fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 52055
    تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1393 12:13
    تعداد بازدید : 807

    50 میلیون بازی یارانه ای

    یک مدرس علوم ارتباطات گفت: واردات بیش از 50 میلیون بازی رایانه ای به کشور نتیجه تأثیر رسانه بر کودکان و نوجوانان است و فقط 10 درصد بازی های مورد استفاده کودکان و نوجوانان ایرانی است.
    صدیقه ببران، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد تهران درباره سواد رسانه ای گفت: ایستگاه های رادیویی در جهان هر سال بیش از 65 میلیون و شبکه های تلویزیونی نیز 48 میلیون ساعت برنامه پخش می کنند همچنین اینترنت سالانه حدود 2.5 میلیارد سند در اختیار مخاطبان قرار می دهد. وی با بیان تأثیر رسانه بر کودکان و نوجوانان گفت: 75 درصد کودکان و نوجوانان هر روز تلویزیون می بینند همچنین 48 درصد کودکان و نوجوانان تلویزیون شخصی دارند و 60 درصد کودکان و نوجوانان هر روز مشغول بازی های ویدئویی و کامپیوتری می شوند. این کارشناس حوزه رسانه واردات بیش از 50 میلیون بازی رایانه ای را به کشور نتیجه تأثیر رسانه بر کودکان و نوجوانان دانست و افزود: فقط 10 درصد بازی های مورد استفاده کودکان و نوجوانان ایرانی است. وی گفت: درباره اینترنت نیز آمار جالبی در دست است که نشان می دهد 94 درصد کودکان و نوجوانان به شبکه اینترنت در خانه دسترسی دارند از طرفی آمار نشان می دهد که 37 درصد کودکان و نوجوانان از رایانه استفاده می کنند و 41 درصد نیز MP3 player دارند همچنین 22 درصد کودکان و نوجوانان دوربین وب کم دارند. وی گفت: مواجهه با پیام های رسانه ای می تواند ما را در 4 دام قرار دهد که عبارتند از: خستگی ناشی از هجوم اطلاعات، احساس آگاهی کاذب، احساس کنترل کاذب و غیر واقعی و عقاید اشتباه و ناقص.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :