fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 46569
    تاریخ انتشار : 4 اسفند 1392 11:17
    تعداد بازدید : 472

    رگولاتوری کاربران اینترنت را بی اطلاع نگذارد

    مصوبه کاهش نرخ اینترنت این روزها پرسش های زیادی را برای کاربران اینترنتی ایجاد کرده است.

    فرشید رضایی

    در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت در کشور به صورت 3 ماهه تا یکساله اشتراک اینترنت خود را خریداری کرده‌اند. از این رو این پرسش مطرح است که آیا قیمت اینترنت برای کاربرانی که از قبل اشتراک اینترنت خریداری کرده‌اند نیز کاهش خواهد یافت. برای مثال کاربری که اینترنت یکساله خریداری و پول آن را نیز قاعدتا پرداخت کرده، در صورتیکه 6 ماه از مصرف اینترنت وی گذشته باشد، آیا از ابتدای اسفند ماه جاری مشمول تخفیف 20 درصدی خواهد شد؟
    اگر چنین باشد، با توجه به این که علی‌القاعده وجهی از سوی شرکت‌های اینترنتی مسترد نخواهد شد، کاربران باید چگونه و به چه میزان خدمات رایگان بابت مابه‌التفاوت قیمت اینترنت دریافت کنند؟ آیا رگولاتوری این اطلاعات و محاسبات را در اختیار مردم گذشته و آنها را با حقوق خود آشنا می‌کند یا آنکه مردم را با شرکت‌های اینترنتی به حال خود وا می‌گذارد؟
    از سوی دیگر با توجه به این که گفته می‌شود نرخ تخفیف‌ها برای شرکت‌های مخابراتی، PAPها و ISPها تفاوت‌هایی با هم داشته و نوعی دوگانگی قیمت در بازار خواهیم داشت، آیا کاربران دچار سردرگمی نخواهند شد؟
    تا کنون که سازمان رگولاتوری به ابلاغ مصوبه مذکور بسنده کرده و جزییات و باید و نبایدهایی را برای شرکت‌های اینترنتی روشن کرده است. لیکن رگولاتوری هنوز به اطلاع‌رسانی در خصوص این که مردم چه باید بکنند، جداول کاهش قیمت و روش محاسبه ایشان چگونه است، در صورت بروز و مشاهده هرگونه کم‌فروشی و تخلف چه باید بکنند و سایر باید و نبایدهایی که مردم را با حقوق خود آشنا کند به عمل نیاورده است؟
    آیا رگولاتوری در این خصوص برنامه مدونی دارد؟ تاکنون که این سازمان هیچ‌گونه اطلاعاتی به مردم در خصوص حقوق جدید اینترنتی خود اعم از سرعت و قیمت جدید اینترنت نداده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :