آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 52279

تخفیف اینترنتی وجود دارد یا نه؟

از زمان ابلاغ مصوبه رگولاتوری مبنی بر اعطای تخفیف به شرکت های اینترنتی و در نهایت مردم، هنوز هیچ شرکتی دریافت این تخفیف ها را تایید نکرده است.

سعید همتی
چندی قبل شرکت های PAP در نشستی خبری اعلام کردند که دولت و مخابرات سهم خود از تخفیف های اینترنتی را اعمال نکرده اند و آنها از جیب خود به مردم تخفیف داده اند. این موضوع هم از سوی سه مرجع تکذیب شد. زیرساخت به عنوان نماینده دولت اعلام کرد شرکت های PAP باید روال دریافت تخفیف را از سوی رگولاتوری بگذرانند. مخابرات هم ادعای شرکت های PAP را تکذیب کرد.
در نهایت داور حوزه ICT یعنی سازمان رگولاتوری هم به میدان آمد و ضمن تایید اظهارات زیرساختی ها و مخابراتی ها اعلام کرد، تاکنون از مجموع ۱۱ شرکت خدمات انتقال داده ها و شرکت مخابرات ایران، فقط ۴ شرکت مستندات خود را آن هم به صورت ناقص، به این سازمان ارائه کرده اند که صدور تائیدیه های مربوط به آنها پس از رفع نقص های موجود و تامین نظر رگولاتوری انجام می شود.
اما حالا شرکت شاتل به عنوان یکی از 11 شرکت PAP بازهم بر ادعای قبلی خود یعنی عدم ارایه تخفیف های اینترنت از سوی دولت (شرکت زیرساخت) و مخابرات اصرار کرد.
رییس هیات مدیره این شرکت گفته” کاهش قیمت اینترنت توسط شرکت های PAP از اسفند 92 اجرا شده؛ اما با گذشت دو دوره از صدور صورت حساب توسط مخابرات و زیرساخت، تخفیف های لازم هنوز برای PAPها اعمال نشده است.”
وی تاکید کرده، مراحل بهره مندی از این تخفیف طولانی است و برای بهره مندی از این تخفیف شرکت های PAP باید از سازمان تنظیم مقررات به شرکت زیرساخت نامه ای مبنی بر میزان استفاده از پهنای باند برای مصرف PAP، ارائه کنند که تاکنون در چندین مرحله اطلاعات لازم به رگولاتوری ارائه شده است.
به این ترتیب آنطور که شرکت شاتل اصرار دارد، یک طرف ماجرای تخفیف های اینترنتی واقعیت را نمی گوید. یا شرکت های PAP مدارک درستی برای دریافت تخفیف ها ارایه نکرده اند، یا رگولاتوری در اجرای مصوبه خود کوتاهی می کند، یا زیرساخت به اجرای مصوبه تن نمی دهد.
لذا همانطور که مشهود است اجرای ساده یک مصوبه از ده ها مصوبه رگولاتوری به همین راحتی دستخوش ابهام و تردید شده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :