fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 48000
    تاریخ انتشار : 18 اسفند 1392 12:5
    تعداد بازدید : 731

    تخلف رانندگان را به پلیس اطلاع دهید

    سامانه پیامکی نظارت بر ناوگان مسافربری آغاز به کار کرد

    سامانه پیامکی نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری کشور (110120) صبح دیروز با حضور رییس پلیس راهور ناجا راه اندازی شد.

    خبرگزاری فارس - سردار اسکندر مومنی در مراسم افتتاح سامانه نظارت مردمی‌بر ناوگان مسافربری با تأکید بر اینکه امکان ساماندهی و کنترل حمل و نقل بدون سیستم‌های هوشمند امکانپذیر نیست، گفت:‌ استفاده از سیستم‌های هوشمند یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
    وی تأکید کرد: سامانه 110120 نه تنها یک سامانه سلبی بلکه یک سامانه تشویقی است و علاوه بر اینکه با رانندگان متخلف برخورد می‌شود از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند نیز تقدیر می‌شود.
    رییس پلیس راهور گفت:‌ این سامانه رانندگان متخلف را از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند متمایز می‌کند، چرا باید با یک تخلف جان انسان‌هایی که به ما اطمینان کردند به خطر بیفتد.وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول برای خودروهای حمل و نقل عمومی‌نظیر اتوبوس اجرایی می‌شود، گفت: ما در گام بعدی از این سامانه برای خودروهای خطی و تاکسی‌ها، سپس برای کامیون‌ها و تریلرها و پس از آن برای تمام خودروها اعم از شخصی، باری یا مسافربری استفاده می‌کنیم.

     مسافران کد رهگیری می‌گیرند
    سردار مهماندار رییس پلیس راه کشور نیز در این مراسم گفت: امیدواریم افتتاح این سامانه در بحث ایمنی و کاهش حوادث نقش بسزایی داشته باشد.
    وی افزود: مسافران از زمان حرکت تا رسیدن به مقصد می‌توانند گزارش رفتار نامناسب رانندگان را به سامانه 110120 پیامک کنند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اطلاع‌رسانی خود مطلع شوند.
    رییس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه در صورت احراز تخلف رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند، گفت: در صورتی هم که لازم باشد آموزش و یا تذکر به رانندگان داده می‌شود.
    سردار مهماندار تأکید کرد: مسافرین می‌توانند با اعلام شماره اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش، مقصد سفر (از چپ به راست) به سامانه 110120 مصادیق رفتارهای نادرست رانندگان را گزارش کنند.
    وی تأکید کرد: کد یک برای صحبت کردن با تلفن همراه، کد 2 برای عدم استفاده از کمربند، کد 3 برای خستگی و خواب‌آلودگی راننده و کد 4 برای سرعت یا سبقت غیرمجاز، کد 5 برای اشکالات فنی خودرو، کد 6 برای عدم توقف برای نماز و کد 7 برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات در نظر گرفته شده است.
    مهماندار گفت: همچنین برای اطلاع‌رسانی بیشتر برچسب‌هایی به عنوان بروشور روی شیشه‌های اتوبوس نصب می‌شود ضمن اینکه ما تعدادی ضمیمه را در خصوص سامانه 110120 به چاپ رسانده‌ایم که همراه بلیت به مسافران ارایه می‌شود.رییس پلیس راه کشور در پایان گفت: در صورتی که کسب با ارسال کد یک به 110120 نتواند با این سامانه ارتباط برقرار کند باید تلفن خود را از حالت انسداد در مورد پیامک‌های تبلیغاتی خارج کند تا مشکل برطرف شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :