fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 46221
    تاریخ انتشار : 30 بهمن 1392 10:37
    تعداد بازدید : 825

    2110 نوکیا بیست ساله شد

    بیست سال پیش نوکیا گوشی 2110 را به عنوان پیشرو به بازار موبایل دنیا عرضه کرد و به این شکل نخستین گام های خود را برای موفقیت در بازار تلفن همراه دنیا برداشت.

    فناوران- 2110 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های زمان خود بود زیرا در آن زمان نوکیا فهمیده بود که عرضه یک محصول برای موفقیت نیاز به چه آیتم‌هایی دارد.
    گوشی 2110 در دوره‌ای راهی بازار شد که بدنه گوشی‌ها بزرگ، صفحه نمایش آنها کوچک و باتری‌ این دستگاه‌ها عمر طولانی نداشتند، بنابراین 2110 با طراحی باریک، بلند و شیک انقلابی به پا کرد.
    خمیدگی ماهرانه اطراف صفحه نمایش و سایز کوچک آنتن طراحی را نسبت به سایر گوشی‌های بازار متفاوت می‌کرد. با این حال سایز و در عین حال کاهش ضخامت نسبت به گوشی‌های دیگر بزرگ‌ترین عامل موفقیت این گوشی به شمار می‌رفت و 2110 تنها گوشی بود که به راحتی داخل جیب جا می‌شد.
    از سوی دیگر 2110 جزء نخستین گوشی‌هایی بود که می‌شد با آن پیامک فرستاد و از زنگ‌ موبایلی  Gran Vals که توسط فرانسیسکو تارگا در قرن نوزدهم نواخته شده بود، هم پشتیبانی می‌کرد.
    باتری این گوشی در حال آماده‌باش 30 ساعت شارژ نگه می‌داشت و می‌شد با آن 2.30 ساعت مکالمه کرد.
    این گوشی فوریه 1994 معرفی شد و بعدها مدل 2110i آن با تغییراتی اندک به بازار آمد.
    اما یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث موفقیت 2110 شد، بخش نرم‌افزاری گوشی بود. در آن زمان که عملکردهای منو نیاز به حافظه زیادی داشت، نوکیا در این گوشی منو را مبتنی بر متن ساخت و می‌شد از طریق آن در بخش‌های گوشی ناوبری کرد.
    همچنین سیستم کدینگی برای آن تعریف شده بود که روش نوشتن را در یک زبان ساده امکان پذیر می‌کرد که خواندن آن هم سخت
     نبود.
    اما چیزی که کاربران را به گوشی‌های نوکیا وفادار کرد، دستگاه‌هایی بود که بعدها وارد بازار شد. مثلا اگر کاربران یاد می‌گرفتند که با یکی از گوشی‌های نوکیا کار کنند به راحتی می‌توانستند با بقیه گوشی‌های این برند نیز کار کنند.
    بعدها که گوشی 2100 به بازار آمد نوکیا از این سری 20 میلیون دستگاه در سراسر دنیا به فروش رساند این در حالی بود که برای فروش 400 هزار گوشی برنامه‌ریزی کرده بود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :