آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 60226
تاریخ انتشار : 6 مهر 1393 11:46
تعداد بازدید : 1254

ارتباط پایا و پویا با مشتریان

یکی از فاکتورهای مهم که در کسب وکارتان باید به آن توجه کنید، چگونگی «ارتباط با مشتریان» یا «Customer Relationship» است. اهداف اصلی ارتباط با مشتریان، جذب مشتری جدید، حفظ مشتریان قبلی و درنهایت، افزایش میزان فروش و سود است. اگر صاحب کسب وکاری در حال رشد هستید، باید به سراغ مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) بروید و از این طریق مشتریان جدید را شناسایی کرده یا از طریق بررسی یا داده کاوی اطلاعات ارتباطات ذخیره شده از مشتریان قبلی، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید. امروزه ابزارها و نرم افزارهای متنوعی با این هدف وجود دارد که با به کارگیری و پیاده سازی آن ها در کسب وکارتان می توانید به فرآیند بازاریابی و فروش خود کمک کنید و به یک راهبرد تجاری جهت انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت و همچنین فروش در درازمدت برسید. عطا خلیقی سیگارودی ولی اگر در مرحله طراحی مدل تجاری برای کسب وکار نوپای خود هستید، با توجه به ارزشی که قرار است به مشتری منتقل کنید، این روابط را شناسایی کرده و برای ایجاد آن برنامه ریزی کنید. معمولاً گونه های مختلفی برای ارتباط با مشتری وجود دارد: کمک شخصی: با مشتریان خود به صورت شخصی در ارتباط باشید و راه حل های اختصاص یافته به خودشان، ارائه دهید. کمک شخصی اختصاصی: اگر کسب وکار شما قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و همچنین با بخش هایی از مشتریان در ارتباط است که ایجاد ارتباط اختصاصی با آن ها، حاشیه سود مناسبی ایجاد می کند، برای آن ها نیروی اختصاصی در نظر بگیرید. سلف سرویس: به مشتریان اجازه دهید که محصول یا خدمت را خودشان انتخاب کنند و روش های ارتباطی خود را بر این اساس ایجاد و مدیریت کنید تا از طریق پایگاه های دانش و پرسش های متداول از قبل ایجادشده، اطلاعات خود را به دست آورند. خدمات خودکار: امکاناتی مهیا کنید که ارتباط با مشتری توسط دستگاه ها و یا نرم افزارهای هوشمند و به صورت خودکار انجام شود. جوامع: از طریق ایجاد شبکه های اجتماعی، اتاق های گفت وگو و سایر ابزار و روش های ایجاد شبکه مشتریان، بستری برای ارتباط آن ها با یکدیگر ایجاد کنید. خلق مشترک: از طریق ایجاد سکو (Platform) به مشتریان خود اجازه دهید تا با توجه به هویت و ویژگی های شخصی خود محصولات و خدمات شمارا شخصی سازی کنند تا شما هم به جمع آوری تجربیات مشتریان پرداخته و آنها را یکدست و یکپارچه کنید و بر اساس آن، فرآیند بازطراحی محصول را آغاز کنید.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :