آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 5536
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1390 9:45
تعداد بازدید : 1459

«میز امداد شتاب» راه اندازی شد

تلفن گویای رفع مغایرت های شتابی با عنوان «میز امداد شتاب» در بانک مرکزی راه اندازی شد. این سامانه از طریق تلفن گویا با شماره (۲۹۹۱۱-۰۲۱) تنها به مغایرت های شتابی که دو روز از زمان انجام مغایرت گذشته باشد، پاسخگو است.

روابط عمومی ‌بانک مرکزی- این بانک در راستای تحول در راهبردها و شیوه‌های خدمات رسانی به مشتریان و به منظور تسهیل در فرآیند پاسخگویی رفع «مغایرت» خدمات شتاب اقدام به راه‌اندازی میز امداد شتاب (Help Desk) کرده است.
کاربران از این پس می‌توانند چنانچه هنگام عملیات  بانکی در شبکه شتاب متوجه مغایرت درحساب خود شدند با شماره تلفن 29911 -021 تماس حاصل نمایند و از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.
ساختار این سامانه به این‌گونه است که از طریق تلفن، اطلاعات مغایرت را اعم از شتابی بودن یا نبودن تراکنش، ماه و روز انجام تراکنش، مبلغ تراکنش، کارت به کارت بودن یا نبودن تراکنش از کاربر درخواست می‌کند. ضمن اینکه حتما باید دو روز از زمان مغایرت گذشته باشد.
 سپس با دادن یک کد رهگیری به وی اعلام می‌کند که درخواست وی پیگیری خواهد شد و نحوه پاسخ نیز از طریق سامانه صورت خواهد گرفت. فرد با وارد کردن کد رهگیری بعد از گذشت دو روز به سامانه از نتیجه مغایرت مطلع خواهد شد.
تا پیش از این سامانه سروش به صورت پایش به صورت نیمه مکانیزه و از طریق نیروی انسانی به رفع مغایرت‌ها مبادرت می‌کرد. اکنون با این سامانه فرآیند رفع مغایرت‌ها تسریع
شده است.
بحث به روز مغایرت‌های شتابی از نظر بانک مرکزی بیشتر ناشی از ضعف سامانه‌های بانک‌هاست اما کارشناسان اعتقاد دارند تا زمانی که بانک مرکزی گزارش مغایرت‌ها را دقیق منتشر نکند، نمی‌توان به دلیل واقعی و سپس رفع عیوب مبادرت کرد که البته طبیعی است.
مغایرت به تراکنشی گفته می‌شود که طی آن از حساب مبدا مبلغ برداشت شده اما به حساب مقصد پولی واریز نشده است.
در عین حال نمودار مغایرت‌ها طی چند سال گذشته نزولی بوده و حجم این نوع اختلال در مبادله الکترونیکی پولی تا حد زیادی کاهش یافته است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :