fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 5912
    تاریخ انتشار : 23 بهمن 1390 0:55
    تعداد بازدید : 770

    پیش‌بینی آینده رسانه‌ها در کنفرانس D: Dive into Media

    شیرجه در اقیانوس اطلاعات دیجیتالی

    کنفرانس D: Dive Into Media روزهای 30 و 31 در ماه ژانویه گذشته با حضور پیشگامان رسانه ها از شبکه های اجتماعی تا سایت های به اشتراک گذاری ویدیو در کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. این کنفرانس و کنفرانس هایی همانند Asian D که در آنها از سمبول D به جای واژه Digital استفاده می شود، توسط All Things Digital برگزار می شود. All Things Digital یک نشریه آنلاین است که به صورت تخصصی در حوزه فناوری و اخبار شرکت های نوپا و تحلیل آنها فعالیت می کند. کنفرانس های این نشریه آنلاین از سال 2007 توسط کارا سوییشر و والت موزبرگ برگزار می شوند. یکی از ویژگی های بارز کنفرانس های D این است که سخنرانان در آن از هیچ پاورپوینت یا صفحه نمایشی استفاده نمی کنند. در واقع سخنرانان بدون هیچ فضل فروشی و اینکه قبلا برای صحبت های خود تمرینی داشته باشند، در یک کنفرانس شرکت می کنند. All Things Digital برای اینکه تاثیرات انقلاب دیجیتال را در بند بند زندگی روزمره مردم جهان تحلیل کند، کنفرانس D: Dive Into Media (شیرجه در دنیای رسانه) را برگزار کرده و در آن تغییرات انقلابی که در جریان راه رسانه وجود دارد بررسی و آینده این صنعت را پیش

    گزارش: نسترن صائبی
    منبع: AllThingsDigital

    سالار کمانگر: در حال ساخت یک اکوسیستم کانال ویدیویی هستیم

    سالار کمانگر متولد سال ۱۹۷۷ یک ایرانی – آمریکایی و فارغ‌التحصیل در رشته بیولوژی از دانشگاه استنفورد آمریکاست. وی در ۲۲ سالگی به گوگل پیوست و بعد از ۷ سال به یکی از کارمندان کلیدی و اصل این شرکت بزرگ تبدیل شد. یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های وی ابداع نخستین پلان تجارتی و مشارکت در طراحی سیستم آگهی‌های گوگل یا همان Google Adwords است که سهم عمده‌ای در پیشرفت و موفقیت وی و همچنین توسعه گوگل داشت. کمانگر هم‌اکنون مدیر اجرایی یوتیوب، بزرگ‌ترین سایت به اشتراک‌گذاری تصویر و متعلق به گوگل است. کمانگر اکنون با 34 سال سن جوان‌ترین مدیر عامل شرکت گوگل به شمار می‌رود. همچنین سیزدهمین کارمندی است که شرکت گوگل از آغاز به کار خود استخدام کرده است. مارک کوبان، کارآفرین حوزه فناوری گفته: فقط یک آدم احمق و سبک سر یوتیوب را می‌خرد. همین استدلال نیز باعث شد که گوگل روی یوتیوب دست بگذارد و بخواهد آن را تصاحب کند. این رویداد مربوط به سال 2006 یعنی شش سال پیش می‌شود و این سایت هم‌اکنون به یک نیروی عظیم برای محتوای ویدیوی آنلاین تبدیل شده است و سالار کمانگر هم‌اکنون وظیفه حفظ روند موفقیت یوتیوب و افزایش روزافزون ارتباط این سایت با هالیوود را بر عهده دارد.
     کمانگر در کنفرانس “شیرجه در دنیای رسانه" درباره تغییر شکل یوتیوب که در شرف وقوع است، صحبت کرد و گفت: قصد داریم این سایت را به صورت پلات‌فورمی برای یک اکوسیستم کانال جدید ویدیو روی وب توسعه دهیم. وی افزود: ویدیوی آنلاین جایگاه ویژه‌ای در وب یافته و مهم‌تر از آن سایتی کاملا تعاملی است. تقویت این جایگاه براساس عوامل دو سویه و تجربیات اجتماعی امکان‌پذیر است که به عقیده کمانگر می‌توان آن را با تجربه پنج بعدی (5-D experience) برآورده کرد. در تجربه پنج بعدی، یک ورودی صوتی به سیستم اضافه می‌شود و کاربر می‌تواند مشارکت ماجراجویانه‌ای را انتخاب کرده و با محتوای ویدیویی بازی ویدیویی راه بیندازد.
    تئوری کانال‌سازی یوتیوب بر این پایه استوار است که کاربران خواهند توانست با به کارگیری محتوایی مرتبطی که گوگل در اختیار آنها قرار می‌دهد، یک کانال ویژه برای خود در یوتیوب راه‌اندازی کنند. کمانگر در این مورد گفت: ما فکر می‌کنیم که این کار باعث افزایش مدت زمانی خواهد شد که کاربران صرف تماشای ویدیوی آنلاین و ارتباط کاربران دیگر می‌کنند. اما در نهایت این کار باعث افزایش توجه کاربران به پیام‌های آگهی در یوتیوب خواهد شد. وی افزود: قوانین مربوط به تبلیغات آنلاین، زمین تا آسمان با تبلیغات تلویزیون و ویدیویی فرق می‌کنند. به عنوان مثال، یوتیوب را همه با سگ‌ها و اسکیت‌بوردهایی که در آن به نمایش درآمده به یاد می‌آورند. “هزینه بر هزار” (CPM) آگهی‌های ویدیویی یوتیوب تقریبا کم است. اما اگر شما این تصاویر را به عنوان بخشی از کانال دوستداران سگ یا کانال دوستداران اسکیت بسته‌بندی کنید، CPM افزایش می‌یابد. CPM یا هزینه بر هزار شاخصی است که براساس آن بسیاری از تبلیغات آنلاین ارزش‌گذاری می‌شوند. این ارزش برحسب یکهزار بار نمایش آن تبلیغ در وب تعیین می‌شود. اما سوالی که  به ذهن خطور می‌کند، این است که آیا یوتیوب به گوگل تی‌وی نیز مرتبط است؟ کمانگر در پاسخ گفت: بله مرتبط می‌شود.
    وی افزود: ما در حال بررسی تمایل برخی علاقه‌مندان، از پخش‌کنندگان آگهی‌ تا طراحان اپلیکیشن‌ها هستیم تا از این طریق، اپلیکیشن‌های تبلیغاتی را در گوگل تی‌وی در دسترس قرار دهیم.

    درباره SOPA: بیشتر از این نمی‌توانیم با سرقت آنلاین مبارزه کنیم
    چند وقتی است که روند تصویب قانون سوپا (SOPA) یا قانون توقف سرقت آنلاین در آمریکا با انتقادات و جنجال‌های بسیاری همراه شده است. بر اساس این طرح، تمام سایت‌هایی که به هر نحو محتوای دارای حق‌ تالیف را بدون اجازه انتشار دهند، مسدود شده و همه شرکت‌ها و سرویس‌های آنلاین حتی ارایه دهندگان خدمات اینترنتی هم اجازه ارايه خدمات به این وبگاه‌ها را ندارند. کمانگر در این مورد گفت: دیگر بیشتر از این نمی‌توانیم با سرقت آنلاین دربیفتیم. ما فکر می‌کنیم سوپا بیشتر از آنکه تاثیرات خوبی داشته باشد، آسیب‌‌رسان است. همه ما دوست داریم که سرقت آنلاین متوقف شود، اما می‌خواهیم این کار با کمترین صدمه و آسیبی انجام شود.

    تقاضای زیرساخت یوتیوب
    کمانگر گفت: یوتیوب در پی آن است که تقاضا برای خدمات اینترنت پهن‌باند را افزایش دهد. به همین دلیل نیز روی ایجاد فرصت راه‌اندازی کسب‌وکار برای ارایه‌دهندگان دیتا تمرکز کرده‌ایم.

    آینده رابط کاربری تلویزیون
    کمانگر اعلام کرد: به فکر آن هستیم که کنترل صوتی و اشاره‌ای را به سیستم کنترل تلویزیون اضافه کنیم. در این صورت، تلویزیون هویت شما را خواهد شناخت و این توانایی را خواهد داشت که بفهمد شما دوست دارید چه برنامه‌هایی را در این جعبه جادویی تماشا کنید، چه برنامه‌هایی را تاکنون دیده‌ و یا ندیده‌اید.

    شایعه HDTV اپل
    در طی چند ماه اخیر شایعات مختلفی در مورد HDTV اپل به گوش می‌رسید که البته همچنان نیز ادامه دارد. در حالی که هنوز مطمئن نیستیم که آیا اصلا دستگاهی عرضه خواهد شد، اخبار و شایعات حاکی از آن است که مراحل کاری آن در حال اتمام است. گزارش‌هاي منتشر شده از شركت اپل نشان مي‌دهد كه اين شركت از اوايل سال 2012 خط توليد تلويزيون‌هاي HDTV را راه‌اندازي کرده و اين تلويزيون‌ها در ماه مارس 2012 به بازار وارد مي‌شوند. گفته مي‌شود اپل تي‌وي در اندازه 46 اينچي، با کیفیت فول HD، مبتنی بر سیستم‌عامل iOS بوده و داراي اسپيكرهاي داخلي استريو است. حتی پيش‌بيني مي‌شود که نزديك به پنج هزار و 200 دلار نیز قیمت داشته باشد. همچنين گفته شده كه اپل تي‌وي در سه مدل عرضه مي‌شود و ضخامت آن دو اينچ بوده و داراي 16 اسپيكر است. پشتیبانی از iCloud، قابلیت کنترل با یک دستگاه iOS، دسترسی به نت‌فلیکس، یوتیوب و فلیکر و یک دوربین به نام iSight که برای پشتیبانی از مکالمه‌های ویدیویی است، از جمله اطلاعات این تلویزیون است که تاکنون فاش شده.
    کمانگر در مورد این تلویزیون گفت: دیگر نمی‌توانم منتظر این تلویزیون بمانم. به نظر می‌رسد که این تلویزیون همه مشکلات ما را یکجا حل می‌کند.

    دیک کاستولو: همکاری با گوگل به منزله پایان جنگ نیست

    دیک کاستولو، مدیر اجرایی توییتر است که قبل از آن به عنوان بنیانگذار و مدیر اجرایی فید برنر (Feed Burner) در این عرصه فعالیت می‌کرد. سرویس فید برنر پس از ظهور سرویس مدیریتی RSS، توانست بیش از پیش کاربران را در جست‌وجوی سایت‌ها و وبلاگ‌های محبوبشان همراهی کند. فید برنر ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار داد و توانست تغییرات چشمگیری در روند پیگیری خبرها و به روز رسانی شبکه‌های اینترنتی به وجود آورد. اما کاستولو سرانجام در سال ۲۰۰۷، این سرویس را با دریافت ۱۰۰ میلیون دلار به گوگل فروخت و پس از آن به توییتر رفت. مهارت و اعتبار وی تا جایی است که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا وی را به عنوان یکی از مشاوران امنیت ارتباطات خود منصوب کرده است. حضور کاستولو در کنفرانس “شیرجه در دنیای رسانه”، بحث رسانه‌ها را حسابی داغ کرد.
    به تازگی خبری مبنی بر اتحاد توییتر با گوگل منتشر شده که این خبر جنجالی به پا کرده است. کاستولو در این مورد گفت: در حال حاضر 900 کارمند در توییتر فعال هستند و تقریبا 80 یا 90 نفر از کارمندان توییتر از جمله خود من از گوگل وارد توییتر شده‌ایم. پس مسلم است که گوگل فرصت نزدیک شدن به این شرکت را داشته باشد و ما به این شرکت به عنوان خورشیدی که بر فراز آسمان ما می‌تابد، نگاه می‌کنیم.
    وی افزود: زمانی که افراد چیزهایی مثل @itunes (یک حساب کاربری در توییتر) را جست‌وجو می‌کنند، دوست دارند که گوگل نیز در موتور جست‌وجوی خود نتایج مربوط به این واژه را نشان دهد و ما به دنبال همین هستیم و به همین دلیل می‌خواهیم با گوگل همکاری کنیم. گوگل به لطف دسترسی به دیتا، روزانه 100 میلیون بار کاربران را با موتور جست‌وجوی خود راهنمایی می‌کند.
    Googlebot، سرویس جدید این شرکت نیز بیش از سه میلیارد صفحه را روزانه برای کاربران نمایش می‌دهد. Googlebot در واقع سرویس جدید گوگل است که واژه‌های کلیدی کاربران را در شبکه‌های اجتماعی نیز جست‌وجو می‌کند. به گفته کاستولو، توییتر و گوگل قراردادی را با هم امضا کرده‌اند، ولی هنوز بر سر جزییات آن توافق نکرده‌اند. اما آیا توییتر به جنگ با گوگل پایان داده؟ کاستولو با تایید خبر همکاری توییتر با گوگل، اعلام کرد که با این حال، باز هم دست از رقابت با گوگل و فیس‌بوک برنداشته است. وی افزود: توییتر صرف نظر از هر چه که گوگل و فیس‌بوک انجام می‌دهند، با سرعتی فراتر از سرعت سابقش در حال رشد است. در حالی که تمامی این شرکت‌ها می‌توانند با هم همزیستی داشته باشند.

    سانسور در سیاست توییتر
    سیاست محدودسازی تازه‌ای که در توییتر مورد اجرا قرار گرفته است به این شکل عمل می‌کند که مکان فردی که توییت برایش فوروارد شده یا آن را دنبال می‌کند مورد شناسایی قرار گرفته و بر اساس قوانین آن محل ،توییتر اجازه دسترسی به آن را صادر می‌کند. مثلا اگر توییتی حاوی مطالب نازیسم باشد که در آلمان و فرانسه قدغن است آن را برای کاربران این کشورها فیلتر کرده، ولی برای دیگر نقاط جهان این پیام قابل مشاهده است. مکانیزم عمل این فیلتر نیز بسیار محرمانه و پیشرفته است، یعنی کاربر به جای آن توییت یک سوال در مورد درست فیلتر شدن این پیام و اینکه بر چه اساسی دسترسی به آن ممکن نیست نشان می‌دهد. ضمنا توییتر با طراحی یک صفحه تازه برای دسترسی به پیام‌های مرتبط (مانند آنچه در فیس‌بوک مدتی‌است راه افتاده) سعی بر خنثی‌سازی اثر منفی این تصمیم در استفاده از این شبکه دارد. کاستولو در این مورد گفت: توییتر هم‌اکنون در چین مسدود شده است و به نظر می‌رسد با وجود سیستم فعلی این کشور توییتر فعلا در چین فعال نشود. اما با وجود اینها، کاستولو با تاکید بسیار، سیاست توییتر را مطمئن‌ترین، شفاف‌ترین و بلندپروازانه‌ترین سیاست خواند. وی افزود: تا زمانی که قوانین یک کشور به ما اجازه می‌دهد، سعی می‌کنیم که تمامی توییت‌های آن کشور را برای بسیاری از مردم جهان در دسترس قرار دهیم.

    درباره SOPA: قانون ناقصی است
    کاستولو درباره قانون سوپا پیشنهاد داد که نشستی را در کالیفرنیا برگزار کنند تا بیشتر به این قانون پرداخته شود. وی گفت: مطمئنا سرقت آنلاین یکی از مسایل مهم تولید محتواست. ولی به نظر من، قانون سوپا بدون در نظر گرفتن تمامی زوایای این مساله تدوین شده و یک قانون ناقص است. وی با بیان به اینکه همه سایت‌ها خودشان می‌دانند که نباید محتوای آنلاین را سرقت کنند، گفت: ما در توییتر بیش از 45 کارمند داریم که در بخش درستی و امن بودن محتوا کار می‌کنند و این شرکت از قانون کپی‌رایت حمایت می‌کند و به نظر من همین کافی است. وی افزود: 9/3 میلیون توییت در یک روز در توییتر داشتیم که درباره سوپا بود و از آن انتقاد کرده بودند.

    ما شرکت رسانه‌ای نیستم، کسب‌وکار رسانه‌ای هستیم
     کاستولو در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید: شما یک شرکت رسانه‌ای هستید و آیا با این وضعیت مالیات‌ها مشکلی ندارید؟ گفت: ما شرکت رسانه‌ای نیستیم. ما کسب‌وکار رسانه‌ای هستیم. ما ترافیک اینترنتی را توزیع می‌کنیم و یکی از بزرگ‌ترین گرداننده‌های ترافیک برای تمامی رسانه‌ها هستیم. وی افزود: ما در حال بررسی مدل‌های مختلف کسب‌وکار برای تبلیغات هستیم و تحلیل و تجارت گزینه‌های ما برای این کار است. وی عنوان کرد: کسب‌وکارهای تبلیغاتی با سرعت چشمگیری در حال رشد هستند و واحدهای تبلیغاتی توییت‌های ترویجی در خط زمانی است که از یک سو توجه کسب‌وکارها و از سوی دیگر توجه کاربران


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :