آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 46430
تاریخ انتشار : 3 اسفند 1392 10:17
تعداد بازدید : 680

ماجرای تبادل پیامک های عجیب در شبکه اپراتورها

در روزهای اخیر مشترکانی که از شبکه یک اپراتور موبایل برای اپراتور دیگری پیامک ارسال کرده اند در موارد متعدد با مشکلات عجیبی مواجه شده اند.

ایسنا- اگرچه مدتی است پیامک‌ها در اغلب موارد بدون ایجاد وقفه برای طرف مقابل ارسال می‌شوند، اما هم چنان در مواردی که پیامکی میان دو اپراتور مختلف ( میان خط‌های ایرانسل، همراه‌اول و رایتل) ارسال شود مشکلاتی وجود دارد که در روزهای گذشته حجم این مشکلات برای مشترکان به مراتب بیشتر از گذشته بوده است.
یکی از مشترکان در این باره می‌گوید: پیامکی را از خط خود برای یکی از دوستانم که صاحب سیم‌کارت اپراتور دیگری است ارسال کردم اما در نهایت تعجب متوجه شدم دو خط توضیح به متن پیامک من اضافه شده و فرد طرف مقابل پیامکی با محتوای متفاوت دریافت کرده است.
یکی از کاربران دیگر از این نکته گلایه دارد که پیامکی را که برای فردی ارسال کرده اما پیام او بدون محتوا و به شکل خالی به دست طرف مقابل رسیده است.
بر اساس این گزارش در برخی موارد نیز مشاهده شده که کاربری پیامکی را ارسال می‌کند و فرد دریافت کننده پیامکی با متنی کاملا متفاوت دریافت می‌کند.
بحث اختلال در پیامک‌ها و به خصوص میان دو اپراتور مختلف موضوع جدیدی نیست، اما این شکل اختلالات که در روزهای گذشته حجم آن افزایش هم داشته موضوع نسبتا جدیدی به‌شمار می‌رود هرچند که ممکن است در گذشته مشترکان با چنین معضلی مواجه شده باشند اما فراگیری این موضوع همانند هفته‌های اخیر نبوده است. علاوه بر تمام این موارد گاه نیز پیش می‌آید که تاییدیه ارسال هم به دست مشترک ارسال‌کننده می‌رسد، اما طرف مقابل پیامکی را دریافت نمی‌کند.
با توجه به سوتفاهم‌هایی که ممکن است ارسال پیامک‌های به این شکل ایجاد کند و هم چنین تبعات مختلف این موضوع لازم است که هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه قرار گیرد.
در این میان با توجه به گستردگی شبکه و تعداد مشترکان، معمولا این نوع اختلالات در ارتباطاتی که میان مشترکان اپراتور‌های اول و دوم برقرار می‌شود، نمود بیشتری دارد، چراکه در هر صورت عمده سیم‌کارت‌های فعال بازار در اختیار این دو اپراتور قرار دارد.
اما مدیر اداره کل ارتباطات همراه اول درباره علت این موضوع تاکید کرد که شبکه پیامک همراه اول چنین مشکلی ندارد.
پیش از این علیرضا دزفولی - مدیر عامل ایرانسل - در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اختلال‌های مذکور به شبکه کدام اپراتور مربوط می‌شود گفته بود: در این بخش زمانی مشکلاتی در اپراتور اول کشور وجود داشت و این‌گونه اعلام شده بود که این اپراتور در حال به روز‌رسانی تجهیزات مربوط به بخش پیامک‌ها است. اکنون نیز وضعیت این بخش بهبود پیدا کرده اما هم‌چنان وقتی در شبکه درگیر می‌شوند برای ما امکان تضمین ضریب کیفی وجود ندارد.
وی همچنین گفته بود: این مساله بارها هم به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. اکنون نیز وضعیت این بخش‌ها بهبود پیدا کرده، اما با این وجود هم‌چنان مشکلاتی در این بخش دیده می‌شود.

مدیر رسانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: مشترکان تلفن همراه می‌توانند شکایت خود را در رابطه با پیامک‌های تبلیغاتی انبوه از طریق سامانه 10001314 گزارش کنند. سال گذشته ۱۳ هزار شکایت در این سامانه ثبت شد.
روش کار سامانه مذکور به این شکل است که مشترکان تلفن همراه با ارسال پیامک به سامانه 10001314، شکایات خود را از پیامک‌های انبوه تبلیغاتی به این سامانه پیامک می‌کنند و در پیامک خود، شماره پیامک ارسالی و متن آن را ذکر می‌کنند تا رسیدگی شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :