fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 43437
    تاریخ انتشار : 7 بهمن 1392 11:0
    تعداد بازدید : 804

    بازار بین برندهای برتر ایرانی و خارجی تقسیم شده است

    بی نام ها نمی توانند در بازار «موش» بدوانند

    موش های کوچک الکترونیکی دست آموز که از صبح تا شب در دست ما می چرخند و در انجام امور کامپیوتری واقعا کمک حال ما هستند، توانسته اند از هر حیوان دست آموزی، بیشتر دل ما را ببرند.

    مریم عسگری

    ماوس در میان تجهیزات کامپیوتری ماوس‌ها یکی از پرتقاضاترین‌هاست؛  کالایی که با وجود عرضه نوت‌بوک‌ و تبلت و کم رمق شدن بازار PC همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازاری پررونق دارد.
    به گفته فعالان بازار در میان کالاهای جانبی و ابزار I/O همچون کیبورد، ماوس، وب کم، اسپیکرهای همراه و سایر کالاهای مرتبط ، این ماوس‌ها هستند که همچنان بازاری به پررونقی سال‌های قبل دارند، زیرا اکثر کاربران لپ تاپ هنگام کار با این وسیله و با وجود دسترسی به تاچ‌پد، از ماوس نیز استفاده می‌کنند.
    روزبه خصال، از فعالان بازار تجهیزات کامپیوتری با بیان این مطلب که رشد قیمت‌ها طی سال‌های اخیر تا حدودی منجر به کاهش تقاضا در بازار ماوس شده است، می‌گوید: برای بازار ماوس رونق بیشتری را پیش بینی می‌کردیم.اما به دلیل اینکه قیمت‌ها روندی صعودی در پیش گرفت، بازار این کالا به اندازه‌ای که باید رشد نکرده است.‌این فعال بازار می‌افزاید: با این حال بازار ماوس مانند سایر کالاها به سمت نمونه‌های یکبار مصرف یا بی نام و نشان‌ها نرفته است و بیش از نیمی‌از خریداران ماوس به سراغ برندهای مطرح می‌روند.
    یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان اینکه بالا رفتن سطح اطلاعات خریداران منجر به بی رونقی بازار ماوس‌های بدون مارک در بازار شده است، می‌گوید: این اواخر کاربران به این موضوع پی برده‌اند که ماوس‌های غیراستاندارد که اکثرا با نام‌های متفرقه به بازار عرضه شده‌اند، باعث بروز مشکلاتی نظیر دردهای عضلانی می‌شوند. به همین دلیل میزان تقاضا برای نمونه‌های غیراوریجینال در حد قابل توجهی کاهش یافته است.
    فعالان بازار با تایید این موضوع که برندهای ایرانی فراسو و میوا  رشد مطلوبی از لحاظ کیفی داشته‌اند، برندهای  A4TECH  ، جنیوس  و لاجیتک را از پرفروش ترین و محبوب‌ترین برندهای بازار ماوس در ایران معرفی می‌کنند.
    ضمن اینکه برندهای ریزر، آلین ویر هم از جانب گیمرها مورد توجه قرار می‌گیرد  از برندهای پرطرفدار هستند حدود 70 درصد از سهم فروش بازار را در اختیار گرفته‌اند. همچنین بر اساس گزارش  باشگاه فعالان آی سی تی که زیر نظر شرکت فراسو به گردآوری و ارائه اطلاعات آماری از فروشگاه‌های عضو می‌پردازد، سه برند فراسو،a4tech  و جنیوس به طور جدی در حال رقابت برای قرار گرفتن در صدر لیست برترین‌های بازار ماوس هستند و برند فراسو توانسته است با کسب 37 درصد از سهم محبوبیت بازار ماوس در رتبه نخست محبوب‌های بازار این کالا بایستد و پس از آن برند A4TECH با کسب 20.6 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است.باشگاه فعالان آی سی تی همچنین برند جنیوس را با کسب سهم محبوبیت 15.3 درصد سومین برند محبوب در بازار ماوس معرفی می‌کند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :