fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 46093
    تاریخ انتشار : 29 بهمن 1392 11:19
    تعداد بازدید : 690

    رگولاتوری پیامک های زورگیر را متوقف کند

    این روزها بخش نظرات مردمی سایت های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مملو از گله و شکایت کاربرانی است که مدت های طولانی است که اسیر پیامک های زورگیر شده اند.

    امید همراه

    این مساله به حدی بغرنج است که گه‌گاه در رادیو و تلویزیون هم گزارشی از موضوع نحوه لغو پیامک‌های موسوم به اطلاع‌رسانی یا خدمات‌رسان پخش می‌شود.
    ماجرا از این قرار است که کاربری از روی کنجکاوی، اشتباه و یا حتی نیاز یکی از خدمات شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات ارزش افزوده را فعال می‌کند.
    این خدمات هم از فال گرفته تا آموزش زبان سواحیلی را شامل می‌شود. اما زمانیکه کاربر قصد توقف دریافت این پیامک‌های پولی را دارد، تازه متوجه دامی که در آن افتاده می‌شود.
    حالا کاربر باید در اینترنت و هر جایی که امکان دارد جست‌وجو کند تا کلید واژه مربوط به لغو پیامک زورگیر را بیابد. این کلمات از قطع، خاموش، توقف، لغو و غیره را شامل می‌شود.
    در برخی از این شرکت‌ها باید معادل انگلیسی این لغات را یافت، مضحک‌تر آنکه شنیده می‌شود در برخی از این سرویس‌ها برای لغو ارسال، معادل آلمانی این کلمات را باید یافت. بدتر آنکه در برخی از این خدمات حرف اول باید بزرگ باشد در برخی نباید باشد.
    به هر تقدیر به هزار و یک راه برای ممانعت از توقف ارسال این پیامک‌ها فکر شده است.
    این نخستین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که رسانه‌ها و مردم از رگولاتوری به عنوان عامل ساماندهی می‌خواهند که به این بازی خاتمه دهد.
    رگولاتوری به سادگی با یک بخشنامه و استاندارد تنها یک کلمه می‌تواند به بساط پیامک‌های زورگیر پایان دهند، اما این که چرا با وجود این همه ابراز مشکل در رسانه‌ها اقدام عاجلی در این خصوص نمی‌شود همچنان جای پرسش است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :