آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 5521
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1390 9:13
تعداد بازدید : 402

مديرعامل شركت‌هاي سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي:

نقشه راه صنعت نمايشگاهي در دست تدوین است

تدوين نقشه راه صنعت نمايشگاهي به عنوان يك راهبرد اصلي در گسترش صنعت نمايشگاهي در دستور كار شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللی قرار دارد.

خبرگزاري موج- مديرعامل شركت‌هاي سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ایران با بيان اين مطلب گفت: تدوين اين سند به عنوان يكي از ابزارهاي توسعه صادرات، گسترش بازار و تجارت دانش و فناوري و توسعه كسب و كار ضرورتي انكار ناپذير است.
وي كمك به توسعه صادرات و تحصيل ثروت و توجه ويژه به ايجاد قطب‌هاي نمايشگاهي را بخشي از اهداف تدوين نقشه راه صنعت نمايشگاهي نام برد.
مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي با بيان اينكه سند راه صنعت نمايشگاهي به عنوان عاملي توانمند در ارتقای صنعت نمايشگاهي مدنظر شركت سهامي نمايشگاه‌ها است، تصريح كرد: با نگاه به عملكرد ديگر كشورها مشاهده مي شود كشورهايي كه رشد اقتصادي خوبي در اين صنعت داشته‌اند، سرمايه گذاري قابل توجهي هم در زمينه نمایشگاه‌ها انجام داده‌اند.
اكبرپور از نكات قابل توجه در سند توسعه صنعت نمايشگاهي توجه به استانداردها بر اساس تعاريف و مقررات اتحاديه نمايشگاه‌هاي بين‌المللي (UFI) عنوان كرد.
به گفته اکبرپور، مساحت سايت و نوع ساخت سالن‌ها به همراه ديگر مولفه‌هاي فيزيكي و نرم افزاري از جمله استانداردهايي است كه بايد در سند توسعه صنعت نمايشگاهي مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه هر ساله 200 نمايشگاه بين‌المللي و تخصصي تعريف شده، اما شاهد برگزاري 70 عنوان نمايشگاهي در تهران هستيم، گفت: با توجه به ظرفیت موجود به لحاظ كيفي و كمي، ظرفيت ايجاد و توسعه نمايشگاه‌هاي تخصصي مشاهده مي شود.
اكبرپور از سهم 15 درصد مشاركت كننده و 10 درصد بازديدكننده خارجي و همچنين حضور شركت‌هاي همسو به عنوان حداقل‌هايي براي هر عنوان نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و تخصصي ياد كرد.
مدير نمايشگاه بين‌المللي با بيان اينكه توجه به ايجاد قطب‌هاي نمايشگاهي از اولويت‌هاست، افزود: با اجرای اين سند مراكز استاني كه قابليت تبديل شدن به قطب نمايشگاهي كشور را دارند، مشخص خواهند شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :