fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 40807
    تاریخ انتشار : 30 آذر 1392 11:18
    تعداد بازدید : 1899

    طعم خوراکی های ایرانی زیر زبان شبکه های اجتماعی

    یکی از موفق ترین صنایع در برهه های مختلف اقتصادی، صنایع غذایی ست. صنایع غذایی در تبلیغات، بازاریابی و اطلاع رسانی باید کمی جلوتر از دیگر صنایع باشد چون محصولاتی که تولید و وارد بازار می کند، محصولاتی است که مردم هر روز به آن نیازمند هستند.
    اما انگار این روزها فعالان صنایع غذایی کم کم با ابزارهای نوین تبلیغات و اطلاع رسانی آشتی کرده و نسبت به اهمیت رسانه های اجتماعی در برقراری ارتباط مستقیم با مردمی که یا مشتری آنها هستند یا مشتری آنها می شوند، آگاه شده اند. همین آگاهی است که آنها را یکی یکی وارد رسانه های اجتماعی کرده است؛ فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره. هر چند کافه ها را نمی توان زیر مجموعه صنایع غذایی دانست اما رستوران ها، کافه ها و شیرینی فروشی ها از دوست داشتنی ترین جاها برای وقت گذرانی و تفریح هستند.

    بستنی کاله
    بستنی، خاطره‌ساز لحظات خوب ماست. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با بستنی خاطره بدی داشته باشد. کاله یکی از برندهای مطرح کشور است که بستنی‌های محبوبی دارد. اما انگار چند سالی است که بستنی‌های کاله هویت مستقلی پیدا کرده‌اند شاید به همین دلیل است که به دنبال راه تازه‌ و نویی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات است؛ رسانه‌های اجتماعی. از بین همه بستنی‌های ایرانی، فعلا فقط کاله است که به صورت جدی وارد رسانه‌های اجتماعی شده است.
    تیمی که مسوولیت فعالیت کاله در رسانه‌های اجتماعی را به عهده گرفته است معتقد است امروز لازم نیست برای معرفی و اطلاع‌رسانی در زمینه فعالیت‌هایتان حتما یک سایت داشته باشید، می‌توانید از فرصت‌هایی که رسانه‌های اجتماعی موجود در اختیارتان قرار می‌دهند استفاده کنید. امیرحسین متین، عضو تیم مدیریت رسانه‌های اجتماعی بستنی کاله می‌گوید: شبکه اجتماعی یعنی ارتباط مستقیم و دو طرفه. وقتی ما به بخشی از مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی دسترسی داریم، می‌توانیم از نظرات آنها برای بهبود محصولات خود استفاده کنیم. وی معتقد است که باید بپذیریم شبکه‌های اجتماعی بخشی از اطلاع‌رسانی و تبلیغات در دنیای امروز است که حضور و فعالیت درست در این شبکه‌ها منجر به شناختن برندها و برقراری ارتباط با مخاطبان می‌شود. در نهایت وفاداری مشتری به برند نیز بیشتر خواهد شد. کامبیز مظفری، یکی دیگر از اعضای تیم مدیریت رسانه‌های اجتماعی بستنی کاله نیز می‌گوید: شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌کنند که مخاطب در مواجهه با یک برند، احساس کند با یک شخص طرف است نه یک ربات مانند صدای ضبط شده‌ای که هنگام تماس با دفاتر بیشتر برندها آن را می‌شنود. بستنی کاله حدود یک سال است وارد رسانه‌های اجتماعی شده و در این مدت حدود شش محصول خود را در این رسانه‌ها معرفی کرده است؛ بستنی آلو، زرشک، داغ، باقلوا، چیلی و موز گلابی.  بستنی کاله در توییتر KallehIC @    بیش از 630 دنبال‌کننده دارد و به گزارش تیم رسانه‌های اجتماعی‌اش تعداد دنبال‌کننده‌ها به صورت متوسط ماهانه 13 درصد رشد می‌کند. متین می‌گوید: از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توانستیم نقاط ضعف و قوت بستنی کاله را بفهمیم. مهم‌ترین بازتابی که از فعالیت در توییتر گرفتیم، این بود که متوجه شدیم در برخی از شهرها با مشکل جدی پخش روبرو هستیم که مدیران در حال حل کردن این مشکل هستند. همچنین ما ایده‌های جالبی از کاربران برای طعم‌های جدید بستنی می‌گیریم که در تولیدات آینده بستنی کاله تاثیرگذار خواهد بود. بستنی کاله در اینستاگرام KallehIC @  نیز طرفداران خود را دارد. طبق آماری که ارایه شده، بستنی کاله در اینستاگرام 590 دنبال‌کننده دارد که تعدادشان به صورت میانگین هر ماه 30 درصد رشد می‌کند. صفحه فیس‌بوک بستنی کاله نیز غیر از ازدیبهشت و خرداد امسال ماهانه 12 درصد رشد دنبال کننده داشته و اکنون بیش از 2 هزار لایک دارد.

    کوک کن
    شیرینی فروشی کوک  که همراه با شیرینی محصول جدیدی به نام شورینی را هم به سبد شیرینی‌فروشی‌اش اضافه کرده یکی از معدود شیرینی‌فروشی‌های تهران است که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد. این شیرینی فروشی که روی سایت خود Cookiran.ir با عکس‌هایی که هر بیننده‌ای را به خوردن خوردنی‌های کوک ترغیب می‌کند آدرس صفحه فیس‌بوکش را در اختیار کاربران قرار داده است. کوک در فیس‌بوک facebook.com/cookiran به معرفی محصولات جدیدش می‌پردازد. کیف کوک حدود سه ماه است که در اینستاگرام هم کوک است. کوک در اینستاگرام @Cook_Iran بیش از 300 فالور و 160 عکس از شیرینی‌ها و کیک‌هایش دارد.


    طعم تند آنلاین
    چیپوتله را خیلی از خوره‌های شبکه‌های اجتماعی و فعالان وب می‌شناسند. این رستوران که صاحبش یکی از فعالان وب است در تهران سه شعبه و در تبریز نیز یک شعبه دارد. شعبه‌هایش در تهران معمولا روزهای برگزاری همایشی در زمینه وب، میزبان طراحان، برنامه‌نویسان و فعالان این حوزه است. چیپوتله در توییتر ChipotleLive @  حدود 350 دنبال کننده دارد. یکی از ویژگی‌های توییت‌های چیپوتله، داشتن عکس از غذاهای منوی رستوران است.
    این رستوران که فست‌فود تند مکزیکی را با سلیقه ایرانی‌ها در هم آمیخته، در فیس بوک اقبال بیشتری دارد. چیپوتله در فیس‌بوک facebook.com/vivoChipotle بیش از 10 هزار لایک دارد. اگر عضو فوراسکوئر باشید، می‌توانید پیشنهادات ویژه چیپوتله را برای چک‌این کردن در شعب این رستوران دریافت کنید. چیپوتله جزو اولین رستوران‌هایی بود که پیشنهادات ویژه‌اش را در فوراسکوئر ارایه داد. می‌توانید به صفحه‌اش در فوراسکوئر foursquare.com/chipotlelive مراجعه کنید.
    چیپوتله جزو معدود رستوران‌هایی است که در گوگل پلاس نیز صفحه دارد.

    کافیست بگردی
    در اینستاگرام،فوراسکوئر،  اسکوئر، فیس‌بوک یا توییتر کافی است با هشتگ‌هایی که مربوط به کافه و رستوران و بستنی و نوشیدنی و خلاصه انواع خوراکی است در باکس جستجو، بگردید. خواهید دید که کافه‌ها، رستوران‌ها و برندهای ایرانی زیادی به این شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند. یا اگر هم صفحه رسمی کافه یا رستوران مورد نظرتان را پیدا نکنید، عکس‌ها، نوشته و لینک‌هایی که دیگر کاربران از محل‌های مختلف با تگی که جستجو کردید به اشتراک گذاشته‌اند را پیدا خواهید کرد و به این ترتیب هزاران گزینه جدید برای صرف ناهار و شام یا یک فنجان قهوه پیش رویتان قرار می‌گیرد.

    رییس در شبکه

    این روزها بازار کافه‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی داغ است. شاید یکی از دلایل این امر، علاقه کاربران شبکه‌های اجتماعی به کافه‌نشینی برای دور هم جمع شدن و گپ و گفت چند ساعته است. کافه‌ها هر کدام دارای شخصیت و حال و هوای خاصی هستند و بنابر همین شخصیت است که پاتوق عده خاصی می‌شود. کافه‌های راحت و خودمانی که می‌توانی ساعت‌ها پشت میزی گوشه آن بنشینی، کافه‌های دنج کم رفت و آمد که مشتریان خاصی دارد، کافه‌های ناراحت  که بیشتر از یک چایی نمی‌توانی فضای آن را تحمل کنی و الی آخر. کافه رییس، کافه راحتی است که می‌توانید ساعت‌ها پشت یکی از میزهایش سرتان را به کار خودتان مشغول کنید. این کافه با شش شعبه در تهران با مدیریت خانوادگی اداره می‌شود.  رییس از پاییز امسال تصمیم گرفته کافه رییس را با انضباط انگلیسی وارد شبکه‌های اجتماعی کند. حالا بیش از 2 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و ماهانه حدود 83 درصد رشد دنبال‌کننده دارد. صفحه رییس در اینستاگرام Raeescoffee@ با عکس‌هایی که کاربران از این کافه گرفتند و عکس‌هایی که تیم شبکه‌های اجتماعی این کافه گرفته به روز می‌شود. عکس‌های این کافه را در اینستاگرام می‌توانید با هشتگ Raees# یا  Raeescoffee# پیدا کنید یا عکس‌های خودتان را با همین تگ منتشر کنید.  رییس در توییتر نیز صفحه دارد Raeescoffee@  اما این صفحه به اندازه صفحه‌ای که در اینستاگرام دارد فعال نیست. رییس ترجیح می‌دهد اطلاع‌رسانی محدودی در توییتر داشته باشد. مثلا اعلام ساعت کار در ایام خاص یا تخفیفات شعب مختلف رییس. در بین توییت‌های رییس می‌توانید ریتوییت‌های مرتبط با قهوه را نیز ببینید. این کافه در توییتر حدود 50 دنبال کننده دارد. می‌توانید تگ #رییس را در توییتر دنبال کنید. صفحه فیس‌بوک کافه رییس facebook.com/Raeesgroup

    نیز با بیش از 4 هزار لایک و رشد ماهانه کمتر از یک درصد به نظر مهجورترین صفحه کافه در شبکه‌های اجتماعی است. تیم مدیریت شبکه‌های اجتماعی کافه رییس خبر داد منتظر تایید فوراسکوئر برای پیشنهادات ویژه این کافه هستند.

     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :