fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 37586
    تاریخ انتشار : 18 آبان 1392 10:17
    تعداد بازدید : 1764

    مدیرعامل اپراتور سوم وعده داد:

    قیمت اینترنت رایتل ماه آینده به شدت کاهش می یابد

    نخستین نشست خبری سیدمجید صدری، مدیرعامل شرکت رایتل، چهارشنبه گذشته برگزار شد و در این جلسه، صدری یک وعده مهم داد؛ قیمت خدمات رایتل در یک ماه آینده با کاهش قابل توجه روبه رو خواهد شد.

    فناوران- سیدمجید صدری که کمتر از دو ماه پیش به مدیرعاملی شرکت رایتل انتخاب شد، در نخستین نشست خبری‌اش در این شرکت و در یک‌سالگی برند رایتل، با بیان اینکه اپراتور سوم قصد دارد تا پایان سال تعداد مشترکان نسل سه را به پنج میلیون افزایش دهد، گفت: از این رو درصدد هستیم که در زمانی حدود یک ماه، قیمت‌ها را به شدت کاهش دهیم تا رایتل در سبد اقتصادی خانوار ایرانی جا بگیرد.
    صدری البته گفت که قیمت مکالمه رایتل با دو اپراتور دیگر تفاوت زیادی ندارد، حتی گاهی از آنها کمتر است، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی، این‌گونه جا افتاده که رایتل گران است. صدری با بیان اینکه قیمت‌های فعلی بسته‌های اینترنت رایتل مربوط به زمان مدیران قبلی است، گفت: به جد پیگیر هستم تا قیمت‌ها را کاهش دهیم، زیرا هم‌اکنون قیمت بسته‌های اینترنت رایتل نسبت به اپراتورهای ADSL و دیگر اپراتورها ارزان‌تر نبوده و حتی بالاتر است.
    وی با بیان اینکه رایتل در یک سالی که از فعالیت جدی اش می‌گذرد، فراز و فرودهای زیادی داشته که تغییر مکرر مدیرعامل و تحریم‌ها عامل برخی از این فراز و فرودها بوده است، گفت: در دوره جدید یکی از اصول خود را اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی پیرامون فعالیت‌ها و وضعیت رایتل گذاشته‌ایم و از این رو دیدارهای متناوبی با نمایندگان رسانه‌ها خواهیم داشت.
      برنامه فوری بهبود شبکه رایتل در شهرهای بزرگ
    صدری گفت: روز دوشنبه گذشته هزارمین سایت رایتل در شاهچراغ فعال شد و در برنامه داریم که تا پایان سال تعداد سایت‌ها را به سه هزار و 600 سایت برسانیم و امیدواریم که با حل مشکلات و با بهره‌گیری از توان داخلی در این زمینه موفق شویم، به طوری که در پایان دوره انحصار بتوانیم تمامی ‌تعهدات مان به رگولاتوری را برآورده کنیم.
    به گفته وی، رایتل هم‌اکنون در 135 شهر فعال است و متوسط پوشش شهری آن براساس استانداردها و تعهدات پروانه قابل قبول ارزیابی می‌شود.
     صدری البته تایید کرد که وضعیت شبکه رایتل به ویژه در شهر تهران وضعیت مناسبی ندارد و اعلام کرد: برنامه فوری این اپراتور، بهبود وضعیت شبکه در تهران و شهرهای بزرگ با عمق 300 کیلومتر (شهرهای بزرگ و جاده‌های اصلی منتهی به آنها تا شعاع 300 کیلومتر) تا دو ماه آینده است.
    مدیرعامل رایتل با بیان اینکه  صددرصد سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است، رایتل را متعلق به خانواده 37 میلیونی بیمه‌گذاران تامین اجتماعی دانست که  حدود نیمی‌ از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.
    وی تعداد مشترکان فعلی اپراتور سوم را یک میلیون  و 500 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: البته تایید می‌کنم که این تعداد مشترک کم است، ولی این تعداد مشترکی است که شبکه را به ما تحویل داده‌اند.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از توان داخلی و نیروی متخصص داخلی در اپراتور سوم گفت: وجه تمایز رایتل با دو اپراتور‌های دیگر این است که تمامی‌ پرسنل رایتل ایرانی هستند و حداکثر استفاده را از توان داخل داشته‌ایم و خواهیم داشت.
    وی تاکید کرد که اپراتور سوم تلفن همراه باید به سمبل مشتری‌مداری تبدیل شود.
      چشم‌انداز توسعه رایتل در VAS است
    مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه با بیان اینکه علاوه بر رایتل دو اپراتور بزرگ کشوری به همراه تالیا در زمینه خدمات تلفن همراه فعالیت می‌کنند، گفت: طبیعی است که در کوتاه مدت رسیدن به تعداد مشترکان درحد همراه اول و ایرانسل دشوار است، ولی تمرکز ما برای رشد رایتل سرویس‌های ارزش افزوده و سرویس‌هایی مثل M-payment و M-health است.
     وی، بخشی از برنامه رایتل را فروش سازمانی دانست و گفت: با سازمان‌های بزرگ مثل دانشگاه آزاد اسلامی‌ و سازمان بهداشت وزارت نفت، تفاهم‌نامه‌هایی برای ارایه سرویس‌های ویژه امضا کرده‌ایم.
      پیوست فرهنگی در انتظار انتظاری
    مدیرعامل رایتل در خصوص پیوست فرهنگی رایتل و قطعی سرویس تماس تصویری نیز گفت: از اردیبهشت ماه سال 92، سرویس تماس تصویری قطع است. اما پیوست فرهنگی تقریبا نهایی شده است.
    وی با تایید اینکه رایتل تاکنون نتوانسته به درستی از پیوست فرهنگی دفاع کند، اظهار امیدواری کرد که با حضور انتظاری در شورای عالی فضای مجازی و واعظی در وزارت ارتباطات، حساسیت‌ها برطرف و مشکل حل شود.
      رایتل وای‌فای می‌خواهد
    سیدمجید صدری همچنین از ارایه درخواست اخذ مجوز وای‌فای به رگولاتوری خبر داد و گفت: معتقدیم پروانه وای‌فای مکمل 3G است. در این زمینه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نامه‌نگاری کرده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.
    وی همچنین در مورد تداخل فعالیت رایتل با شرکت‌های ندا در صورت دریافت مجوز WiFi گفت: آمادگی داریم که از توان PAPها استفاده کنیم.
      رویمنگ رایتل برقرار می‌شود
    صدری همچنین با اعلام اینکه رایتل تاکنون رومینگ بین‌الملل نداشته است، اعلام کرد که تا  یک ماه آینده این سرویس برقرار خواهد شد.
    وی با بیان اینکه برای برقراری رومینگ دو راه وجود دارد، توضیح داد: روش اول این است که با اپراتورهای خارجی یک به یک وارد مذاکره شویم و قرارداد رومینگ ببندیم که بسیار زمان بر است ولی راه دوم این است که یکی از اپراتورهای داخلی را به عنوان‌ هاب رومینگ انتخاب کنیم و از طریق آنها خدمات رومینگ را به مشترکان مان بدهیم که ما راه دوم را انتخاب کرده‌ایم و این موضوع در حال نهایی شدن است.
    صدری از مذاکره با همراه اول و ایرانسل برای برقراری رومینگ داخلی خبر داد و گفت: علاوه بر اینترکانکشن (ارتباط میان دو اپراتور) به دنبال برقراری رومینگ داخلی با اپراتورها نیز هستیم.
      درخواست افزایش دوباره دوره انحصار
    مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه با بیان اینکه دوره انحصار رایتل شهریور ماه سال 93 به پایان می‌رسد، گفت: با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه امسال ارتباط تصویری قطع شده که وجه تمایز خدمات نسل سه با نسل قدیم است، رسما اعتراض کرده‌ایم و پیگیر هستیم که دوره انحصار تمدید شود.
    وی همچنین در خصوص ممنوعیت ارایه توامان خدمات اپراتورها در یک دفتر پیشخوان از سوی همراه اول گفت: رگولاتوری اعلام کرده که این اقدام خلاف قانون است و آن را از طریق رگولاتوری پیگیری می‌کنیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه استفاده از سیم‌کارت‌های نسل سه رایتل در بسیاری از گوشی‌ها ممکن نیست، آیا در پروانه صحبتی از الزام به پشتیبانی از نسل دو نشده، گفت: با دو سه شرکت مذاکره کرده‌ایم تا بحث باندلینگ (عرضه سیم‌کارت به همراه گوشی) را داشته باشیم تا مشکل گوشی برای استفاده از نسل سه حل شود، چون هم‌اکنون گوشی موبایلی که قابلیت پشتیبانی از نسل سه را داشته باشد حداقل 200 هزار تومان قیمت دارد.
    صدری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون جریمه‌ای از سوی رگولاتوری برای تاخیرها به رایتل اعلام شده یا نه، گفت: رگولاتوری وظیفه‌ای دارد که طبق آن در حال انجام کار خود است و ما نیز براساس حق قانونی خود دفاعیات را مطرح کنیم و هنوز بر سر مبلغ به توافق نرسیده‌ایم.
    صدری همچنین از مذاکره با صداوسیمای جمهوری اسلامی ‌ایران برای ارایه Mobile TV خبر داد و گفت: در زمینه خدمات محتوایی با پورتال رایحه نیز همکاری می‌کنیم که در زمینه مناسبت‌های مذهبی فعال است.
    صدری همچنین اعلام کرد که این شرکت به هیچ وجه فروش تلفنی ندارد و تماس‌هایی که مبنی بر فروش سیم‌کارت رایتل فعال با افراد گرفته می‌شود، تخلف و قابل پیگیری قضایی است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :