fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 52257
    تاریخ انتشار : 3 خرداد 1393 10:32
    تعداد بازدید : 1133

    آیا تعرفه‌های تلفن باز هم تغییر می‌کند؟

    مخابرات از تعرفه های جدید راضی نیست

    در آخرین روزهای سال گذشته و بر اساس مصوبه ای در کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات، تعرفه های تلفن ثابت و همراه اول تغییر کرد. هر چند که این تغییر مطابق با درخواست شرکت مخابرات ایران و آنچه پیش از این تصویب شده بود، نبود اما با این حال این موضوع مورد اعتراض مخابراتی ها قرار نگرفت و یا حداقل رسانه ای نشد.

    فناوران- با این حال اما در مراسم مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران، موضوع تعرفه های مخابراتی بار ها مورد اعتراض برخی از سهامداران جزء این شرکت قرار گرفت. آن ها تعرفه های مخابراتی را منطبق با تورم اقتصادی نمی دانستند. هر چند که این تحلیل اشتباه است و به باور اقتصاددانان افزایش هزینه های خدماتی نباید لزوما منطبق با درصد رشد تورم باشد. اما با این حال اعتراضات سهامداران در زمان برگزاری مجمع با سکوت معنادار مخابراتی ها روبرو و در نهایت مقرر شد این موضوع ظرف دو ماه آینده از طریق سازمان تنظیم مقررات پیگیری شود.
    پس از پایان مراسم مجمع عمومی نیز به دلیل ازدحام سهامداران جزء در بین مدیران شرکت مخابرات ایران، نه نشست مطبوعاتی برگزار شد و نه حضوری در بین خبرنگاران.
    اکنون اما ایسنا از نارضایتی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تعرفه های جدید مخابراتی خبر داده است.
    مدیر عامل مخابرات ایران می گوید این طور نیست که تعرفه های جدید آنچه که مورد انتظار و رضایت ما بوده باشد.
    مظفر پوررنجبر در پاسخ به سوالی که مبنی بر اعتراض سهامداران شرکت مخابرات ایران نسبت به عدم تناسب تغییر تعرفه های تلفن با نرخ تورم مطرح شده بود، اظهار کرد: از نظر ما تعرفه هایی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ کند لازم الاجراست. حال ممکن است سهامداران، مدیریت یا هر حوزه ای در مخابرات ایران اعتراضاتی داشته باشند که ما این موضوع را از طریق مکاتبه به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اطلاع داده و موضوع را پیگیری می کنیم. سازمان نیز این مساله را بررسی خواهد کرد و در نهایت به جایی می رسیم که این مساله حل و فصل شود.
    وی در پاسخ به این سوال که اکنون سهامداران شما براین باور هستند که تعرفه های مخابراتی مطابق نرخ تورم کشور رشد نداشته، توضیح داد: ما به چنین چیزی نرسیده ایم البته این حرف به این معنا نیست که تعرفه های مصوب مورد انتظار و رضایت ماست و توقعات ما را محقق می کند. ما در حال مکاتبه هستیم و تلاشمان بر این است که با برگزاری جلسات کار شناسی، مکاتبه بتوانیم سازمان تنظیم مقررات را نسبت به اهداف و توقعاتی را که داشته ایم متقاعد کنیم، اما به هرحال رگولاتوری تعیین کننده مقررات است و ما تعرفه های مصوب این سازمان را اجرا خواهیم کرد و تا زمانی که تعرفه جدیدی ابلاغ نشده، همین تعرفه ها را محاسبه خواهیم کرد.
    مدیر عامل شرکت مخابرات در ارتباط با پادرمیانی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص هزینه های اینتر کانکشن (ارتباط متقابل) ایرانسل و همراه اول هم گفت: تاکنون در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده، اما هنوز تصمیمی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.
    پوررنجبر در ارتباط با ارائه ADSL بر بستر فیبرنوری هم اظهار کرد: تفکیک فیبر نوری از شبکه کابل مسی برای ارائه خدمات از نظر فنی کمی مغایرت دارد. ما خدمات خود را ارائه می دهیم. حال ممکن است در جایی این خدمات از طریق شبکه هوایی، زمینی، فیبر نوری یا کابل مسی فراهم شود. به هرحال در هر نقطه هرگونه که شبکه اقتضا کند سعی می کنیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم.
    وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی برخی شرکت های PAP از عدم همکاری مخابرات گفت: اگر PAP ها چنین اعتقادی دارند باید موضوع را از آن ها بپرسید. اما به هرحال ما طبق آنچه پروانه ما و شرکت های PAP اجازه می دهد خود را ملزم به اجرا می دانیم و این را نیز تاکنون انجام داده ایم و هیچ گونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته و حتی گاه ما فرا تر از آنچه در پروانه ها آمده نیز عمل کرده ایم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :