آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 43554
تاریخ انتشار : 8 بهمن 1392 11:5
تعداد بازدید : 763

گزارش ارزیابی اپراتورها کم دقت بود

گزارش ارزیابی اپراتورهای ارتباطی در شش ماه گذشته نه تنها اپراتورها را به یک چشم ندید بلکه از منظر فنی هم کم دقت بود.

خبرگزاری تسنیم - نتایج ارزیابی اپراتورهای ارتباطی که تا پیش از این قرار بود به شکل ماهانه اعلام شود با تأخیر شش ماهه روی درگاه الکترونیکی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفت اما باز هم نام دو اپراتور در میان بود و از سایرین خبری نبود.
نکته ظریفی که در این گزارش گنجانده شده «اپراتورهای فعال ارتباطی» است که به شکلی غیر مستقیم اپراتورهایی که در این ارزیابی قرار نگرفته‌اند را غیرفعال خطاب کرده و به نوعی، رگولاتور حاضر به صرف وقت برای این دست اپراتورها نشده است.
با این حساب بهتر بود ارزیابی همراه اول و ایرانسل جایگزین «اپراتورها» می‌شد تا تکلیف مشترکان رایتل و تالیا با شرکت خدمت‌ دهنده‌شان مشخص می‌شد.
زیرا زمانی که قرار است ارزیابی صورت گیرد تمامی جوانب باید در نظر گرفته شود در غیر اینصورت نه تنها گزارش جامع نخواهد بود بلکه موجبات آشفتگی را فراهم خواهد کرد.
نکته دیگری هم که شاید دقت این گزارش را کاسته عدم ذکر آمار، ارقام و به نوعی شاخص‌های کمی است که صرفا اپراتورها را در دو شاخص کیفیت مکالمات (SQI) و کیفیت دریافت خدمات دیتا از طریق موبایل (GPRS) مورد سنجش قرار داده و وضعیت شاخص‌هایی چون ارتقاء کیفیت و کمیت شبکه ارتباطی، افزایش رضایت مشتری، ایجاد بستری به منظور رشد توانمندی‌ها و قابلیت‌های اپراتور، بررسی وضعیت امکانات و استفاده از استانداردهای ملی و بین‌المللی، رعایت مفاد پروانه‌های اعطایی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نحوه تعامل اپراتور و ارزیابی عملکرد فنی، حقوقی، مالی و اداری اپراتورها در چارچوب اصول رگولاتوری که پیش‌تر برای ارزیابی مطرح شده بود، تعیین نشده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :