آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 41864
تاریخ انتشار : 16 دی 1392 10:33
تعداد بازدید : 1007

نحوه صدور کارت هوشمند ملی اعلام شد

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای 15 ساله ها از روز 22 بهمن ماه خبر داد.

خبرگزاری مهر - ناصر کرمی‌ در مورد اعتبار کارت‌های ملی افزود: تمامی‌کارت‌های ملی صادر شده در کشور تا پایان سال 92 اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال 94 تمدید شد.
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی‌ها بیش از 15 میلیون نفر در سراسر کشور می‌شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می‌کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.
به گفته کرمی‌، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی‌استانهای کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی‌600 اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی‌مردم صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند به طور آزمایشی ابتدا در استان قم آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در قم از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و در استان‌های دیگر نیز از 22 بهمن ماه صدور گسترده آن آغاز خواهد شد و از یافته‌ها و نتایج حاصل از اجرای کارت هوشمند در استان قم در استان‌های دیگر استفاده می‌کنیم.
این مسوول در سازمان ثبت احوال در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمع آوری اطلاعات کارت با مکانیزم قبل متفاوت است و در مرحله اول باید متقاضیان از طریق فضای مجازی نسبت به پیش ثبت نام در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند و در مرحله بعد برای ثبت نام به دفاتر پستی یا ادارای ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .
به گفته وی، متقاضیان با مراجعه به دفاتر باید نسبت به گرفتن عکس، اثر انگشت و ارائه مستندات اقدام کنند و پس این مرحله صدور کارت انجام می‌شود و در مجموع کل فرایند حدود یک ماه زمان می‌برد .


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :