آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 42524
تاریخ انتشار : 25 دی 1392 10:21
تعداد بازدید : 725

نگاه تشریفاتی رگولاتوری به روابط عمومی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به واسطه نقش و ماموریت های متنوعی که دارد، یکی از پرخبرترین زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود.

امیر احدی

این روزها این سازمان به واسطه پرونده‌های مهمی همچون، سرنوشت مشکلات مخابرات، سرنوشت پرونده ایرانسل، مشکلات مربوط به مسایل اینترنتی، آخرین وضعیت اپراتور سوم، سرنوشت ارایه نسل‌های آتی تلفن‌همراه و غیره نهادی بسیار خبرساز است که بخش قابل توجهی از پرسش رسانه‌های رنگی و بی‌رنگ! به آن مربوط می‌شود. اگرچه ارجاع مشکلات به گذشته یا نهادهای دیگر و گریز از پاسخ‌گویی و ارایه جزییات از آنچه در جعبه سیاه این نهاد می‌گذرد، کمکی به رفع فشار رسانه‌ها برای دریافت پاسخ از رگولاتوری نشده است.
به هر حال رییس این سازمان حتی گاه بیشتر از وزیر ارتباطات مورد پرسش است. اما تجربه سال‌های قبل در این نهاد نشان می‌دهد که رگولاتورها میانه خوبی با اطلاع‌رسانی ندارند.  در دوره جدید نیز رگولاتور با وجود اهمیت کار خود و آنچه در پی آمد تا به حال حتی یک نشست خبری با رسانه‌ها برای تشریح پیشرفت امور و برنامه‌های خود نداشته است.
جالب آنکه این روزها گزارش‌هایی مبنی بر برخورد شبهه فیزیکی رییس سازمان رگولاتوری با یکی از خبرنگاران نیز به گوش می‌رسد. موضوعی که همچنان پاسخی از سوی سازمان مذکور و حتی روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در پی نداشته است. به هر تقدیر در شرایطی که خبرنگاران شناختی از مدیریت روابط عمومی رگولاتوری ندارند به نظر می‌رسد نگاه‌ به روابط عمومی این نهاد جنبه تشریفاتی داشته و خروجی خاصی از رگولاتوری مشاهده نمی‌شود.
از سوی دیگر از آنجاکه رییس این سازمان نیز علاقه‌ای برای پاسخ به رسانه‌ها و ورود به جزییات حوزه کاری خود را ندارد، لذا مسوولان بالاتر در وزارت ارتباطات باید تدبیری برای اطلاع‌رسانی منظم از این نهاد و تمام معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های خود داشته باشند.
این مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که خبرنگاران هیچ خصومتی با هیچ نهادی ندارند و پاسخ با آرامش و مستمر به مغرض‌ترین رسانه‌ها هم چالش‌ها را مرتفع می سازد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :