احتمال خاتمه یافتن همکاری های یاهو و مایکروسافت
شرکت مایکروسافت چهار سال قبل در همین ماه قرارداد ۱۰ ساله ای را با یاهو به امضا رساند که این روز ها گفته می شود این قرارداد بسته به اینکه کاربران جهانی تا چه اندازه طرفدار یاهو یا مایکروسافت باشند، این قرارداد هم می تواند متزلزل یا استوار باشد.

همکاران سیستم- از نگاه متزلزل و ناپایدار بودن شرایط، سیستم مدیریت یاهو تمایل دارد راهی پیدا کند تا خود را از این قرارداد بیرون بکشاند. در اکتبر ۲۰۱۳ مقامات شرکت یاهو تلاش کردند ماجرای برکناری مدیرعامل مایکروسافت را بهانه قرار دهند و در جریان فعالیتهای خود در هنگکنگ و تایوان از فناوری Bing Ads مایکروسافت استفاده نکنند. شرکت یاهو قصد دارد موقعیت خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی عرصه جستوجوهای اینترنتی بازسازی کند و در همین راستا دو خبرگزاری CNET و Re/code گزارش دادهاند که تحقق این هدف برای یاهو بسیار دشوار است و بیشتر نتایج جستوجو در سایت یاهو به گشتوگذارهای اینترنتی در Bing مایکروسافت مربوط میشود. اما از نگاه ثبات شرایط و پایدار بودن قرارداد، در آرایش جدید مایکروسافت شرکت یاهو یک بخش مناسب و معقول برای ادامه همکاریها محسوب میشود. مدیران شرکت مایکروسافت تلاش میکنند همکاریهای خود را با یاهو، بهخصوص در بخش گارانتی درآمد- بهازای- جستوجو (RPS) افزایش دهند.