fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 46564
    تاریخ انتشار : 4 اسفند 1392 11:10
    تعداد بازدید : 656

    نتیجه 13 هزار شکایت پیامکی چه بود؟

    به گفته مدیر رسانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال سال گذشته ۱۳ هزار شکایت در این سامانه ثبت شد.وی همچنین گفته، از آنجا که وزارت ارشاد مسئول تایید و نظارت بر محتوای موجود در پیامک های انبوه است، مقرر شده بود علاوه بر تدوین دستورالعمل کاملی در خصوص مقررات ارسال پیامک های انبوه، این سامانه نیز برای پیگیری مشکلات و شکایات مردم در این زمینه فعال شود.

    دانیال رمضانی

    بماند که در ایران زمانیکه چند نهاد مسوول یک کار می‌شوند نه تنها شاهد تسریع در اجرای آن کار نخواهیم بود، ‌بلکه یک کار ساده نیز با اختلال و چالش مواجه می‌شود.موضوع پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و آموزشی نیز از آن مواردی است که سال‌هاست مردم را با مشکلاتی مواجه کرده و علاوه بر سازمان رگولاتوری که در این خصوص توفیقاتی نداشته، از سال گذشته وزارت ارشاد هم برای خود ماموریتی در این خصوص قایل شده است.
    جالب آنکه این مسوول در مرکز رسانه‌های دیجیتال با افتخار اعلام کرده که 13 هزار شکایت در سامانه این مرکز از طرف مردم دریافت شده که عدد کمی نیست که مسلماً این اعداد گزارش عملکرد محسوب نمی‌شود، در واقع کار مرکز رسانه‌های دیجیتال تازه از زمان دریافت ارقام مذکور آغاز می‌شود.جالب آنکه ارشادی‌ها در گذشته نیز به ذکر همین آمار شکایات واصله بسنده می‌کردند و گویی کار بزرگی انجام شده است. اما چیزی که از گذشته تا کنون در اخبار عملکرد مرکز رسانه‌های دیجیتال دیده نمی‌شود سرانجام رسیدگی به این 13 هزار شکایت است.اگر این مرکز که خود را مسوول در این عرصه می‌داند احتمالا باید اختیارات و اقتدار قانونی برخورد و رسیدگی به تخلفات شرکت‌های ارایه کننده خدمات پیامکی را نیز داشته باشد. اما این که هیچ‌گاه آماری از نحوه و میزان برخوردها منتشر نمی‌شود اندکی شایبه برانگیز است.از این رو باید مشخص شود مدیران مرکز رسانه‌های دیجیتال ارشاد با این شکایات دقیقا چه کرده‌اند؟ آیا این آمار و شکایت‌ها مصرف داخلی برای ایشان داشته است؟ آیا در صورت مشاهده نکردن هر گونه خروجی و نتایج رسیدگی به شکایات، کاربران و مردم بازهم به این سامانه اعتماد خواهند کرد؟به هر ترتیب جا دارد مسوولان مربوطه به جای اعلام آمار دریافت شکایت به ارایه آماری از میزان رسیدگی به این شکایات بپردازند تا مشخص شود دقیقا چه خدمتی از طریق این مرکز به مردم ارایه می‌شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :