fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 55801
    تاریخ انتشار : 25 تیر 1393 12:0
    تعداد بازدید : 966

    توضیح عجیب شرکت پست درباره یک گزارش و پاسخ فناوران

    در پی درج گزارشی با عنوان «خدمات جدید پیش کش، پست سرویس صحیح بدهد» در تاریخ 23 تیرماه در همین صفحه، شرکت پست با ارسال نمابری توضیحاتی ارایه کرد.


    در پاسخ این شرکت آمده است: به استحضار می رساند با توجه به نبود مستندات کافی و درج مشخصات کامل مرسوله، امکان اظهار نظر دقیق کارشناسی در رابطه با مواد اعلام شده میسر نیست. لیکن به استناد موارد مطروجه در خبر منتشر شده  و همچنین مدت زمان برگشت مرسوله به شهرک آزمایش، این توضیح قابل ذکر است که بر اساس دستورالعمل تدوین شده چنانچه آدرس صحیح بوده و به دلیل عدم حضور ساکنین اطلاعیه ای از سوی موزع مبنی بر مراجعه به منطقه پستی جهت دریافت مرسوله در محل گذاشته شده باشد، مرسوله مذکور تا مدتی در باجه معطله نگهداری می شود. اما در صورتی که در آدرس گیرنده نقصی وجود داشته باشد، مرسوله مورد نظر به مبدا مربوطه عودت داده می شود. در پایان این شرکت آمادگی دارد تا در صورت ارایه مستندات، شکایت مورد نظر را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.
    فناوران: با تشکر از پاسخ این شرکت ذکر چند نکته ضروری است.
    نخستین آنکه در پاسخ شرکت پست آمده " بر اساس دستورالعمل تدوین شده چنانچه آدرس صحیح بوده و به دلیل عدم حضور ... مرسوله مذکور « تا مدتی! در باجه معطله نگهداری می شود.» همانطور که مشخص است این شرکت از یک سو به دستورالعمل اشاره کرده و از سوی دیگر از عبارت مبهم تا مدتی استفاده می کند. آیا امکان دارد مسوولان پست به شکل شفاف توضیح دهند منظور از تا مدتی چه مدتی است؟در مورد صحت آدرس این نکته متذکر می شود که علاوه بر کارت ماشین به عنوان یک مرسوله، کارت سوخت نیز مرسوله دیگر صادر شده با همان آدرس بود. این مرسوله پس از مراجعه موزع و درج نامه با مراجعه به اداره پست منطقه 19 دریافت شد حال آنکه برای مرسوله کارت خودرو اصلا مراجعه ای صورت نگرفته و یا در صورت مراجعه و عدم حضور هم برگه اخطاری نصب و یا ارایه نشده است.   به فرض اشتباه بودن آدرس، مگر به جز آنست که کلیه مرسولات پستی با درج کدپستی همراه است و باز هم مگر به جز این است که هر کدپستی 10 رقمی به راحتی می تواند مسولان پست را تا درب ورودی منزل حتی در آپارتمان های پر تعداد راهنمایی کند؟ پس با این وجود باز هم فرضیه اشتباه بودن آدرس منتفی است.
     جمله ای در پشت برگ رسید پستی است که به کاربر می گوید در صورت عدم دریافت مرسوله پس از گذشت یک ماه به منطقه پستی محل زندگی خود مراجعه کنید.
    درج این جمله به این معنی است که اگر به هر دلیل موفق به دریافت مرسوله نشدید می توانید با مراجعه به پست منطقه بسته را دریافت کنید. قطعا روابط عمومی محترم هم نسبت به وظایف بادجه معطله و مدت زمانی که مرسوله باید در آن نگهداری شود آگاهی دارند حال چرا یک مرسوله فقط 7 روز در این منطقه پستی نگهداری شده است؟ تصویر درج شده که در حقیقت رسید اینترنتی این مرسوله است هم گواه این ماجراست و هم مستندات مورد نیاز روابط عمومی محترم.
    در پایان همانطور که در گزارش منتشر شده نیز آورده شده این مشکل، هر چند که به نظر می رسد مشکل بسیاری از ساکنان منطقه 19 پستی باشد اما به معنی زیر سوال بردن کارکنان حرفه ای و زحمت کش شرکت پست نبوده بلکه تنها تذکری است تا به بهانه آن جلوی تخلفاتی این چنین گرفته شده تا مبادا زحمات مسوولان خدوم این شرکت تنها به خاطر یک کارشکنی جزیی از بین برود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :