fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 55700
    تاریخ انتشار : 24 تیر 1393 12:27
    تعداد بازدید : 948

    پلیس فتا:98درصد صفحات جعلی متعلق به یک بانک است

    رییس پلیس فتای پایتخت گفت: ۹۸ درصد صفحات جعلی مربوط به یک بانک خاص است که چنانچه بر اساس دستور قضایی در مهلت تعیین شده ضریب امنیتی خود را بالا نبرند نام این بانک را افشا خواهیم کرد.

    بانکداری الکترونیک - محمد مهدی کاکوان  گفت: کلاهبرداران در فضای اینترنت قلاب خود را همواره پهن نگه می دارند تا افرادی که در استفاده از خدمات اینترنتی بی دقت عمل می کنند را به دام  اندازند.
    وی با بیان اینکه مردم کشور ما عادت دارند تا نام بانک را به فارسی در موتورهای جستجو سرچ کنند، گفت: در نتیجه این کار صفحه بانک به وی معرفی می شد اما این به معنای این نیست که آنچه وی درصفحه می بیند واقعی است و کلاهبرداران از همین غفلت کوچک استفاده می کنند و با معرفی سایت جعلی بانک از حساب فرد سواستفاده می کنند.
     رییس پلیس فتای پایتخت گفت: در یک پرونده ای که اخیرا کشف شده است، با وجود هشدارها و پیام های آموزشی مکرر پلیس فتا باز هم تعدادی از هموطنان دچار فیشینگ شدند. در این پرونده سه متهم شناسایی و دونفرشان دستگیر شدند که نفر سوم خانم و تبعه خارجی بوده که پلیس فتا با همکاری پلیس بین الملل به دنبال دستگیری متهم مذکور است.کاکوان گفت: دو متهم دستگیر شده به برداشت غیر مجاز 230 میلیون تومان اعتراف کرده اند اما این تمام مبلغ نیست و احتمالا کسانی که مورد سو استفاده قرار گرفته اند بیش از این مقدار است. این مبالغ به حساب یکی از متهمان در داخل واریز می شد که وی مبالغ مذکور را به طلا، سکه و ارز تبدیل می کرده است.
    وی با بیان اینکه بیشترین سواستفاده های سایبری برداشت از حساب بانکی است و بیشترین سو استفاده نیز از طریق فیشینگ است افزود: جدای از ضعف آگاهی مردم در کشور ما، بانک ها نیز باید در رعایت استانداردهای ایمنی دقت کنند. در حال حاضر 98 درصد صفحات جعلی (فیشینگ) مربوط به یک بانک خاص است. پلیس فتا به بانک مذکور اعلام کرده است چنانچه در مهلت تعیین شده از سوی مقام قضایی ضریب امنیتی درگاه اینترنتی بانک بالا نرود نام  آن را افشا خواهیم کرد.

     فیشینگ چیست
    برای اولین بار حقه  فیشینگ در 1987 تعریف شد و اولین باری که واژه فیشینگ برای نام گذاری این واژه استفاده شد، سال 1996 بود.
    یکی از شیوه های متداول و رایج در فیشینگ ارسال لینک ها و آدرس های متعلق به سازمان های غیر واقعی و جعلی  از طریق ایمیل است. آدرس هایی که تنها تفاوت آنها با آدرس اصلی یک یا دو حرف است یا از دامین های فرعی گمراه کننده برای ایجاد آنها استفاده شده است.
     فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزارهای الکترونیکی ارتباطات هستند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :