آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 36842
تاریخ انتشار : 7 آبان 1392 10:39
تعداد بازدید : 887

تالیا و فرصت هایی که از دست می رود

پروژه تالیا در سال 82 با پیمانکاری مجتمع صنعتی رفسنجان راه اندازی شد و این اپراتور در سال 84 با واگذاری نخستین سیم کارت های اعتباری در کشور توانست جایگاه خوبی را از آن خود کند. اما در سال 86 با تغییر دولت به یک باره دوره نزول تالیا آغاز شد. پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران مدیران اپراتور اول کشور به عنوان کارفرمای تالیا تصمیم به احیای این پیمانکار گرفتند، تصمیمی که ظاهرا تاکنون اثری بر این اپراتور نداشته است.

عبداله افتاده

براساس اطلاعاتی که در نمایشگاه تلکام امسال ارایه شد تالیا با استفاده از رومینگ شبکه WLL روستایی توانست پوشش جمعیتی خود را به 70 درصد و پوشش جغرافیایی را به 80 درصد برساند اما اینکه با توجه به این حجم از پوشش تالیا هنوز نتوانسته موفقیتی در جذب مشترک جدید داشته باشد.
به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع ضعف بازاریابی و تبلیغات تالیاست چراکه استفاده از عناوینی همچون هم خط موفقیت، هم خط سلامت و برخی دیگر از شعارها که در بیلبوردهای شهری و با هزینه‌های بالا همراه بود نتوانست کاربران را ترغیب به خرید سیم‌کارت‌های این اپراتور کند.
این در حالی است که اکنون تالیا در جشنواره‌ جدیدی تحت عنوان سلام قابلیت ویژه‌ای را برای مشترکان در نظر گرفته است. به این ترتیب که هر کاربر با پرداخت حداکثر 20 هزار تومان و خرید دو سیم‌کارت می‌تواند دو ماه مکالمه رایگان داشته باشد، فرصتی که همچنان نتوانسته به تالیا کمک کند.
یکی دیگر از نقاط ضعف در در تالیا، نبود امکان استفاده از سرویس GPRS است که خود این موضوع باعث شده تا مشترکان اقبالی به این اپراتور نداشته باشند.
و در نهایت اینکه در حال حاضر اگر مشترکی قصد خرید سیم‌کارت خام یا کارت شارژ این اپراتور را داشته باشد نقاط فروش گسترده‌ای برای آن وجود
 ندارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :