fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 48011
    تاریخ انتشار : 18 اسفند 1392 12:21
    تعداد بازدید : 1207

    شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین بررسی کرد:

    ضرورت ایجاد بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی

    شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین(توسن) در نشستی آموزشی با اصحاب رسانه، بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی را تشریح و به ضرورت ایجاد آن در کشور پرداخت.

    فناوران-  ایمانی مهر، کارشناس توسن در این رابطه گفت: فناوری اطلاعات سیستم بانکداری را در جهان متحول کرده است به گونه‌ای که حجم وسیعی از خدمات بانکی توسط موبایل و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.
    وی تاکید کرد: بانک‌ها  در کشورهای پیشرفته با رقبای جدیدی مواجه شده‌اند که مجبورند برای رقابت با آنها نوع خدمات خود را تغییر دهند به طور مثال شبکه‌های پی‌پال، اسکوار و کارت‌های پیش پرداخت به نوعی رقیب بانک‌ها شده اند.
    ایمانی مهر افزود: در عین حال پول‌های مجازی نیز به چرخه بانکداری افزوده شده است که به زودی بانک‌های ایرانی نیز با این تحولات مواجه خواهند شد.
    وی همچنین در مورد ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت در کشور گفت: ضریب نفوذ موبایل اکنون 2/91 درصد و اینترنت 47 درصد است که با توجه به این ارقام به زودی شاهد تحولاتی مهم در حوزه بانکداری الکترونیکی خواهیم بود.
    وی با اشاره به تاسیس نخستین خودپرداز در ایران گفت: اولین خودپرداز سال 1370 توسط بانک سپه تاسیس شد و 10 سال طول کشید تا شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی (شتاب) راه اندازی شود.
    وی افزود: از سال 90 بانکداری الکترونیکی در کشور شتاب بیشتری گرفت و اولین سیستم بانکداری ussd هرچند دیر، راه اندازی
    شد.
    ایمانی مهر ضمن عنوان چند بانک ارایه دهنده خدمات بر شبکه‌های اجتماعی مانند گارانتی بانک ترکیه تاکید کرد: بانکداری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی اکنون به یک ضرورت برای بانک‌ها تبدیل شده است که باید هرچه سریع‌تر بانک‌های ایران نیز این خدمات را راه‌اندازی کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :