آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 43459
تاریخ انتشار : 7 بهمن 1392 11:36
تعداد بازدید : 883

توییت دردسرساز یاهو درباره جی میل گوگل

شوخ طبعی خوب است؛ اما نه وقتی در سیلیکون ولی کار می کنی! حداقل اگر گرداننده حساب توییتر رسمی شرکت یاهو هستید نباید شوخ طبع باشید!

ماجرا از این قرار بود که چند روز پیش، یاهو از اکانت رسمی شرکت در توییتر استفاده کرد تا خبری را منتشر کند.  خبر هم از این قرار بود: "جی‌میل موقتا از کار افتاده است!" همراه این توییت هم عکسی از صفحه خطای گوگل500 بود (این صفحه روز یکشنبه به دلیل مشکلات فنی برای هر کس که آدرس جی‌میل یا گوگل‌پلاس را تایپ می‌کرد، ظاهر می‌شد). از آنجایی که یاهو این پیام را با پسوند ارسال برای همه گذاشته بود به زودی منتشر شد و یک شوخی کم نمک برای وسط روز کارمندان درست کرد و البته وسیله تبلیغ خوبی برای یاهو بود که رقیب گوگل در فضای ایمیل یا نامه‌های الکترونیکی است. کمی بیشتر از یک ساعت از این پیام گذشته بود که گردانندگان یاهو مجددا پیامی گذاشتند و اینبار با عذرخواهی بابت پیام قبلی گفتند: ما نباید رقیب را مسخره می‌کردیم؛ آن پیام پاک شد!"
یک عذرخواهی بی‌دلیل چون نه کسی معترض آنها شده بود و نه موضوع آنقدرها جدی بود که نیاز به عذرخواهی داشته باشد، کاملا مصنوعی می‌نمود.
 همه این وقایع در شرایطی بود که گوگل حتی در توییتر خود هم بروز نقص را اطلاع نداده بود و هیچ واکنشی هم به لحن اولیه یاهو نداشت، پس چرا باید مدیران یاهو از عمل تیم ویرایش خود که اکانت توییتر را مدیریت می‌کند ناراضی باشند و عذرخواهی
کنند؟
شاید به گفته برخی کارشناسان، قصد اولیه تیم یاهو به رخ کشیدن نقص‌های بی‌خبر رقیب برای کاربران بوده تا افراد بیشتری را جذب فضاهای ایمیل تازه خود کند، اما با این کار عملا گفته‌اند که ما خودمان از خدمات گوگل برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنیم! به هر حال، ارسال این توییت جنجالی درونی را برای یاهو به همراه داشت و شاید البته کل ماجرا برنامه‌ریزی شده‌ بود تا از غیبت چند ساعته گوگل برای تبلیغ نام یاهو استفاده
 شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :