان توسعه تجارت کشور بازارهای مناسب برای کالاهای ایرانی معرفی کند و بستر لازم را برای حضور بی دردسرتر کالاهای ایرانی فراهم کند و یکی از ابزارها برای دستیابی به این هدف برگزاری نمایشگاه هاست.
    توسطی ارایه مشوق های صادراتی و تسهیل در قوانین گمرک، ترخیص و حمل کالا را در توسعه صادرات امری مهم دانسته و گفت: همه وظایف را نمی توان بر عهده تولیدکننده گذاشت. رئیس خانه صنعت و معدن ایران تصریح کرد: گمرک، استاندارد، بهداشت و سازمان هایی که در حوزه صادرات و در فرایند صادرات مؤثر هستند باید تلاش کنند تا صادرکننده با اتلاف وقت و اتلاف هزینه مواجه نشود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :