fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 55465
    تاریخ انتشار : 22 تیر 1393 10:42
    تعداد بازدید : 575

    از فروش اینترنت بدون مجوز تا دریافت پول اضافه

    مهم ترین تخلفات بازار ICT اعلام شد

    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزییات شناسایی واحدهای متخلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در حین اجرای طرح پایش بازار ICT اعلام کرد.


    خبرگزاری مهر- حسن رضوانی با بیان راه اندازی کمیته های استانی نظارت آنلاین بر بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در سراسر کشور گفت: تاکنون دو مرحله طرح کشوری پایش و نظارت بر سرویس دهندگان ارتباطی و فناوری اطلاعاتی اجرایی شده است به نحوی که در دومین مرحله اجرای این طرح، 138 واحد مخابراتی، پستی، دفاتر پیشخوان خدمات، شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت  PAP، ISDP، ISP  و ایستگاه های رادیویی در 31 استان مورد بازرسی قرار گرفتند و واحدهای متخلف شناسایی شدند.وی گفت: سرویس دهندگان ارتباطی در چهار محور رعایت تعرفه های ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات، ارایه سرویس با کیفیت مناسب مطابق با قوانین و مقررات و مفاد قرارداد، ارایه خدمات پشتیبانی به کاربران و بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات از سوی بازرسین کمیته های استانی پایش، مورد بررسی قرار می گیرند.

     عمده ترین تخلفات
    رضوانی، فروش اینترنت بدون مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فروش تجهیزات غیر مجاز بی سیم و فروش تجهیزات ارتباطی بدون گواهی تایید نمونه از رگولاتوری، بی کیفیتی اینترنت، کم فروشی در اختصاص پهنای باند به کاربران، دریافت پول اضافه از مشترکان و عدم رعایت توافقنامه کیفیت سطح خدمات را از جمله موارد مورد شناسایی در طرح نظارت بر بازار ICT در استان های مختلف عنوان کرد.

     38 تخلف در دوره دوم
    وی با بیان اینکه از میان واحدهای مورد بازرسی، 38 مورد تخلف در دور دوم اجرای این طرح شناسایی شدند ادامه داد: در دور اول اجرای این طرح در سال 91 براساس بازرسی ها 200 مورد تخلف شناسایی و پیگیری شده بود که این رقم در سال 92 با کاهشی بالغ بر 50 درصد مواجه شده است و تعداد تخلفات به 98 مورد رسید؛ از میان این تعداد نیز 72 فقره از تخلفات متوقف شده و 26 مورد از آنها هم در دست بررسی قرار دارد.
    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این تخلفات گفت: براساس نظارت صورت گرفته حدود 17 میلیارد ریال به اشتباه از کاربران دریافت شده بود که به آنها بازگردانده شد؛ از این میان 16 میلیارد ریال مربوط به خطوط اینترنتی E1 و 1.2 میلیارد ریال مربوط به عدم رعایت موافقتنامه سطح خدمات - SLA در سرویس های فناوری اطلاعات بوده است.

     باز هم نام بردن از مخابرات در تخلف ها
    وی بحث کیفیت سرویس اینترنت را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که در طرح پایش سراسری مورد توجه قرار می گیرد و گفت: براساس نظارت های مستمر، فعالیت شرکت مخابرات استان مازندران به دلیل عدم کیفیت در سرویس اینترنت و کم فروشی در پهنای باند متوقف شده است و این شرکت تا زمانی که پهنای باند خود را ارتقاء ندهد مجاز به فروش خدمات جدید به کاربران نیست.
    رضوانی درباره پرونده هایی که در خصوص تخلفات حوزه ICT به سازمان تعزیرات ارسال شده گفت: در سال 92 بالغ بر 14 پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی فرستاده شد که همگی آنها مورد رسیدگی قرار گرفت و 17 میلیون ریال به مردم بازگردانده شد؛ همچنین بخشی از پرونده ها هم در مرحله تجدید نظر یا رسیدگی در دیوان عدالت اداری قرار دارند.
    به گزارش فناوران، این صحبت ها در حالی مطرح می شود که داوود زارعیان پیش از این در گفت و گویی اعلام کرده بود خبر از توقف فعالیت شرکت های زیر مجموعه مخابرات نیست و این شرکت ها به فعالیت های خود ادامه می دهند.
    معاون شرکت مخابرات ایران از رسانه ای شدن این تخلفات گله مند و معتقد بود چرا رگولاتوری به جای اخطار و یا تذکر مستقیم به شرکت مخابرات بدون اینکه این شرکت از این موارد آگاه باشد موضوع را رسانه ای کرده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :