fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 6070
    تاریخ انتشار : 26 بهمن 1390 8:57
    تعداد بازدید : 897

    بفرمایید نوش دارو

    اینترنت مثل همیشه چند روزی اختلال داشت و ایمیل های ما تعطیل رسمی بود. هر چند طی آن روزها، هیچ مسوولی در این باره اظهار نظر نکرد، اما از روز بعد از آزاد شدن دسترسی مسوولان یکی یکی با انتقاد از بسته شدن بدون اعلام قبلی، مصاحبه های کوتاه و بلندی با رسانه ها انجام می دهند.

    شبنم کهن چی

    رییس مرکز پژوهش‌های مجلس به وضعیت موجود – بستن ایمیل‌ها- "فیلترینگ مردم‌آزار" لقب می‌دهد و خواهان اطلاع‌رسانی به موقع پیش از اعمال فیلترینگ است [خبرگزاری مهر]. از این به بعد باید منتظر انتشار اطلاعیه‌هایی با این محتوا باشیم: کاربران عزیز از نیمه شب امشب دسترسی شما به سرویس‌های ایمیل‌تان قطع خواهد شد و این قطعی تا 72 ساعت ادامه خواهد داشت. با تشکر، ستاد تکریم کاربران اینترنت.
    نماینده مجلس با جدیت اعلام می‌کند که قطع دسترسی کاربران به ایمیل‌شان در کمیسیون صنایع و معادن تحت پیگیری قرار خواهد گرفت تا مشخص شود آيا مشكلات فني دليل قطع ايميل‌هاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات دهنده دچار قطعي شده‌اند [ایسنا]. قرار است بعد از این پیگیری تذکرات لازم به وزارت ارتباطات داده شود. با این ادبیات ما یاد پیگیری‌های سریالی کندی و اختلال و قیمت سرویس اینترنت و تلفن همراه می‌افتیم و ضمنا متوجه می‌شویم که مشکل ایمیل‌ها، قطعا فنی بوده، حالا یا داخل یا خارج از کشور. عضو هیات مدیره شرکت زیر ساخت هم با قاطعیت اعلام کرده است که شرکت زیر ساخت هیچ نقشی در قطع دسترسی کاربران به ایمیل‌ها ندارد و هیچ اختلال فنی نیز در سرویس‌های این شرکت دیده نمی‌شود [ایسنا]. این هم از شرکتی که ما همیشه مقصر می‌دانیم و هیچوقت هم نیست. ما همیشه می‌گوییم مطلع است و هیچوقت نیست و این قصه ادامه دارد. عضو کمیته فیلترینگ که اتفاقا خودش قبول دارد در برخی از موارد در فیلترینگ سایت‌ها افراط می‌شود، کلید حل این مشکل را اطلاع‌رسانی شفاف وزارت ارتباطات می‌داند [خبرگزاری مهر]. باز جای شکرش باقی است یک مسوول، آن هم در هسته مرکزی اجرای فیلترینگ، به افراط در فیلترینگ اعتقاد دارد، همچنین به شفاف سازی. شاید اگر باور داشتیم باید خودمان اولین قدم را در راه اعتقادمان برداریم، بسیاری از مشکلات فیلترینگ به دست خود کمیته فیلترینگ حل می‌شد. پس کلید دست شماست آقای کلید‌دار.

    مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات هم پاسخ کوتاه و کامل و جامعی درباره دلیل قطع شدن دسترسی کاربران به سرویس ایمیل دادند: از ایمیل خارجی استفاده نمی‌کنم [خبرگزاری مهر]. یعنی مدیر سازمانی که یکی از متولیان اینترنت کشور است –متولی در کشور ما که کم نیست- خبری از سرویس‌هایی که کاربران کشور از آنها استفاده می‌کنند، ندارد. مثل این است که از وزیر بازرگانی بپرسیم چرا مرغ گران شده؟ و آقای وزیر پاسخ دهند بنده گیاه‌خوارم! خبر ندارم.
    بین این همه هیاهو، در این شهر قشنگ، تنها صدایی که به جایی نمی‌رسد گویا صدای فریاد کاربران در چند روزی است که قطع دسترسی به ایمیل‌های‌شان، به برخی از آنها که مراودات تجاری و اداری روزانه‌شان را با ایمیل انجام می‌دهند، خساراتی تحمیل کرد. حالا این همه اصرار برای پیگیری و اطلاع رسانی، شفاف سازی و چراها و نبایدها، نوشدارو پس از مرگ سهراب است. باشد که دارویی باشد برای روزهای آینده تا سهراب به بستر مرگ نیفتند. ما از مقامات پیگیری کننده درخواست داریم نتایج تحقیق خود را هر چه سریع‌تر اعلام کنند تا اگر کاربران خودآزاری دارند، رفتارشان را اصلاح کنند و اگر با اطلاع‌رسانی و شفاف سازی پیش از این اتفاق مشکلات حل می‌شود، بشود و رستگار شویم. در این میان شاید بالاخره صدای زیرساخت هم شنیده شود که همیشه در حال برائت از خویش است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :