fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 52275
    تاریخ انتشار : 3 خرداد 1393 11:16
    تعداد بازدید : 936

    چه تبلتی نزد کاربران ایرانی محبوب‌تر است

    هفت اینچی هایی با پردازنده پرقدرت

    به گفته کارشناسان، رشد محبوبیت تبلت ها در حدی سریع است که پیش بینی می شود تا سال 2015 تبلت ها درحدود 70 درصد بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص دهند. به نظر می رسد تبلت ها در رفع مهم ترین نیاز کاربران که استفاده سریع و راحت است موفق تر از نوت بوک و مینی لپ تاپ ها و حتی گوشی های هوشمند عمل کرده و به همین دلیل محبوبیت زیادی نزد کاربران یافته اند. تنوع بالا از لحاظ قابلیت های فنی و همچنین قیمت نیز موضوع دیگری است که از نظر کارشناسان به توسعه و رونق بازار این کالا کمک بزرگی کرده است. این تنوع بالا موجب شده است که کاربران تبلت در دسته بندی های مشخص انتظارات خاصی از این کالاها داشته باشند. به عبارتی، قابلیت های فنی در کنار قیمت مشخص کننده رده کاربری است و شرکت های تولیدکننده با مد نظر قرار دادن این موضوع روی تولید محصولاتی کاربرپسندتر تمرکز می کنند. تولیدکنندگان ایرانی تبلت هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از شرکت های تولید کننده که برای تولید تبلت های جدید خود از نظر کاربران در رده های گوناگون کاربری استفاده کرده است، فراسو است. این شرکت اخیرا در یک نظرسنجی، مولفه های موثر هنگام خرید تبلت را پرس و جو کرده و در اختیار باشگاه فعالان آی سی تی قرار داده است. نظر سنجی انجام شده در سه گروه محبوبیت برندها، سایز و مولفه های تاثیرگذار بر خرید تبلت انجام شده است.

    مریم عسگری
    به گفته کارشناسان، رشد محبوبیت تبلت ها در حدی سریع است که پیش بینی می شود تا سال 2015 تبلت ها درحدود 70 درصد بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص دهند. به نظر می رسد تبلت ها در رفع مهم ترین نیاز کاربران که استفاده سریع و راحت است موفق تر از نوت بوک و مینی لپ تاپ ها و حتی گوشی های هوشمند عمل کرده و به همین دلیل محبوبیت زیادی نزد کاربران یافته اند.
    تنوع بالا از لحاظ قابلیت های فنی و همچنین قیمت نیز موضوع دیگری است که از نظر کارشناسان به توسعه و رونق بازار این کالا کمک بزرگی کرده است. این تنوع بالا موجب شده است که کاربران تبلت در دسته بندی های مشخص انتظارات خاصی از این کالاها داشته باشند.
    به عبارتی، قابلیت های فنی در کنار قیمت مشخص کننده رده کاربری است و شرکت های تولیدکننده با مد نظر قرار دادن این موضوع روی تولید محصولاتی کاربرپسندتر تمرکز می کنند.
    تولیدکنندگان ایرانی تبلت هم از این قاعده مستثنی نیستند.  یکی از شرکت های تولید کننده که برای تولید تبلت های جدید خود از نظر کاربران در رده های گوناگون کاربری استفاده کرده است، فراسو است.
    این شرکت اخیرا در یک نظرسنجی، مولفه های موثر هنگام خرید تبلت را پرس و جو کرده و در اختیار باشگاه فعالان آی سی تی قرار داده است. نظر سنجی انجام شده در سه گروه محبوبیت برندها، سایز و مولفه های تاثیرگذار بر خرید تبلت انجام شده است.

     شاخص محبوبیت برندها
    نتایج این نظر سنجی در بخش محبوبیت برندها گویای این امر است که سامسونگ ، ایسوس، لنوو،اپل، ایسر، اینول،هواوی، فراسو،آی گرین،ایکس ویژن به ترتیب از محبوب های تبلت از نظر کاربران ایرانی هستند.
    بر اساس این گزارش تبلت های سامسونگ 28.5 درصد و پس از آن تبلت های برند ایسوس 23.1 درصد از سهم محبوبیت  بازار تبلت را در اختیار دارند.
    این درحالیست که فعالان بازار تبلت می گویند: ایسوس سهم بیشتری در بازار ایران دارد.
    در هر حال بر اساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار شهرستان نیز برندهای آینول، ایسر، هواوی، لنوو، سامسونگ، ایسوس و اپل به ترتیب از محبوب ها
    هستند.
     سایزهای پرفروش بازار تبلت
    نظر سنجی انجام شده در مورد سایزهای محبوب تبلت در بازار گویای این امر است که نمونه های 7 تا 9 اینچی با کسب 49 درصد از محبوب ترین سایزای تبلت است.
    نمونه های بزرگ تر از 9 اینچی هم با کسب 30 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه دوم محبوب های بازار تبلت ایستاده اند.
    در نهایت تبلت های کوچک تر از هفت اینچ با کسب 21 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه سوم محبوب های بازار تبلت از لحاظ سایز قرار گرفته است.
    به گفته فعالان بازار تبلت نیز نمونه های 7 تا 9 اینچی از محبوب ترین ها در بازار تبلت هستند که علت محبوبیت زیاد تبلت های 7 تا 9 اینچی سهولت استفاده است.

     مولفه های تاثیر گذار در انتخاب تبلت
    در مورد مولفه های تاثیرگذار بر رفتار خریدار هنگام انتخاب تبلت، نتایج نظرسنجی شرکت فراسو مشخص کرده است؛ اکثر خریداران تبلت هنگام انتخاب این کالا به پردازنده و سرعت ان توجه دارند. بر اساس این گزارش 31 درصد از خریداران تبلت پردازنده نصب شده روی تبلت را از مهمترین فاکتورها حین انتخاب تبلت می دانند.
    همچنین 21 درصد از افرادی که از آنها در این مورد نظرسنجی شده است ،اعلام کرده اند که اینکه تبلت انها قابلیت اتصال سیم کارت برای اتصال به اینترنت یا تماس تلفنی را داشته باشد برایشان اهمیت زیادی دارد.
    20 درصد نیز به کیفیت صفحه نمایش و وضوح تصویر و همچنین سرعت واکنش لمسی صفحه نمایش اهمیت می دهند.
    نتیاج این نظرسنجی همچنین مشخص کرده است که تنها 12 درصد از این جامعه اماری به کیفیت و زیبایی بدنه تبلت و 11 درصد به کیفیت دوربین آن اهمیت می دهند.







    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :