آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 5024
تاریخ انتشار : 25 دی 1390 1:14
تعداد بازدید : 1091

مشکلات شرکت های انفورماتیکی در سایه سازمان حمایت از مصرف کنندگان رفع می شود

از این پس همكاري بین نظام صنفي رايانه اي تهران و سازمان حمايت از مصرف كنندگان توسعه می یابد

جلسه سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران با مسوولان ارشد سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان روز گذشته در دبيرخانه سازمان برگزار شد.
در اين جلسه كه با حضور هيات رييسه نصر تهران، تعدادي از اعضاي هيات مديره و مسوولان ارشد سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان در محل سازمان نظام صنفي رايانه‌اي برگزار شد، طرفين ضمن معرفي خدمات، امكانات، توانمندي و وظايف خود بر توسعه و گسترش همكاري‌هاي دو طرفه در تقويت حمايت از شركت‌هاي عضو صنف و همچنين مردم به عنوان مصرف‌كننده نهايي محصولات انفورماتيكي تاكيد کردند.
احمدی: سازمان حمایت از مصرف‌کننده از حقوق شرکت‌های انفورماتیکی دفاع می‌کند
در اين نشست، سيد جواد احمدي، مديركل دفتر نظارت بر خدمات زيربنايي سازمان حمايت ازمصرف كنندگان گفت : سازمان حمايت از مصرف‌كننده به دنبال آن است تا با شفاف كردن فضاي كسب و كار در كشور و آشنا ساختن حقوق مصرف‌كنندگان با نوع، كيفيت و كميت خدمات خود به ويژه در بخش ارتباطات نسبت به حمايت از آنان اقدام كند.
وي افزود: اين سازمان به شركت‌هاي انفورماتيكي به عنوان مصرف‌كننده در برابر شركت‌ها و سازمان‌هاي دولتي نگاه مي‌كند و آماده است با همكاري نزديك با سازمان نظام صنفي به عنوان سازماني جامع و فراگير كه در بسياري از استان‌هاي كشور داراي شعبه است، نسبت به رفع مشكلات موجود اقدام كند. ضمن این که این سازمان به دنبال حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نهایی و مردم هم در این صنعت است.
در ادامه اين نشست، مهندس آزاده داننده، رييس سازمان نصر تهران ضمن استقبال از برگزاري اين نشست و با بيان توانمندي‌هاي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي، از آمادگي كامل صنف جهت همكاري با سازمان حمايت از مصرف‌كننده خبر داد و افزود: سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان اگر در حوزه‌هاي تخصصي كشور از توان تخصصي سازمان نصر استفاده كند مي‌تواند با اطمينان بهتر و بيشتري به وظايف خود عمل كند.
فروزنده: کاهش ناگهانی تعرفه VOIP موجب ورشکستگی شرکت‌ها می‌شود
همچنین حميد فروزنده، عضو هيات مديره سازمان نصر تهران به نمايندگي از سوي شركت‌هاي خدمات اينترنت، ضمن بيان مشكلات پيش روي شركت‌هاي اينترنتي در تعامل با دولت گفت: كاهش ناگهاني و ابهام‌آميز تعرفه مكالمات بين‌المللي شركت زيرساخت توسط سازمان تنظيم مقررات روي بيش از 80 درصد مقاصد و نيز اعمال سقف 70 درصد اين تعرفه براي شركت‌هاي VOIP، عامل ورشكستگي اين شركت‌ها خواهد بود. غير از اين‌كه با اين كاهش قيمت، كسر قابل توجهي از مشتريان هرگز مايل به استفاده از سرويس VOIPروي مقاصد ارزان نخواهند بود.
فروزنده در ادامه اشاره نمود : نرخ بالاي حق ترانزيت (دقيقه‌اي 10 تومان) كه شركت زيرساخت از شركت‌هاي ارايه خدمات تلفن اينترنتي (VOIP) دريافت مي‌كند باعث بالا رفتن قيمت‌ها براي مصرف‌كننده نهایی گرديده است چرا كه ماليات هر خدمت معمولا كسر منطقي از آن خدمت بايد باشد نه 50 درصد قيمت تمام شده آن خدمت.
میرمهدی: طرح شبنم مشکلات غیرقابل جبرانی برای شرکت‌ها دارد
در ادامه اين جلسه، سيد مهدي ميرمهدي، نايب‌رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران و رييس اتحاديه فناوران اطلاعات نيز با اشاره به مشكلات طرح شبنم گفت : اين طرح ظاهرا قرار است درجهت حمايت از مصرف‌كننده باشد. اما در عمل، مشكلات و عواقب غيرقابل جبراني براي شركت‌ها و فروشگاه‌ها و حتي مصرف‌كننده دارد.
وي ادامه داد : اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت بر آغاز اين طرح از ابتداي بهمن ماه سال جاري باعث خواهد شد بازار دچار التهاب ويژه‌اي شود و در صورتي كه تمهيدي براي آن انديشيده نشود، مردم متضرر نهايي خواهند بود.
خادمی: زیرساخت براي امضاي SLA، تقاضاي افزايش قيمت دارد
در بخش ديگري از جلسه، محمودرضا خادمي، عضو شوراي مركزي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور با اشاره به ديگر مشكلات شركت‌هاي خدمات دهنده اينترنت به ويژه در زمينه SLA اظهار داشت: در شرايطي كه تمام شركت‌هاي تامين كننده خدمات (Provider) با مشتريان قرارداد SLA دارند، شركت زيرساخت براي امضاي SLAروي سرويسي كه هم اكنون ارايه  مي شود و قيمت آن نيز 10 برابر قيمت‌هاي جهاني است، تقاضاي افزايش قيمت دارد. وي ابراز اميدواري نمود اين مشكل كه تمامی سرويس‌دهنده‌ها با آن مواجه‌اند در تعامل با دستگاه‌هاي نظارتي، سازمان تنظيم مقررات و اپراتورها  و الزام آنها به ارايه هر نوع سرويس باSLAحل شود.
گفتني است، اين جلسه با حضور احمدي، مديركل دفتر نظارت بر خدمات زيربنايي سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان، اميريان، رييس اداره نظارت بر خدمات ارتباطات و كشاورز، كارشناس اداره نظارت بر خدمات ارتباطات سازمان حمايت از مصرف كنندگان و همچنين آزاده داننده، رييس سازمان نصر تهران، سيد مهدي ميرمهدي، نايب رييس و آزاد معروفي، محمد ثروتي و حميد فروزنده از اعضا هيات مديره سازمان نصر تهران و محمودرضا خادمي، عضو شوراي مركزي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور برگزار شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :